Convoy S2+ 8×7135 bemutató

Convoy S2+ bevezető:

Az egyik legelterjedtebb elemlámpát szeretném ebben a cikkben bemutatni nektek, a Convoy S2+ modelljét. Szinte mindenkinek aki kicsit is foglalkozik az elemlámpákkal van egy otthon valahol elfekvőben, vagy a mai napig használatban. Fórumokban gyakran felmerül a kérdés, hogy milyen elemlámpát vegyen a kezdő elemlámpás visszafogott áron, de mégis jó minőségben, jó fényerővel. Ilyenkor általában a Convoy S2+ modellt szoktuk ajánlani. A cikkből kiderül, hogy miért ilyen népszerű.

Convoy S2+ zöld

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Convoy
Modell: S2+
Lámpatest anyaga: alumínium (fekete, szürke, piros, zöld, kék színre eloxálva)
Lencse anyaga: üveg (bevonatok nélkül)
Reflektor típusa: alumínium textúrázott (OP)
Driver: Nanjg 105C
Emitter típusa: Cree XM-L2
Kapcsoló: reverse clicky
Áramforrás: 18650 akkumulátor

Convoy S2+ szürke

Csomag tartalma:

Az eltérő színváltozatokat eltérő csomagolásban kapjuk meg. A fekete és szürke modell esetében egy sima fehér, jelölések nélküli kartondobozban érkezik a lámpa egy egyszerű karpánt társaságában. A színes modelleket csak díszdobozban szállítja a gyártó. A vastag kartondobozban helyet kapott a lámpán kívül egy jó minőségű karpánt is.

Convoy S2+ díszdoboz

Üzembe helyezés, kezelés:

Csak egy 18650-es akkumulátorra lesz szükségünk a lámpán kívül, hogy működésre bírjuk. Az akku lehet védett (button top) vagy védelem nélküli lapos (flat top) tetejű, mindkét változatot tökéletesen fogadja a test. Behelyezve az egyetlen kapcsolóval tudjuk vezérelni a világítási módokat, a csoportváltás is ezzel történik. A kapcsolója a szürke és fekete modell esetén fekete gumiborítást kapott, míg a színes modelleken fém kapcsolót találhatunk. Működésük megegyezik, mindkettő változat reverse clicky kapcsolású. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a kapcsolót teljesen “kattanásig” benyomva kapcsoljuk be a lámpát, addig nem ad ki fényt magából. Ezek után félig benyomva a kapcsolót, majd felengedve történik a módválasztás.

Convoy S2+ piros

Három fokozat közül tudunk választani: alacsony, közepes és magas. Kétcsoportos driver esetén az egyik csoportban 3 mód érhető el: alacsony, közepes, magas, a másik csoportba lépve pedig 5 világítási mód áll rendelkezésre: alacsony, közepes, magas, stroboszkóp, SOS. Hasznos funkció, ugyanis sokan nem szeretik ha villog a lámpájuk, így ha ezeket kikapcsoljuk akkor csak a három fényerőben eltérő mód marad csak aktív.

Hőtermelés szempontjából ez a pici test nem túl optimális. Az elérhető magas fényerő igen magas hőtermeléssel jár együtt, ahogy az alábbi grafikonon is jól látszik:

Convoy S2+ hőtermelés

Legmagasabb fokozatban a legerősebb driver mondhatni percekig használható csak érdemben, 10 perc elteltével a fej legmelegebb részén már 65°C fölé emelkedett a hőmérséklet. Egy régebbi teszt során 15 percig járattam a lámpát a legmagasabb fokozaton, ekkorra a fej legforróbb pontján 71°C fölé emelkedett és a zárókupak amire állítva mérem a hőmérsékletet is meghaladta az 56°C-t. Ez már nem túlzottan egészséges a lámpára nézve, illetve az akkura is kifejezetten káros, így ügyeljünk rá, hogy hővédelem hiányában a lámpát ne hevítsük túl. Szélsőséges esetben a benne lévő akkumulátor akár fel is “robbanhat” ezáltal balesetet okozva.

A választható driverek:

Nanjg 105D alapú driverek az alábbiak:Convoy S2+ driver
7135 x 3 – max. 1050mA
7135 x 4 – max. 1400mA
7135 x 6 – max. 2100mA
7135 x 8 – max. 2800mA

Közös jellemzőjük, hogy van bennük módmemória, tehát megjegyzik, hogy melyik mód volt utoljára használatban. Ha több mint 3 másodpercig használjuk egy fényerőn, következő bekapcsoláskor ismét ebben a fokozatban fog indulni a lámpa. Apróság, de a mai napig nem jellemző az olcsóbb elemlámpákban, pedig nagyon hasznos funkció!
Rendelkeznek alacsony feszültség védelemmel, tehát használható védelem nélküli cellákkal is. 2.9-3.1V között a lámpa legalacsonyabb fokozatra vált és 2 másodpercenként villan egyet jelezve, hogy az akku lemerült, ne használjuk tovább.
Fordított polaritás védelem: ha véletlenül fordítva tennénk bele az akkumulátort, akkor nem megy tönkre az elektronika.

8×7135 driver esetén az egyes fokozatokhoz tartozó áramerősségek:

  • 2,76A
  • 1,14A
  • 0,14A

6×7135 driver esetén:

  • 2,11A
  • 0,84A
  • 0,10A

4×7135 driver esetén:

  • 1,38A
  • 0,69A
  • 0,07A

3×7135 driver esetén:

  • 1,02A
  • 0,56A
  • 0,05A

Célszerű vásárlásnál egyből azt a driver-t választani, amiben két csoportra vannak osztva a világítási módok, így a sokak számára teljesen felesleges stroboszkóp és SOS villogást ki lehet kapcsolni a lámpa funkciói közül.

Ha ilyen vezérlőt választunk, akkor az alábbi kiosztások érhetők el:
1. csoport: alacsony (5%) – közepes (40%) – magas (100%)
2. csoport: alacsony (5%) – közepes (40%) – magas (100%) – stroboszkóp (100%) – SOS (100%)

A két csoport közötti váltás menete: Bekapcsoljuk az alacsony fokozatot, öt másodperc múlva villan egyet. Ekkor kikapcsoljuk a lámpát. Következő bekapcsolásnál már a másik csoport lesz aktív.

Ha egy csoportos vezérlővel vásároljuk a lámpát, akkor a driver-en lévő csillagokra forrasztással lehet választani az elérhető 4 féle módcsoport között. Mivel az igény eléggé lecsökkent erre a driver-re így ezt nagyon nem is részletezném, webshopokban általában a kétcsoportos driver-rel szerelt változatokat árulják. Akinek ilyenre van igénye az a gyártónál tudja megrendelni.

A választható LED-ek:

Minden esetben CREE XM-L2 LED dióda van a lámpába szerelve (eredeti, nem hamisítvány) és már válogathatunk a színhőmérsékletek közül is.
Az alábbiak közül választhatunk:
U2-1A 6500-7000K
T6-3B 5000-5200K
T6-4C 4300-4500K
T5-5B 4000-4200K
T4-7A 3000-3200K

Talán a száraz adatoknál többet elárul egy kép a színhőmérsékletekről:

Convoy S2+ színhőmérséklet

Felépítés:

Klasszikus modellt követi ez a lámpa is, három fő darabba bontható:

Convoy S2+ szétbontva

Fej:

A fejbe van hátulról betekerve a réz “pill” aminek felső felén a LED alumínium csillagon pihen, alsó részén pedig a drivert találhatjuk, ezt egyben lehet kitekerni a fejből hátrafelé. A fej ennél a lámpánál elölről nem bontható meg. Eztán vehetjük kézbe az alumíniumból készült OP reflektort. Apróság, de jópofa dolog, hogy az üveglap és a fej anyaga közé foszforeszkáló gumitömítés (GITD) kerül gyárilag minden verziónál. A LED tökéletesen középre van helyezve központosító gyűrűvel, így a vetített kép tökéletesen szimmetrikus.

Convoy S2+ fej szétbontva

Test:

A lámpa teste egy darabból van forgácsolva, felületén nem túl mély rombusz mintával. Kézbe fogva így kevésbé csúszkál, zsebben viselve viszont nem akad bele a nadrágba. A menetek mindkét oldalon trapéz alakúak, a fej felőli részén eloxálás nélkül, a zárókupak felől viszont teljesen eloxálva. Ennek is van oka: ha a zárókupakot kicsit (kb. 10 fokot) letekerjük akkor “zárni” tudjuk a lámpát a véletlen bekapcsolás ellen mert fizikailag megszakítjuk az áramkört. Mindkét végén egy darab tömítőgyűrű található.

Convoy S2+ test

Zárókupak:

A zárókupak 1 mm-es méretbeli különbségen kívül (a színes modellek hosszabbak ennyivel) a kapcsoló nem egyezik meg a két verzió között. Számomra mindkettőt kényelmes használni, nem tudnám azt mondani, hogy a fém vagy a gumis kapcsoló a jobb, szerintem ez egyénenként változik, kinek mi tetszik. Mindkettő kapcsoló reverse clicky kapcsolású. A kupak végén a kapcsoló körüli gyűrű szerencsére nem körbe fut, hanem két egymással szembeni negyed részén emelkedik csak ki. Ennek nem csak esztétikai oka van, kesztyűben így jóval könnyebb a kapcsolóhoz hozzáférni. Az egyik ilyen kiemelkedésen két méretes ovális kivágás található, így könnyen fel lehet rá fűzni csuklópántot, amit tartozékként kapunk a színes lámpákhoz. A kapcsoló a zárókupak végének síkjánál beljebb van mindkét kivitelben így a lámpa gyertyaként felállítható.

Convoy S2+ zárókupak

Fénye:

Pár képet készítettem a fényerő különbségekről, illetve a bevilágított területet is próbáltam demonstrálni. Maga a megvilágított terület szépen egyenletesen halványodik a középen nem túl kontúros hotspottól kifelé folyamatosan kb. 50m-es távolságig látható a fénye. Ezt leginkább a textúrázott foncsornak köszönhetjük, ez egyben az egyik oka annak, hogy ez a típus szép terített fényt ad, nem csak középen egy pontban világít erőteljesen, másik oka a viszonylag kis átmérőjű és nem túl mély reflektor.

Convoy S2+ fénye

 

Konklúzió:

Ez a lámpa gyártási minőségben már hozza az elvárható minimumot, fényerőben pedig sokak számára okoz meglepetést az erős driver-nek köszönhetően. Ház körüli felhasználásra több mint elegendő a teljesítménye, lakásban felesleges a legmagasabb fokozatot bekapcsolni, mert a visszavert fény már elvakíthat minket is.

Convoy S2+ mérete
18650 akkumulátor, UltraFire SK68, Convoy S2+, UltraFire WF-502B, Convoy M1, Convoy C8

Erdőben járva viszont ha nem célirányosan keresőlámpára van szükségünk, tapasztalatom szerint teljesen megfelelő túrázáskor az általa létrehozott fénymennyiség. Személy szerint az egyik kedvenc lámpám, ha valahová megyek és tudom, hogy szükség lesz elemlámpára, automatikusan ezt viszem magammal. Egyetlen hátulütője van ennek a lámpának: csak Lítium-ion akkumulátorral használható, így aki szeretne ilyen elemlámpát birtokolni annak egy jobb minőségű töltőre és egy pár akkura is szüksége lesz, ezzel emelve az elköltött pénzünk mennyiségét. Egy valami viszont biztos: ez a lámpa az ár/minőség verseny egyik bajnoka.

Convoy S2+ GITD
GITD vagyis Glow In The Dark tömítőgyűrűk

A gyártó több kiegészítőt is árul a modellhez. Lehet hozzá vásárolni a rövidebb testet, így 18350-es akkuval lehet a továbbiakban a rövidített lámpát használni. Létezik a kapcsoló köré bepattintható erős neodímium mágnes gyűrű is, ha ezt használjuk akkor viszont a csuklópántról le kell mondanunk. Az univerzális klipszet többek között erre a típusra is fel lehet pattintani. A piros diffúzor kupakkal vész esetén lehet látványos jelzőfényt készíteni, a fehéret ráhúzva a lámpa elejére pedig akár egy egész szobát is beteríthetünk a szórt fénnyel.

Convoy S2+ utolsó

Létezik 365nm-es fényt átengedő ZWB2 lencse illetve fejpánt, és kerékpáros tartó is a kínálatban. Újdonság a sima (SMO) reflektor, amivel a lámpa hatótávját tudjuk pár méterrel megtoldani, cserébe a vetítési kép már erősen hotspotos lesz a továbbiakban.

Megvásárolható:
Convoy S2+

Convoy S2+ 8×7135 bemutató” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .