Convoy C8 XM-L2 és XPL-HI bemutató

Bevezető:

A korábban már bemutatott S2+ modell mellett helyezkedik el minőségben a Convoy másik nagyon népszerű modellje, a C8-as. Ennek a lámpának már kultusza van az elemlámpa kedvelők köreiben nem csak a megfelelő gyártási minőség és gyárilag is magas fényerő miatt, hanem a könnyű és elég széles skálán való tuning potenciál miatt is.

Convoy C8 clear
A legújabb kiadású “clear” változata a Convoy C8-nak

Gyárilag kétféle LED emitter közül választhatunk, a régebbi modellben csak CREE XM-L2 volt beépítve különféle színhőmérsékletben, az új modellben viszont választhatunk CREE XPL-HI LED-et is némi felárért cserébe három színhőmérsékletben.

A legújabb kiadású Convoy C8-as 2016 augusztusában lepleződött le, “clear” néven található meg a kínálatban. Méretre megegyezik az előző kiadásokkal, viszont több ponton is javítottak a továbbfejlesztett “új” C8-as változaton. Egyedi ezüst eloxálással van ellátva, a LED már rézből készült MCPCB lapra van szerelve. Kapott AR bevonatos lencsét és az átdolgozott, újabb firmware-rel ellátott piros drivert építik bele. Ebben a lámpában már 12 csoport közül tudunk választani a megszokott funkciókon felül, természetesen jóval magasabb áron, mint a cikkben bemutatott változatoknál.

2015 harmadik negyedévben egy frissítésen esett át a “régi” Convoy C8-as, ezzel is növelve a vevő elégedettséget. Az új modellben ami jelenleg még a régi modell mellett kapható már a fej egy darabból van kimarva, így megszűnt a betekerhető alumínium “pill”, ezzel is javítva a fej hőleadó képességét, illetve a 16mm-es alu csillagot felváltotta a 20mm-es alu csillagos változat.

Convoy C8 gray
Convoy C8 szürke eloxálással

A konstrukció annyira bevált már megalkotása idején, hogy hamar rákaptak a másolásra. Sok esetben olcsóbb, kevésbé minőségi és méretben kicsit eltérő modellt kapunk, de vannak kifejezetten feljavított változatok is a piacon saját márkanéven. A legolcsóbb alternatívát a noname és mindenféle Fire márkanevű másolatok adják, a felső kategóriában pedig a XinTD C8 nagyon népszerű testre szabható és minőségi alkatrészeivel.
A régebbi modellről ebben a cikkben már nem szeretnék sokat írni, ugyanis az már kivezetés alatt van, így a bemutató a továbbiakban az új modellekre fog korlátozódni.

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Convoy
Modell: C8
Anyaga: Alumínium
Lencse típusa: Üveg
Reflektor típusa: Alumínium sima (SMO)
Módmemória: Igen
Alacsony feszültség védelem: Igen
Fordított polaritás védelem: Igen
Használható akkumulátor: 18650
Kapcsoló: Reverse clicky
Fej átmérője: 44.5mm
Test átmérője: 25.6mm
Hossza: 143mm
Tömege: 145g

Convoy C8 black
Convoy C8 feketére eloxálva

Csomag tartalma:

Mindkét lámpát sima fehér kartondobozban kaptam meg plusz bubis csomagolásban, mindösszesen egy egyszerű karpánt volt hozzájuk tartozékként. Nem is baj ez, inkább a lámpa minőségére költsenek mint a csili-vili csomagolásra.

Convoy C8 csomagolásával

Üzembe helyezés, kezelés:

A megszokott módon, csak egy 18650-es méretű akkumulátorra van szükségünk az üzembe állításhoz. Ez akárcsak a korábban bemutatott S2+ esetében most is lehet védett és védelem nélküli cella. Ha az akkumulátor bekerült akkor a zárókupakon lévő kapcsolóval lehet ki-be kapcsolni a lámpát. A módválasztás is megegyezik a már bemutatott S2+ változattal, vagyis a vezérlő két csoportos. Első csoportban három világítási mód áll csak rendelkezésre: alacsony, közepes és magas fokozatok sorban egymás után. A másik csoportban az előző bővül egy stroboszkóppal és egy SOS jelzéssel. A módváltás bekapcsolt lámpánál a kapcsoló félig benyomásával, majd visszaengedésével történik. Módmemória van a driverben, így 3 másodperc múltán megjegyzi ha egy fokozaton használjuk, következő bekapcsolásnál az lesz az aktív fokozat.

Convoy C8 hődiagram

Használhatóság szempontjából fontos megemlíteni a melegedést. A nagyobb fej és a jó hőelvezetés miatt ezt a lámpát már magas fokozaton is lehet tartósan mindenféle károsodás nélkül járatni. A mérést légmozgás nélküli 22°C fűtött szobában végeztem zárókupakra állított lámpákkal. Igazából érdemi különbség nincs a két lámpa között, negyed óra alatt kb. 5°C volt a két lámpa között az eltérés. Az XPL-HI LED-es változat éppen 55°C fölé melegedett ez idő alatt.

Felépítése:

Felépítése a klasszikus irányvonalat követi. A fej jelen esetben elég méretes, a test normál hosszúságú, nem túlzottan vastag, majd a végén a zárókupak a beépített reverse clicky kapcsolóval zárja a sort.

Convoy C8 szétbontva

Fej:

A fej, ami a modellfrissítésen leginkább átalakult most már nem tartalmaz külön betekerhető “pill”-t, egy alutömbből lett forgácsolva és a LED a 20mm-es alu csillaggal már közvetlenül a fej anyagának adja át a keletkező hőt. Ez a gyári modellek esetében minimális javulást okoz, de ha szeretnénk kicsit magasabb fényerőt elérni akkor már jelentősen javul a dióda terhelhetősége a hatékonyabb hőátadás miatt. A gyári modellek esetében a jól bevált eredeti CREE LED-ek kerülnek a 20mm-es átmérőjű alu csillagokra. Tökéletesen centerben van a dióda, a vetítési kép a megszokott szimmetrikus, tökéletes kör alakú. A reflektor alumíniumból készült, a két verzióban tökéletesen megegyezik, csak a LED központosító gyűrűje különböző. A vezérlő a fej alsó felében van rögzítve, jelen esetben nanjg 105D típus került beépítésre.

Convoy C8 fej
XPL-HI LED-es változat, a fej hátulról, XM-L2 LED-es változat

Test:

A test sok meglepetést nem tartogat számunkra, talán a lámpának a legkevésbé izgalmas darabja. A felső kategóriában megszokott trapéz alakú meneteket itt is viszont látjuk, a test elejénél eloxálás nélkül, a zárókupak irányában a menetek teljes eloxálással vannak ellátva, csak a cső végén lévő perem vezeti az áramot, így ez a modell is zárható a véletlen bekapcsolás ellen a zárókupak enyhe letekerésével. Középső részén kapott némi rombusz mintát így kevésbé csúszik kézbe fogva, ez talán lehetett volna picit határozottabb. A cső elején és végén is található a menetek után egy-egy tömítő gumigyűrű, így a lámpa fröccsenő víz ellen védett, de szabványosítva ez nem lett mint a prémium termékeknél.

Convoy C8 test

Zárókupak:

A zárókupak rejti a reverse clicky működésű kapcsolót egy egyszerű fekete gumi nyomógomb alatt. A kupak kb. háromnegyedén található 3mm-es átmérőnövekedésnek nem csak design szerepe van, abba tudjuk a lámpát fogva az ujjunkat megakasztani, így nehezebben csúszik ki a kezünkből. Sajnálatos módon a kapcsoló nyomógombja körül körben fut a perem az S2+ modellel szemben, így kezelése kesztyűben sokkal nehezebb, itt praktikusabb lett volna a taktikai kialakítás használhatóság szempontjából. A peremben két méretes ovális lyuk található, bennük lehet rögzíteni a lámpához járó egyszerű karpántot. A perem magasabb mint a gumi kapcsológomb, így a lámpát fel lehet állítani gyertyaként.

 

 

Convoy C8 zárókupak
A zárókupak szétbontva: alumínium váz, gumi nyomógomb, alátét, kapcsoló PCB lapon, alu szorító gyűrű

Tömege üresen:
Kb. 145g

Méretei:
Teljes hossz: 144mm
Fej hossza: 66mm
Fej legnagyobb átmérő: 44mm
Test átmérő: 25mm

A választható opciók:

LED:

Kérhető a lámpa XM-L2 és XPL-HI LED diódával is az alábbi színhőmérsékletekben:
XM-L2 U2-1A 6500-7000K
XM-L2 T6-3B 5000-5200K
XM-L2 T6-4C 4300-4500K
XM-L2 T5-5B 4000-4200K
XM-L2 T4-7A 3000-3200K

XPL-HI V2-1A 6500-7000K – színhőmérséklet megfelel U2-1A
XPL-HI U6-3A 5000-5200K – színhőmérséklet megfelel T6-3B
XPL-HI U3-7A 3000-3300K – színhőmérséklet megfelel T4-7A

A száraz adatoknál többet elárul egy kép a színhőmérsékletekről:

Convoy C8 színhőmérsékletek

Fénye:

A megszokott helyen fotóztam meg pár lámpának a fényét összehasonlításképpen. Az összes Convoy lámpa a legerősebb 8×7135 driverrel van szerelve a képeken. A megvilágított cél a jobb oldali hátsó fa, ami kimért 100m-es távolságra van.

Convoy C8 fényének összehasonlítása

Az első lámpa a Small Sun ZY-T8-as modellje. Fénye erősen kékes árnyalatú. A szűk hotspot elvilágít a 100m-es célig, de fénye nem túl erős. A következő lámpa a Convoy C8-as XM-L2 LED-del szerelt változata. Határozottan erősebb az első lámpánál, a hotspot 100m-en már eléggé kiszélesedik, a szórt fény végig bevilágítja az utat viszonylag erősen. Utána a Convoy C8-as XPL-HI LED-del szerelt változata következett. Ez már egy vérbeli thrower. Szűk és erős hotspot, a 100m-es célon is erős a megvilágítás mértéke. Jelentősen kevesebb a szórt fénye mint a régebbi LED-del szerelt változatának. A BLF D80-as szintén XM-L2 LED-del van szerelve. Nem világít olyan erősen el a célig, mint az ugyanilyen LED-del szerelt C8-as. Az utat beteríti a fénye. Végül a Convoy S2+ a legerősebb driverrel szerelve látható. Fénye kb. 50m-es távolságig viszonylag egyenletesen és szélesen beteríti az utat.

Konklúzió:

Személy szerint mindkettő lámpával tökéletesen elégedett vagyok. Ugyan mindkettő távoli célpontok megvilágításában erős, mégis más karakter a különböző emitterek miatt, mint az a tesztképeken is látszik. Az újabb XPL-HI LED-del szerelt változat ténylegesen erősebben világít nagyobb távolságra, míg az XM-L2 LED-es változat picit több szórt fénnyel átlagos felhasználásra valamivel kellemesebb. A viszonylag kompakt méret miatt övre csatolható tokban a viselése nem kényelmetlen, ára igen pénztárcabarát és a gyártási minőségre sem lehet panaszunk. A beszerelt alkatrészek jó minőségűek, a forgalmazás kezdete óta folyamatosan pozitív visszajelzések érkeznek a márka termékeiről, így akinek nem elég az S2+ hatótávja de nincs több tízezer Forintja elemlámpára és akkura annak sok gondolkozni valója szerintem nincs, megtalálta a számára megfelelő modellt.

Small Sun ZY-T08, Convoy C8 XM-L2, Convoy C8 XPL-HI, BLF D80, Convoy S2+
Small Sun ZY-T08, Convoy C8 XM-L2, Convoy C8 XPL-HI, BLF D80, Convoy S2+

Itthon hivatalos forrásból nem lehet a lámpákat beszerezni, így csak Kínából tudjuk megrendelni. Jelenleg a legkedvezőbb áron a GearBest webshopjában lehet beszerezni az alábbi változatokat:

C8 XM-L2 U2-1A – hideg fehér (6500-7000K) legerősebb driverrel

C8 XM-L2 T6-4C – enyhén sárgás beütésű (4300-4500K) legerősebb driverrel

C8 XM-L2 T6-4C – enyhén sárgás beütésű (4300-4500K) 2,1A-es driverrel

C8 XPL-HI V2-1A – hideg fehér (6500-7000K) legerősebb driverrel

C8 XPL-HI u6-3A – természetes fehér (5000-5200K) legerősebb driverrel

Legújabb kiadású C8-as ezüst színre eloxálva, gyárilag AR bevonatos lencsével, DTP réz csillaggal és új 12 csoportos driverrel:

C8 XPL-HI U3-7A – meleg fehér (3000-3300K) legerősebb driverrel

C8 XPL-HI U6-3A – természetes fehér (5000-5200K) legerősebb driverrel

C8 XPL-HI V2-1A – hideg fehér (6500-7000K) legerősebb driverrel

Mentés

Megosztás:
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on RedditEmail this to someone

Convoy C8 XM-L2 és XPL-HI bemutató” bejegyzéshez 13 hozzászólás

  1. Tisztelt Cím! Melegfényű leddel szerelt, erős fényű, nagy távolságra világító vadászlámpát keresek. Mit ajánlana? Jelenleg olight m3x triton lámpám van, de eléggé bántja a szemem, mikor sötétben fölvillantom. Utánkeresésnél sem az igazi, mivel a vérnyomot szinte lehetetlen észrevenni vele. Előre is köszönöm: Tisztelettel Takács Zsolt

    1. Kedves Zsolt,
      Szerintem egy kiváló elemlámpa tulajdonosa. Sajnos a színhőmérséklet adott, ezen viszont bizonyos keretek közt lehet változtatni. Ugyan nem vagyok vadász, de a kék szűrő gondolom segítség lenne vér kereséshez, én egy zöld, vagy vörös szűrőt is rápróbálnák az elejére, hátha azzal kellemesebb a céltávcsőben felvillanó fény. Ha jól tudom a zöld kevesebb vadat zavar, de ezzel egy vadász valószínűleg jobban tisztában van.
      Ha minden szakad akkor sem javasolnám gyengébb minőségű elemlámpa beszerzését 30-06 vagy nagyobb kaliberhez, annak már a hangja is okozhat kontakt problémát ha nem megfelelő (elöl-hátul erős rugóval ellátott) csatlakozókkal rendelkezik az elemlámpa.
      A boltban Olight FSR50 néven kell keresni a méretben hozzá passzoló színszűrőket ha jól néztem.
      Remélem valamennyit tudtam segíteni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.