Astrolux S1 elemlámpa teszt – tartalom:
Bevezető
Gyártói specifikáció
Doboz tartalma
Felépítés
Mérete
Üzembe helyezés, kezelés
Mérések
Fénye
Konklúzió
Bevezető:
Idén nekiláttam a BangGood webshopjának saját márkás elemlámpáit bemutatni az Astrolux C8-as modellel. Közös jellemzőjük a jó gyártási minőség mellett a kifejezetten magas teljesítmény, amit általában FET driverekkel érnek el. Akik a maximális fényáramot szeretnék elérni azoknak ezek a modellek kifejezetten tetszeni fognak, ugyanis egy tuningolt elemlámpát kapunk gyárilag összerakva, nem mellesleg egészen kellemes árazás mellett. Jelen cikkem alanya a legnépszerűbb méret kategóriában száll versenybe, ráadásul már nem is új keltű modellről van szó, hiszen az Astrolux S1 egy az egyben a BLF A6 elemlámpa, csak más márkajelzéssel. A BLF név sokat sejtetően utal arra, hogy bizony itt nem egy bevásárlóközpontban kapható vacakról lesz szó, hanem egy tesztoszteronnal teletömött modellről amit elemlámpa fanatikusok terveztek. Ismerjétek meg velem az Astrolux S1 elemlámpát mind az 1600 lumenjével együtt!
Gyártói specifikáció:
Gyártó: Astrolux (BangGood)
Modell: S1
Emitter típusa: Cree XP-L (1A, 3D és 5A)
Maximális fényáram: 1600 lm
Színhőmérséklet: 1A: 6500 K, 3D: 5000 K, 5A: 4000K
Lencse: keményített ásványi üveg kétoldali AR bevonattal
Kapcsoló típusa: reverse clicky
Áramforrás: 18350 vagy 18650 lítium akkumulátor (ajánlott magas terhelhetőségű cella)
Módok: 2 módcsoport 4/7 mód (világítási, ezeken felül 3 speciális mód)
Bevonat: HAIII kemény eloxálás
Vízállóság: IPX8
Ejtésállóság: 1 m
Tömege: 80 g (akku nélkül)
Doboz tartalma:
Az Astrolux S1 több változatban is megvásárolható, én a kedvezőbb árazás miatt a gyárilag “rövid” csővel szerelt változatot vettem, ami annyit jelent, hogy az elterjedt 18650 akkumulátort bizony nem tudjuk benne használni, csak 18350-es akkut. A webshopban persze megtalálható hozzá a kiegészítő hosszabb test is, illetve a 18650 akkus változatot is meg tudjuk vásárolni ha szeretnénk. A szokásos Astrolux karton dobozban kapjuk kézhez, amin fehér matrica jelzi a tartalmat. A dobozt kibontva belül egy fehér habosított szivacsos betétben láthatjuk az elemlámpát, mellette pedig fehér zacskóban a tartozékokat. A kiegészítők sora meglepően bőséges, hiszen a kettő pót gumi tömítő gyűrűn kívül kapunk még egy pót gumi nyomógomb borítást, valamint egy rozsdamentes acélból készült klipszet és kiváló minőségű csuklópántot is. Ne felejtsük el, hogy ez a modell melyik ligában játszik, hiszen közvetlen ellenfele a Convoy S2+-nak. Tartozékokból nincs hiány, csillagos ötös!
Felépítés:
Az Astrolux S1 a jól bevált sablont követi, vagyis három fő részből épül fel:
Fej:
Ránézésre a fej megegyezik a Convoy S2+ elemlámpával, de szerencsére ez nem így van. A bezel gyűrű hosszú palástja miatt úgy tűnik, mintha egy darabból állna a fej, de ketté lehet bontani. A bezelben a kétoldali AR bevonattal ellátott lencse a fém peremnek nyomódik, alatta gumi tömítő gyűrű biztosítja a vízállóságot. Ezen fekszik fel a 20mm átmérőjű és 12mm magasságú alumínium OP reflektor, ami műanyag központosító gyűrűvel tökéletesen központosan illeszkedik a Cree XP-L LED köré.
Természetesen ekkora teljesítmény mellé már kötelező réz MCPCB csillagot használni, ami esetünkben kb. 15,2mm átmérőjű és alatta hővezető pasztát is találunk. A fej integrált pill-t tartalmaz a hatásosabb hővezetés érdekében. A fej hátsó felén át férünk hozzá a vaskos réz menetes gyűrűt kitekerve a BLF A17DD_L driverhez. Kívülről a felülete teljesen sima, csak a bezel és a fej találkozásánál lévő pici illesztési hézag dobja fel a látképét. Oldalán Astrolux S1 feliratot olvashatunk.
Test:
Testből kétfélével találkozhatunk attól függően, hogy melyik modellt vásároltuk meg. A test elején és végén lévő menet hossza nem egyforma, erre érdemes figyelni összeszerelés során. A fej felé a rövidebb menetet találjuk, ennek tövében gumi tömítő gyűrű állja a bejutó víznek útját. A menetek trapéz profilúak, pontosan illeszkednek egymásba és simán járnak. A rövidebb testnek az oldalán körben rombusz mintát találunk, a hosszabb test esetén a rombusz mintát öt hosszanti barázda töri meg.
A textúrázás lehetne egy kicsit agresszívebb, de így is ellátja feladatát. A test tetején egy sima gyűrűt találunk akár a hosszabb akár a rövidebb testet vizsgáljuk, ide lehet felpattintani a tartozék klipszet. A test vége felé ismét gumi tömítőgyűrűt és a test elején megismert trapéz menetet találjuk meg. Kívül-belül teljes hosszában eloxált, az áram vezetése a cső elején és végén történik, a zárókupakot enyhén letekerve “zárhatjuk” a lámpát véletlen bekapcsolás ellen.
Zárókupak:
A zárókupakon látszik, hogy átgondolt tervezés eredménye. Az oldalán két körbefutó díszítő barázda között ismét visszaköszön a testről megismert rombusz minta, ami esetünkben fontos szerepet játszik, ugyanis a rövid test használata esetén a fogást javítja! A zárókupak végén a kapcsoló körül körbefutó peremet két egymással szembe eső negyedén kimélyítették, a kezelése kesztyűben sem probléma. A peremeken két-két furatot találnuk, ahová csuklópántot fűzhetünk. Természetesen a fekete gumi nyomógombnál magasabb a perem, gyertyaként az Astrolux S1 biztonsággal felállítható.
Belső felében vastag menetes réz gyűrű szorítja a helyére a kapcsoló PCB lapját, amire gyárilag dupla rugót forrasztottak a jobb áramátvitel miatt. Meglepő módon elő van készítve a panelen a világítás helye, aki késztetést érez apró dolgok forrasztására itt kiélheti minden vágyát, cserébe kb. 100Ft-ból lehet világító kapcsolója az általa választott színű LED-del szerelve, persze csak akkor, ha kicseréli a fekete gumi nyomógombot is valami áttetszőbbre.
Mérete:
Mint már említettem az Astrolux S1 a legnépszerűbb, még EDC felhasználásra is kényelmes méret kategóriában száll versenybe. A 18350-es csővel szerelve kifejezetten zsebbarát, a 18650-es csővel pedig a hosszabb üzemidővel hálálja meg az alig 3 centis méreteltérést.
Jól látható a fenti képen, hogy a rövid csővel használva kb. egy AA elemet használó lámpával egyezik meg a hossza, átmérőben is csak alig nagyobb, mint a már bemutatott Klarus Mi7 elemlámpa. Mellette a Convoy S2+ nem sokkal nagyobb, az Astrolux S1 18650 csővel pedig kb. 2 mm-el magasabb nála. Az Astrolux C8 mini thrower azért már jelentősen nagyobb náluk, viszont sokan ezt a méretet ismeritek, ezért melléjük fotóztam.
Üzembe helyezés, kezelés:
Az üzembe helyezéshez akkumulátorra lesz szükségünk a választott test függvényében 18350 vagy 18650 akkumulátort kell az Astrolux S1 testébe helyezni. Fontos kiemelni, hogy magas terhelhetőségű akkumulátor használata javasolt, ugyanis csak azzal képes a maximumot nyújtani az elemlámpánk. Ajánlott akku a rövid testbe Keeppower IMR18350, a hosszú testbe Samsung 30Q, vagy hasonló teljesítményű alternatívái. Kezelése és az elérhető módok, módcsoportok teljesen megegyeznek az Astrolux C8 elemlámpánál megismertekkel, ugyanis az Astrolux S1 is a BLF A17DD_L drivert használja.
Pár szóban: Két elérhető módcsoport, 4/7 világítási móddal és mellettük 4 rejtett speciális móddal.
1. csoport fokozatai: alacsony < közepes < magas < turbó
2. csoport fokozatai: holdfény < alacsony < közepes 1 < közepes 2 < magas 1 < magas 2 < turbó
Rövid (0,5 s alatti) gombnyomással a menüben előre, míg hosszabb (0,5-1,5 s közötti) gombnyomással pedig visszafelé tudunk egyet lépni. A speciális világítási módokat a csoport legalacsonyabb fokozatában hosszú gombnyomással “visszalépve” érjük el. Turbó, 10Hz-es stroboszkóp, töltöttségi szint visszajelzés és bicaj villogást találunk a rejtett menüben, ahol hosszabb gombnyomással léphetünk egyik fokozatról a másikra. Újabb hosszú gombnyomásra a világítási menü legkisebb fokozatára lép vissza az Astrolux S1, akárcsak bármely speciális módban rövidet kattintva.
Ehhez is elkészítettem a magyar nyelvű kezelési utasítást, letölthető és kinyomtatható A4-es méreteben:
Mérések:
Méretei:
- Legnagyobb átmérője: 24 mm
- Hossza rövid testtel: 90,8 mm
- Hossza hosszú testtel: 120,3 mm
Tömege akkumulátor és klipsz nélkül:
- Rövid testtel: 58,6 g
- Hosszú testtel: 71 g
Hőtermelése:
A turbó mód miatt az első percben hatalmasat ugrik a fej hőfoka, amit a legmelegebb pontján, ahol a pill elvezeti a LED-től a hőt mértem minden esetben. Miután visszalépett a magas fokozatba a hőtermelése a rivális S2+ erős driverrel szerelt változatához hasonlóan alakult. Negyed óra múltán a fej több, mint 77°C hőmérsékletűre melegedett, a teszt végén a zárókupakon 58°C hőfokot mértem, szóval kézben tartani nem igazán lenne kellemes. Sajnos a fizikát ez a modell sem tudja meghazudtolni. Nézhetjük a jó oldalát ennek: nem a hőmérséklet alapján szabályozza a fényerőt, ezért bármikor rendelkezésre áll a turbó és a magas fokozat is, így használat során mi döntünk a fény mennyiségéről és nem az elemlámpa. Persze van árnyoldala is ennek, ugyanis óvatlan kezekben okozhat enyhébb égési sérülést, de hátizsákban bekapcsolódott lámpa akár tüzet is. Kicsit több figyelmet kell rá fordítani, mint egy márkás de “bolondbiztos” elemlámpára, de szerintem sokan vagyunk, akiknek a fix magas fokozat megléte fontosabb, mint az aktív hővédelem.
Mért áramfelvételek:
1. csoport:
- 0,00 A
- 0,02 A
- 0,15 A
- 0,41 A
- 0,73 A
- 1,67 A
- 3,47 A
2. csoport:
- 0,02 A
- 0,31 A
- 1,06 A
- 3,49 A
Fénye:
A jól megszokott helyemen fotóztam ennek az elemlámpának is a fényét és vetettem össze több ismert elemlámpával:
Első képen a Convoy S9 kompakt elemlámpa fénye látható, ez a mezőnyben a leggyengébb modell, de ennek sincs szégyenkezni valója. Őt a Convoy S2+ XM-L2 LED-del szerelt legerősebb változatának fénye követi, ami után azonnal érkezik a tesztalany Astrolux S1 fénye. Láthatóan kisebb távolságra még “fényesebb”, ugyan a fotó nem adja vissza rendesen, de szemmel láthatóan távolabbra is világít el. De nem olyan távol, mint a frissített Convoy S2+ XP-L HI LED-del és SMO reflektorral, ami közelebb jóval kevesebb fényt juttat a környezetébe, távolabbra van fókuszálva a fénynyaláb. Utolsó képen a nagyobb méretkategóriába tartozó Convoy M1 fényét láthatjátok.
Konklúzió:
Az Astrolux S1 modelljét legnagyobb riválisához, a Convoy S2+ modellhez képest vizsgáltam. Nem volt véletlen az összevetés, ugyanis az alap modell, a BLF A6 megalkotásának oka is egy tuningolt és tökéletesített S2+ létrehozása volt. Ez pedig sikerült is teljes mértékben! A sokak által hiányolt – és tényleg nagyon hasznos- holdfény módot megtaláljuk a menüben ha a 7 módos csoportra váltunk, nem mellesleg egy “őrült” turbó mód is rendelkezésre áll, igaz “mindössze” 45 másodperces időkorláttal, de azt ahányszor kedvünk tartja annyiszor indíthatjuk újra egy gombnyomással miután visszalépett.
A LED már frissített XP-L típusú és a fényáram növekedése bizony szabad szemmel is jól érzékelhető, nem csak a számokban látszik. Ha azt nézem, hogy mennyi kiegészítőt kapunk hozzá tartozékként és mennyi hasznos funkciót és “tuning” alkatrészt akkor azt kell mondanom, hogy ez az elemlámpa olcsó! Az olcsó pedig jó, legalábbis nekünk, felhasználóknak. Ha engem kérdeztek akkor bizony az Astrolux S1 jobb választás, mint a Convoy S2+, persze csak akkor, ha épp akciós, vagy kuponozható. Ekkor viszont kivételesen jó vételnek találom, és be is kerül az elemlámpa blog ajánlott kategóriás elemlámpái közé!
Megvásárolható:
Astrolux S1 18350 – hideg fényű változat (6500 K)
Astrolux S1 18350 – neutrál fényű változat (5000 K)
Astrolux S1 18650 változat – rövid tartozék testtel, választható színhőmérsékletű LED-del
Astrolux S1 18650 test
Astrolux S1 18350 test
Astrolux S1 tok
BLF A6 fekete – választható színhőmérsékletű LED-del
BLF A6 ezüst – bevonat mentes alumínium, választható színhőmérsékletű LED-del
Rendeltem is egyet kíváncsi vagyok. Erről a 18350 – es akkuról még nem hallottam. Gondolom a mérete 3 centivel kisebb mint a 650esé. Olyat honnan és milyet érdemes?
Ja közben látom az infókat.
A fentebb leírtak igazak a méretét illetően. Akkuból vagy AWT vagy a cikkben is linkelt Keeppower akkut javasolnám, azokat ismerem.
Szia!
S41 teszt is lesz? 🙂
Nekem bevált!
Zs
Szia!
Ki tudja, még az is lehet, hogy lesz mostanság róla is valami 😉
Üdv,
WestBam
Heló!
Lesz a közelben még astrolux teszt?
Nekem van egy s42-m ami kb ugyanez a méret, rövidebb a convoy s2+ nál és 2000lm-re képes.
Vagy esetleg egy astrolux K1 teszt?
Akciós és fele annyiba kerül mint a NITECORE TIP.
Lesz még a blog oldalain Astrolux, mert nekem bejöttek, de most mások következnek 🙂
Ezeket az AWT ket akartam en is venni, de mar nem forgalmazza a fasttech 🙁 aztan rendeltem a keeppowert
Nekem egy valami hiányzik még, amit sehol nem találtan, milyen módban mennyi az üzemidő 18350-es ill 18650-es akksival. Ez elég lényegi információ, mégsem tüntetik fel sehol. 🙁
Nem tesztelted esetleg?
Ennek is megvan az oka, leginkább az alábbi kettő:
1: minden akkutípussal más üzemidők jönnének ki (más a kapacitásuk), és fontos tényező az is, hogy milyen állapotban van az adott akku, mert pl. egy jól terhelhető alacsony belső ellenállású akkuval minden esetben magasabb lesz a felvett áram, így az üzemidő is rövidebb lesz, mint egy agyon használt öregebb, de mégis azonos kapacitású akkuval.
2. Ez baromira időigényes teszt lenne, sok elemlámpa esetén holdfény módban több hetes üzemidővel kell számolni. Most ezt egy lámpánál még ülönféle akkukkal lefuttatni meg hónapokba kerülne.
Nézd meg az arányokat, azok nagyságrendileg irányadóak lehetnek. Egy 3000mAh kapacitású 18650 akkunak kb. harmada kapacitásra egy 18350 akku, így az üzemidők is kb. harmadolódnak, de inkább negyedelődnek.
Megjött a cucc! Brutál fényereje van. Rövid és hosszú test is van hozzá. A legnagyobb fényerőn jobban melegszik, de nem vészes.
😎
Örülök, hogy tetszik!
Van valakinek tapasztalata, hogy védett 18350 (Keeppower P1835C2) belemegy-e?
Olyan hozzászólást találtam, hogy nagyon szoros, de ha le lehet zárni, nem hinném, hogy nagy baj lenne!?
Elvileg bele, gyakorlatilag nem (BLF A6 rövid cső problematika)
Szóval az van, hogy nekem a rövid testem/csövem 37 mm, a védett KeepPower P1835C2 pedig a henger záró körlapjainál 38 mm, a pozitív pólust is belemérve 38,7 mm, simán el tudom képzelni, hogy másik sorozatban gyártott akku, henger kicsit más méretekkel érintkezik.
Átmeneti (vagy végleges, ezt majd megmondjátok) megoldásként hajlítottam 1 mm-es rézdrótból egy gyűrűt, és azt betettem a LED felőli végéhez (azért ide, mert kicsit hosszabb itt a menet), és úgy már érintkezett, működött. Az merült fel bennem, hogy a gyűrűnek ugye kör a keresztmetszete, így aránylag kis felületen érintkezik, ebből lehet gond (nem tudom mennyivel növeli az ellenállását)? Jobb lenne egy lapos alátétszerű valami?
Köszönöm a letölthető használati útmutatót, magamtól az életben nem jöttem volna rá jó néhány funkcióra. Tegnap érkezett egy BLF A6 4000 K színhőmérsékletű leddel. Valóban elképesztő fényerőt tol ki a karcsú fejből a lámpa, de megvan az ára is. Azonnal brutális melegedés lép fel turbo fokozatban, “nem nagyon érdemes” a lámpafejre ráfogni. 🙂 (Érthetetlen módon semmilyen hőelvezető bordát nem martak a fejbe, pont ott sima a lámpatest, ahol a legnagyobb hő keletkezik.)
Értem már, hogy miért preferálod a hideg fényt nagyobb távokon. Az 1600 lumen alig tűnt erősebbnek, mint az Olight S30R Baton III 1050 lumenje. Látszik azért a többlet, de valahogy “elviszi” az árnyalat.
Viszont le kell szögezni, hogy ennyiért ez a lámpa best buy kategória. Az S30R (bár már kifutott termék) és a BLG A6 között van (volt) forrástól függően 3-4 szeres árszorzó. Erősen szubjektív, de az Olight esetében ott van az a “smooth” érzés, amit a BLF meg sem tud közelíteni, de használati lámpaként ár/érték arányban a BLF a bajnok.
Egyetértek, bár szerintem inkább az ár/lumen arányban jó a BLF A6 / Astrolux S1. Egy Convoy S2+-hoz képest ez is előre lépés (holdfény mód, egy erős turbó mód), de már van kihívója az említett Olight-ok között is, méghozzá a Baton Pro, természetesen többszörös áron, hosszú garanciális idővel.