Convoy M1 8×7135 bemutató

Bevezető:

Jelen bemutatóm tárgya a Convoy M1-es modellje a legerősebb 8×7135-ös driverrel. Ránézésre “taktikai” kinézetű elemlámpa. Manapság nagy a tolongás ezzel a jelzővel illetett termékek piacán. Sok nagy gyártó árul “taktikai” elemlámpát, sok esetben valóban beszállítói is valamelyik Egyesült Államokbeli rendvédelmi szervnek. Ezek a modellek azonban nem csak megbízhatóságukkal, hanem árcédulájukkal is kitűnnek a tömegből. Ha valahol, akkor a hadiiparban nem (annyira) számít a költség, csak a megbízhatóság és tökéletes működés. Ezzel sajnos sok hobby felhasználó ki is esik a vásárlók köréből, mert még a nálunk jobban élő nyugati polgárok közül sem sokan szórnak akár több száz dollárt el egy elemlámpára.

Szerencsénkre a kínai ipar hamar felismerte a piaci rést és elkezdett “taktikai” elemlámpákat gyártani – töredék áron. Persze itt is sok esetben kisebb, mint nagyobb sikerrel, mert az olcsóság sokszor a minőség rovására megy és a marketing sem minden esetben működik, lásd a LumiTact G700-as modellt, ahol egy 7$-os lámpát adnak szép körítéssel akcióban 50$ körül (nehogy valaki bedőljön nekik!!!)

Lumitact G700 olcsó kínai elemlámpa
Olcsó kínai lámpa marketinggel felárazva

Talán az első igazán elterjedt és “taktikainak” is nevezett kínai elemlámpa a WF-501B volt. Az egyik első igazán jó LED-es elemlámpa, amit sokan alakítgattunk át, hogy még jobb, még erősebb legyen. Utódja a továbbfejlesztett (inkább csak átdolgozott) WF-502B elődjével együtt mai napig jelen van a piacon, sokan napjainkig elégedetten használják. Sok variáns lett kiadva belőlük sokféle fantázianéven, azonban egy dolog nem változott, a lámpa hűtése. Sajnos a benne lévő P60-as dropin behatárolta a hűtési lehetőségeket, így mindenféle házi barkács megoldás született erre a problémára, de végleges megoldás nem.

Már korábban bemutattam két UltraFire “taktikai” kinézetű elemlámpát is, amik szintén a P60-as dropin evolúció részét képezték picit jobb hűtéssel, most azonban már a friss technológiát használó jóval hatékonyabb hűtésű modellt szeretném bemutatni nektek, mint egy jobb alternatívát kínálva a régi technika helyett. Itt jön képbe az egyik kedvenc “olcsó” gyártóm, a Convoy, aki az M-szériával méretben a fenti 501B és 502B-vel nagyjából egyező, mégis megbízhatóbb, jobban terhelhető modelleket dobott piacra a legfrissebb technikai trükköket is bevetve.

Convoy M1 elemlámpa

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Convoy
Típus: M1
Anyaga: Alumínium
Lencse típusa: Üveg (bevonatok nélkül)
Reflektor: Textúrázott alumínium (OP)
Módmemória: Igen
Alacsony feszültség védelem: Igen
Fordított polaritás védelem: Igen
Használható akkumulátor: 18650
Bevonat: HA III (MIL-A-8625 Type III) eloxálás
Fejátmérő: 35,6mm
Test átmérő: 24,9mm
Zárókupak átmérő: 26,8mm
Hossza: 133,6 mm
Súlya: 110g

Convoy M1 elölről

Csomag tartalma:

A lámpát egy egyszerű fehér kartondobozban kapjuk, ebben egy bubis fóliába csomagolva található a lámpa és egy egyszerű csuklópánt. Igen szerény felszereltség, de így legalább a műszaki tartalomra költötték az árát. Ez nem minden esetben hátrány, sőt!

Convoy M1 hátulról

Üzembe helyezés, kezelés:

Ha kibontottuk a Convoy M1-est a csomagolásból nincs más dolgunk, mint egy 18650-es méretű akkumulátort beletenni és már működésre készen is áll. Érdemes odafigyelni a test megfelelő összetekerésére, ugyanis ennél a modellnél a testen lévő menetek a fej és a zárókupak felé is eloxálva lettek, így ha picit meglazulnak akkor nem lesz kontakt a lámpatesten belül, így nem fog világítani.

Egy kapocsló van a zárókupakon elhelyezve, reverse clicky rendszerű. Kattanásig benyomva bekapcsol a lámpa az utoljára használt fokozatban. Módmemória van a driverben, így ha 3 másodpercet egy fokozaton használjuk akkor azt megjegyzi, következő bekapcsolásnál ugyan onnan fog indulni a lámpa. A kapcsolót félig benyomva, majd felengedve a következő fokozatba kapcsolunk. A driver két csoportos és három vagy öt módot tud csoporttól függően. Az első csoportban csak alacsony, közepes és magas fokozatokat találunk. Alacsony fokozatban 5 másodperc után villan egyet a lámpa, ekkor megszakítva az áramkört a következő csoportba jutunk. Itt már alacsony, közepes, magas, stroboszkóp és SOS villogás érhető el. A villogó üzemmódoknak és a maximum fokozatnak nincs gyors elérése, végig kell kattogtatni a fokozatokat sorban.
Mért áramfelvételek az alábbiak szerint alakultak:

  1. 2,87 A
  2. 1,25 A
  3. 0,15 A

Hőtermelése 21°C szobában mérve álló levegő esetén zárókupakra állítva az alábbiak szerint alakul:

Convoy M1-es hőgrafikonja

A legerősebb driverrel szerelve a Convoy M1 hőtermelése is magas. Negyed óra alatt éppen nem érte el a 60°C hőmérsékletet a fej legmelegebb része. Azonban a viszonylag nagy méretű hűtőbordáknak köszönhetően gyakorlatban a lámpa sokkal jobban szerepel. Esti túra alkalmával mikor kicsit többet használtam legmagasabb fokozatban sem vált kellemetlenül meleggé a lámpa, tehát az integrált pill és a hűtőborda szépen teszi a dolgát már kisebb légmozgás esetén is.

Felépítése:

A lámpa a megszokott három fő elemből épül fel:

A convoy M1 három fő darabra bontva

Fej:

A testnél méretesebb fej külső felületén hat darab hűtőborda lett kialakítva, melyek tölcsérszerűen szélesednek a fej végéhez közeledve. 60 fokonként kaptak egy bemarást, így a lámpa kevésbé hajlamos elgurulásra. Szerencsére nem csak dísznek vannak a hűtőbordák, valóban szerepük van a hűtés hatékonyságának a növelésében.
A fejben a “pill” integrálva van, így a hőátadása is jobb, mint a betekerhető változatoknál. Hátsó felén réz gyűrű szorítja a helyére a dirivert.
Elölről szétszedve a lámpát az alumínium bezel gyűrűt letekerve gumi O-gyűrűre fekszik fel a bevonatok nélküli üveglap, alatta a 31,5mm széles és 23mm mély alumíniumból készült textúrázott reflektort találjuk. Kiemelve láthatóvá válik a két csavarral rögzített 20mm-es alumínium csillagon ülő Cree XM-L2 LED és a rajta lévő központosító gyűrű, a reflektorban így a LED tökéletesen középre kerül.
A gyártó a csillag alá tett hővezető pasztát, így a hőátadása gyári állapotban is megfelelő. A fej teljes átmérője 35,4mm, magassága 55mm.

Convoy M1 fej szemből

Test:

A megszokott méretes falvastagságot itt is megkapjuk, nagyobb változás a régebben bemutatott modellekhez képest, hogy a menetek mindkét végén végig eloxálva vannak, így bárhol is tekerjük szét egy picit a lámpát, azonnal megszakítjuk az áramkört. A cső elején és végén lévő felület lett fém tisztán hagyva, kívül-belül teljes a jó minőségű eloxálás. A menetek nagy menetemelkedésű trapéz alakúak, mintha csak egy prémium lámpát szedtünk volna szét! A menetek végén egy-egy gumi tömítőgyűrű védi a belsőt a bejutó portól-víztől. Átmérőben én 24,8mm-t mértem, hossza 70,1mm.

Convoy M1 test

Zárókupak:

A fejen látható 60 fokonkénti bemarás itt is megjelenik, igaz csak optikai feladata van, talán picit egységesebbnek hat tőle a lámpa egésze. Belülről rézgyűrű szorítja be a nyáklapra szerelt reverse clicky típusú kapcsolót.
Az akku negatív pólusához kúp formára tekert aranyozott rugóval kapcsolódik. Hátulján a kapcsoló felett fekete gumi nyomógomb lett beépítve, körülötte a két egymással szemben lévő negyed köríven kiemelkedik a pereme a kapcsoló fölé, így gyertyaként is felállítható biztonsággal és kesztyűben is könnyen ki- be kapcsolható a lámpa. Az egyik kiemelkedő íven két méretes olvális lyuk került kialakításra a csuklópántnak. Legnagyobb átmérője 25,6mm, magassága 29mm

A lámpa általam mért súlya 106,4g, teljes magassága pedig 133,3mm.

Convoy M1 fej, test és zárókupak egymás mellett

A választható opciók:

A LED minden esetben Cree XM-L2 típusú, az alábbi színhőmérsékletek közül választhatunk:
XM-L2 U2-1A – 6500-7000K
XM-L2 T6-3B – 5000-5200K
XM-L2 T6-4C – 4300-4500K
XM-L2 T5-5B – 4000-4200K
XM-L2 T4-7A – 3000-3200K

Vezérlők terén sem történt változás a többi modellhez képest, itt is a jól bevált kétcsoportos nanjg driverek közül választhatunk az alábbi maximális áramleadás szerint:
7135×3 – max. 1050mA
7135×4 – max. 1400mA
7135×6 – max. 2100mA
7135×8 – max. 2800mA

A driver minden esetben tartalmaz módmemóriát, fordított polaritás elleni védelmet és alacsony feszültségre figyelmeztetést is. Részletesebben az S2+ modell bemutatójának műszaki adatainál taglalom a driver működését.

Fénye:

A megszokott helyen a megszokott távolsággal fotóztam a lámpákat. A jobb oldalon lévő magas fa távolsága kimért 100 méter.

Összehasonlító fotósorozat, Convoy M1, Convoy M2, UltraFire WF-502B, Convoy C8 XPL-HI, Convoy S2+

A kép nem hazudik, elég erős a Convoy M1-es. Az S2+-nál jóval távolabbra világít, a 100 m távolságra lévő fát jól láthatóan megvilágítja. Nem annyira erős, mint a C8-as és nem is annyira koncentrált a fénye. Nem csak viszonylag távolra világít, kellően sok szórt fénye közelre is szépen beteríti az utat. A “taktikai” vetélytársát az 502B-t könnyedén maga mögé utasítja.

Konklúzió:

A Convoy ismét megmutatta, hogy olcsón is lehet jó minőségű lámpát gyártani. A méretre még éppen nem zavaró,bár zsebben már nem túl kellemes a mindennapok során, így én övtokot javasolok hozzá. Súlya nem száámottevő, nem fogja lehúzni a nadrágot a derekunkról. A fejen lévő bemarások lehetnének határozottabbak, ugyanis enyhén lejtős felületen már nem tartja meg a saját súlyát, elgurul.

Sipik SK68, Convoy S3, UltraFire 502B, Convoy M1, Convoy M2, Convoy C8 egymás mellett.
Sipik SK68, Convoy S3, UltraFire 502B, Convoy M1, Convoy M2 és Convoy C8

Fényereje bőségesen elegendő, az S2+-nál távolabbra világít de a C8-nál valamivel gyengébb több szórt fény mellett. Vetítési képe enyhén hotspotos, de az OP reflektor szépen lágyítja a hotspot és a korona közti átmentet, így mindennapi felhasználásra is alkalmas.
Itthon hivatalos forrásból nem lehet beszerezni, így kínából magunknak kell megrendelni. A legjobb áron a tesztelt modellhez a GearBest honlapjáról juthatunk hozzá.

Convoy M1 8×7135 XM-L2 U2-1A

Megosztás: Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on RedditEmail this to someone

Convoy M1 8×7135 bemutató” bejegyzéshez 10 hozzászólás

  1. Az 502B-ben milyen LED van, mekkora árammal hajtva?
    Mert úgy korrekt az összehasonlítás, ha tudjuk 🙂

    1. Szia!
      Az 502B is be lesz mutatva a jövőben szerintem. Ez egy teljesen legalja olcsó modell, az a 7$ körüli fajta, erről lenne szó. Egyik fő jellemzője, hogy latticebright LED van benne és buta driver. De a laikus vásárló ezt fogja megvenni, mert a szövegben minden tulajdonság megegyezik a 10 és akár 20$ változatokkal is amik nyilván már eredeti cree LED-et és esetleg jobb drivert tartalmaznak. Most megmértem, nehogy azt gondold, hogy elfogult vagyok bármelyik típus felé:
      Convoy M1 8×7135 – 2.91A – 10820cd 30 mp után
      502B stock – 1.44A – 4370cd 30mp után
      502B 8×7135 + Cree XM-L2 T6-3B – 2.1A – 4880cd 30mp után.
      ANSI-NEMA FL1 szerint számolva:
      Convoy M1 – 208m
      502B stock – 132m
      502B 8×7135 + Cree XM-L2 T6-3B – 140m
      Hozzáteszem, az épített 502B-ben már a központosító gyűrűvel is vacakoltam sokat, mert nem tűnt kellően koncentráltnak a hotspot számomra, ez már a végleges változat. Én azt mondom, ezek felett már eljárt az idő, nem szabad megvenni, mert egy M1 vagy egy M2 is sokkal használhatóbb, jobb minőségű lámpa. Ráadásul a convoynál nem lutri milyen alkatrészek vannak benne, minden része ismert és kapható. Ezt az 502B-ről amit piacon, vaterán, alin vagy ebay-en veszel nem lehet elmondani.
      Persze ez csak az én véleményem 🙂

  2. Sejtettem, hogy nem Cree XM* 🙂
    Mondom magamban talán Q5 lehet, vagy valami egyéb low lumen LED …
    Már csak azért, mert van 501B és 502B lámpám is Cree XM-L LED-el (még azokból az időkből, amikor a JiangXi cég nem fosta tele a piacot a Latticebright csodáival), 2,9A illetve 3A körül mennek maxon és igen jó fényük van.
    Mondjuk ez az M1 tetszik, talán jobban mint az M2 🙂

    1. Én jól világítani talán csak 501B-t láttam, de az már nem “divatos”. Az M1 maradt meg a kettő közül nekem is, jobbnak találom egy fokkal mint az M2-t. Az M1 acél bezel gyűrűvel lenne az igazi, de ilyen sajnos nem létezik.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.