Convoy S2+ 6×7135 2019-ben mire elég?

Convnoy S2+ 6×7135 elemlámpa teszt tartalom:

Bevezető
Gyártói specifikáció
Doboz tartalma
Felépítés
Mérete
Üzembe helyezés, kezelés
Mérések
Fénye
Konklúzió

Bevezető:

A folyamatosan felmerülő kérdésben szeretném kicsit tisztázni a képet, miszerint mennyire jó választás ma egy 6×7135 driverrel szerelt Convoy S2+ elemlámpa. Mivel eddig csak az erősebb változatból vásároltam, ezért most egy akcióban beszereztem az olcsóbbik variánsát is, hogy össze tudjam vetni az általam megszokott változattal. Ezt szeretném Nektek megmutatni, hogy végül is mivel kaptok kevesebbet ha ezt veszitek, mint ha pár dollárral többért a legerősebb driverrel szerelt modellt vásárolnátok meg. Nézzük mire jutottam.

Convoy S2+ 6x7135 oldalról

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Convoy
Modell: S2+
Emitter típusa: Cree XM-L2
Maximális fényáram: 940 lm (hahaha)
Színhőmérséklet: választható 3200K, 4000K, 4500K, 5500K, 6500K (tesztben szereplő változat)
Kapcsoló típusa: reverse clicky
Lencse anyaga: üveg (bevonatok nélkül)
Reflektor: alumínium textúrázott (OP)
Áramforrás: 1db 18650 akkumulátor
Módok:  5 (alacsony, közepes, magas, stroboszkóp, SOS morze)
Módmemória: igen
Alacsony feszültség figyelmeztetés: igen
Fordított polaritás védelem: igen
Vízállóság: cseppálló, nincs szabványosítva

Convoy S2+ 6x7135 doboza

Doboz tartalma:

A lehető legegyszerűbb, szimpla kartonpapír dobozban érkezik a lámpa. A dobozon belül egy bubis fóliába van csomagolva. Tartozékainak száma ki is merül egy filléres csuklópántban. Ennyi pénzért ez jár, nem több. A műszaki tartalom és a kivitelezés amiért fizetnünk kell, nem a körítés. Ez rendben is van így.

Convoy S2+ 6x7135 tartozékok

Felépítés:

Teljes egészében megegyezik a korábban már bemutatott Covnoy S2+, sima plusz nélküli S2 és az S2+ XPL-HI változatokkal a felépítése. Ez a verzió is 3 fő alkotó tevődik össze:

Convoy S2+ 6x7135 szétbontva

Fej:

A Convoy S2+ nem rendelkezik bezel gyűrűvel. A fej külső palástja egy darabból áll. Belülről először a GITD gumi tömítőgyűrű került be, annak nyomódik a bevonatok nélküli lencse. A lencsének közvetlenül az alumínium OP reflektor. Őket követi a rézből készült “pill”, ami tartalmazza a Cree XM-L2 LED-et alumínium PCB lapon, valamint a drivert is.

Convoy S2+ 6x7135 driver
S2+ 6×7135 Pastel Blue, S2+ 8×7135 Blue, S2+ XPL-HI 8×7135 Desert tan, Astrolux S1

A driver rugós érintkezővel van ellátva. Ezt az egészet egyben betekerve szorítjuk egybe a fej belső felét. Kívülről a letisztult formavilágot csak egy keskeny sáv töri meg, ami kapott a testen is található rombusz mintázatból.

Convoy S2+ 6x7135 fej szemből
S2+ 6×7135 Pastel Blue, S2+ XPL-HI 8×7135 Desert tan, S2+ 8×7135 Blue, Astrolux S1

Test:

A lehető legegyszerűbb és legcélszerűbb felépítésű a test. A fej felé a menetről az eloxálás el van távolítva, az áram vezetésében fontos szerepe van ennek, ezért figyeljünk rá, hogy ne fordítva szereljük be a lámpába. A menetek a test elején és a végén megegyeznek. A test végén viszont végig van eloxálva, csak a cső végén van lecsiszolva a felületkezelés. A zárókupak felől itt tud az áram tovább jutni.

Convoy S2+ 6x7135 test

A menetek a megszokott kiváló minőségű, trapéz profilúak. A menetek végén egy-egy gumi tömítő gyűrű biztosítja a vízállóságot, amit nem szabványosítottak. A test oldalának nagy részét a rombusz textúrával ellátott felület uralja, ezt csak egy apró sík felület töri meg, ahol a gyártó és a típusjelzés került elhelyezésre.

Convoy S2+ 6x7135 waterproof banner

Zárókupak:

A zárókupak ebben a verzióban gumi nyomógombbal van ellátva. A felületén ennek is a rombusz minta dominál, de előtte-utána egy-egy barázdával elválasztva némi sík felületet is találunk. A nyomógomb felé lévő pereme szerencsére praktikusan lett kialakítva, ezért abban két mélyítést is találunk egymással szemben, így kesztyűben is egyszerűen kezelhető.

Convoy S2+ 6x7135 zárókupak
S2+ XPL-HI Desert tan, S2+ 6×7135 Pastel Blue, S2+ Blue

Az egyik ilyen kiemelkedő peremben két hatalmas ovális lyukat alakítottak ki a csuklópántnak, amit így egyszerű befűzni. A zárókupak belső felébe van betekerve a reverse clicky kapcsolót tartalmazó PCB lap, ami a túlsó felén aranyozott rugóval érintkezik az akku negatív pólusával.

Convoy S2+ 6x7135 zárókupakok
Astrolux S1, Convoy S2+ 8×7135 Blue, S2+ 6×7135 Patel Blue, S2+ XPL-HI Desert tan

Mérete:

Se nem kisebb, se nem nagyobb. Ez pont akkora, mint amit már megszoktunk. Pár pajtásával együtt egy csoportképre összeálltak:

Convoy S2+ 6x7135 mérete

A védett, viszonylag hosszú NCR18650B akkut a meglepően rövidke DQG Tiny 26650 követi, ami tényleg kivételesen kompakt méret. A Pastel Blue Convoy S2+ mérete már ismert, őt a picit nagyobb, de nagyon jól használható Convoy M1 követi. A sort a Convoy C8 XPL-HI változata követi, aminek a bezel gyűrűjét lecseréltem egy rozsdamentes acél verzióra, így kevésbé látszik rajta az idő múlása.

Üzembe helyezés, kezelés:

A webshopokban kapható változatban a legegyszerűbb Nanjg 105D alapú driver található, immáron Convoy márkajelzéssel ellátva. Ebben a változatban a jó öreg alap vezérlő található amiben 3 és 5 mód között lehet váltani. Ha betettünk egy 18650 védett, vagy védelem nélküli akkut a testbe és összetekertük máris működésre késszé válik. Még mindig rugóval szerelik a driver felől is, szóval flat top és button top akku közt szerencsére nem tesz különbséget, bármelyikkel képes tökéletesen működni. Az alap három fokozat az alacsony, közepes és magas módokat tartalmazza.

Convoy S2+ 6x7135 adjustable banner

Alacsony fokozatban kb. 5 másodperc után villan egyet a lámpa. Ha ekkor megszakítjuk az áramkört a gomb félig, vagy teljes lenyomásával akkor átlépünk a másik csoportba. A bővített csoport az alap fokozatokon kívül tartalmaz egy stroboszkópot és egy SOS morze villogást is. Módmemóriával rendelkezik. Ha egy fokozatban több, mint 3 másodpercet töltünk akkor azt megjegyzi, és kikapcsolás után újra abban a fokozatban kapcsol be. Egyszerű- nagyszerű. Különlegessége (butasága), hogy a villogó módokat is módmemóriába menthetjük vele.

Convoy S2+ 6x7135 elölről

A driverben van alacsony feszültség figyelmeztetés, valamint fordított polaritás védelem is, tehát nyugodtan lehet használni védelem nélküli akkumulátorral is. Amennyiben az akku 3 V körüli feszültséget eléri akkor átlép az alacsony fokozatba és két másodpercenként egy villantással jelzi a használónak, hogy töltse fel az áramforrást.

Mérések:

Méretei:

  • legnagyobb átmérője: 24 mm
  • teljes hossza: 117,5 mm

Tömege akkumulátor nélkül: 73,3 g

Mért fényerő magas fokozatban:  5100 cd (Astrolux S1: 10700 cd / turbo; Convoy S2+ 8×7135 – 6125 cd)

Convoy S2+ 6x7135 texture banner

Mért áramfelvételek az egyes fokozatokban:
– 0,17 A
– 0,94 A
– 2,13 A

Hőtermelése:

Ez a leginkább érdekes rész, ugyanis sok esetben azzal érvelnek a 6×7135 változat mellett, hogy az bizony kevésbé melegszik, mint az erősebb verzió. Nézzük meg a grafikont, amibe most bekerült két másik lámpa is:

Convoy S2+ 6x7135 hőtermelése

A megszokott 15 perces tesztet csináltam meg a lámpákon. Az S2+ 8×7135 driverrel, valamint az Astrolux S1 a 7 módos csoportban volt az összehasonlítási alap. Az S1 melegedett a legjobban a turbó fokozatban, amiből visszalépett a magas fokozatba, majd abban futott tovább. Így is ő lett a teszt végére a legmelegebb, kézben tartani már elég nehéz lett volna, ugyanis a zárókupakon 57,8°C hőmérsékletet mértem. A Convoy S2+ a legerősebb driverrel szerelve szintén rendesen melegedett, 15 perc alatt majdnem utolérte az Astroluxot. Mindössze 2,4°C választotta el tőle. Ellenben ennek a zárókupakja melegedett fel a legjobban, 59,4°C mértem rajta.

Convoy S2+ 6x7135 durable banner

A tesztalany 6×7135 driverrel szerelt S2+ Pastel Blue változata 62,6°C értékre melegedett, de így is több, mint 10°C volt hűvösebb, mint a nagy testvére. A zárókupakon 50,8°C hőfokot mértem. Ez sem kevés, de ezt még kézben lehetett tartani, érezhetően hűvösebb volt a másik kettőnél.

Üzemidő:

Gyakori kérdés, hogy egy-egy lámpának hogyan alakul az üzemideje. Nos idén ezzel is bővülnek a tesztek, minden lámpát a legmagasabb fokozatban megmérek, hogy mennyi ideig képes egy huzamban működni 18650 akkumulátor esetén egy frissen töltött 3000 mAh kapacitású Samsung 30Q védelem nélküli cellával. A Convoy S2+ 6×7135 változata esetén így alakult a grafikon:

Láthatóan 50 percig bírta egészen szépen egyenletesen a maximum közeli fényáramot tartani. Egy óra után még mindig 80% felett volt a bekapcsolási fényáramhoz képest az aktuális értéke, de innen már meredeken zuhant a fényáram az akku merülésével arányosan. Nagyjából 97 percnél, mikor már az eredeti fényáram is kb. 20%-ra esett vissza kapcsolt le a lámpa villogásra, jelezvén, hogy lemerült az akkumulátor, cseréljük. 

Fénye:

A szokásos képeket készítettem a megszokott 100 méteres távolságon. Ennek a lámpának nem célja, hogy távolra világítson, inkább a szépen terített, viszonylag homogén fénye a vonzereje, ami a mindennapi életben általában nagyon jól használható kisebb távolságon, lakásban:

Convoy S2+ 6x7135 fénye

Az első fotón a tesztalany fénye látható, hiszen ő a leggyengébb a sorban. Kb. 50 méteres távolságig képes elvilágítani. A fénye a szokásos szép homogén ezen a távolságon. Közvetlen utána a Convoy S2+ legerősebb változata következik. Távolabb nem igazán világít, de láthatóan erősebben világítja meg a tereptárgyakat ezen a távolságon. Harmadik képen a Convoy S2+ XPL-HI LED-del szerelt változatának fénye látható. Nem kell hozzá fűzni semmit, jóval távolabbra világít, mint az előző kettő. Láthatóan hotspotos a fénye, szórt fénye láthatóan kevesebb mint az előző változatoknak. Utolsó képen az Astrolux S1 turbó fokozatban lett lefotózva. Erőből győzi le a 100 méteres távot, szinte nem látható hotspot, a szórt fénye is jelentős mennyiségű.

Konklúzió:

Én még mindig a maximális teljesítményt preferálom ebben a méretben, mert bizony lassabban, de a 6×7135 driverrel szerelt változat is nagyon fel tud melegedni. Ha már melegszik mindenképp akkor pedig a fénye legyen a lehető legerősebb. Erre nekem az Astrolux S1 adja a megoldást, mert a turbó fokozata nagyon erős, a 6 másik fényerő közül pedig minden esetben meg lehet találni a megfelelőt. Nem utolsó sorban abban már van holdfény mód is. A Convoy S2+ is kérhető Biscotti firmware-el, amiben szintén van holdfény mód, de azt a gyártótól kell rendelni.

Convoy S2+ 6x7135 hátulról

Ekkor viszont a tesztalany legnagyobb előnyétől, a hihetetlenül jó áráról kell lemondanunk. Ettől függetlenül kiváló ez a lámpa is, első elemlámpának, vagy valami XY Fire lámpa, vagy konvex lencsés lámpa helyett még mindig sokkal, de tényleg sokkal jobb választás. Ezért még 2019 elején is azt kell mondanom, hogy ezzel a driverrel szerelve is abszolút ajánlott, főleg ebben az árkategóriában, ahol nem igazán van ilyen minőségű alternatívája.

Megvásárolható:
Convoy S2+ különféle kivitelekben

Convoy S2+ 6×7135 2019-ben mire elég?” bejegyzéshez 4 hozzászólás

  1. Én egy négyes driverrel szerelt S2+-t használok. A maximális fényerő annyira nem számít, így is sokkal jobb mint az előtte használt AA-s lámpám. Cserébe nem félek, hogy túlmelegszik az akku.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .