Bevezető:
Mostanság a Shenzen Convoy Electronics Co. Ltd. sorra ad ki újratervezett modelleket. Első lépésben a C8 “Clear” változata lépett színre, majd megjelent az S2 XPL-HI változata, most pedig az új üdvöskével, a Convoy S2+ XPl-HI “clear” változatával rukkolt elő Simon. Ez a modell másabb, mint a már bemutatott S2 XPL-HI, a felszereltsége is magasabb, de ezt majd a cikk további részeiből láthatjátok ti is.
Gyártói specifikáció:
Gyártó: Convoy
Modell: S2+ XPL-HI
Emitter típusa: Cree XPL-HI V2-1A/U6-3A/U6-4C/U4-7A
Maximális fényáram: 1000LM/940LM/840LM/840LM
Színhőmérséklet: 6500K/5000K/4500K/3000K
Lámpatest anyaga: alumínium
Lencse anyaga: üveg (tükröződésmentes bevonattal)
Reflektor típusa: alumínium sima (SMO)
Kapcsoló típusa: Reverse clicky
Áramforrás: 18650 lítium akkumulátor
Módok: 5 (alacsony, közepes, magas, stroboszkóp, SOS)
Csomag tartalma:
A Convoy S2+ XPL-HI “clear” változata díszdobozos kivitelben kerül kereskedelmi forgalomba. A csomagolás megegyezik a színes S2+ modellek csomagolásával. A doboz tartalmaz az elemlámpán kívül egy rozsdamentes acél klipszet és egy jó minőségű csuklópántot is. Teljes a csomag, amit ha ajándékba adunk sokkal pofásabb, mint a snassz fehér kartondoboz.
Üzembe helyezés, kezelés:
Minden a megszokott módon történik. Egy 18650 lítium akkumulátort behelyezve azonnal harcra kész a Convoy S2+ XPL-HI “clear” változata. A zárókupakon lévő fém nyomógomb megegyezik a színes modelleken lévővel, viszont itt fekete bevonatot kapott. A kapcsoló maradt a megszokott reverse clicky típus. Annyi extra változtatás történt rajta, hogy most már a fém gomb körül lévő műanyag perem meg lett világítva kék LED-ekkel, ami kikapcsolt lámpa esetén világít.
A módok száma nem változott, a nanjg 105D driver-től megszokott 5 világítási mód áll rendelkezésre: alacsony, közepes, magas, stroboszkóp és SOS morze jelzés. Ez utóbbi kettőt ki is tudjuk kapcsolni a két módcsoport közti váltással. A bekapcsolt lámpánál félig benyomott, majd visszaengedett gombnyomással lehet módot váltani, a módcsoportok közt pedig alacsony fokozatban 5 másodperc múltán villan egyet a lámpa, az áramkör megszakításával tudunk ekkor átlépni a másik csoportba.
Hőtermelése:
Lassan már mindenki tudja, hogy a Convoy S2+ melegszik, nagyon melegszik magas fokozaton. Szóval a mostani grafikonba betettem az alacsony és a közepes fokozatok méréseit is, így érdekesebb kicsit:
Könnyedén leszűrhető a diagramból, hogy az alacsony fokozatban járatott Convoy S2+ XPL-HI nem számottevően melegszik, bármeddig biztonsággal járatható ebben a módban. Közepes fokozatban már folyamatos a hőtermelése. A kis fémtömeg nem tudja megfelelően kontrollálni a szinte állandó magas teljesítményt, ezért a grafikon lassú, de folyamatos melegedést jelez. Még 15 perc járatás után sem állt be a végleges hőfoka, de még kézben tartható ilyenkor az elemlámpa hosszú időn keresztül, mondhatni ez a folyamatos üzemre való fokozat. És végül a magas fokozat, mikor is pár perc után már olyan magas hőfokot ér el a lámpatest, hogy megtartani már kézben lehetetlen.
Áramfelvételek:
- 0,18A
- 1,15A
- 2,81A
Felépítés:
A Convoy S2+ XPL-HI teljesen megegyezik a sima S2+-al, három fő részből épül fel:
Fej:
Az ezüst eloxálású fej kívülről megegyezik a “régi” S2+-al, viszont a két bemarás szélesebbre lett gyártva, ezért a klipszet oda is felpattinthatjuk, nem csak a test végére. Legnagyobb átmérője 24mm, hossza 41mm. A fő változások a belső felében történtek. A menetes réz pill tartalmazza a Convoy jelzéssel ellátott nanjg 105D driver-t, esetemben 8 db 7135 IC van felszerelve, tehát 2,8A a maximális áramleadása.
A pill kitekerése után válik láthatóvá a réz csillagra forrasztott Cree XPL-HI LED. Rajta központosító gyűrű található, így az S2+ OP reflektorával méretben megegyező sima felületű SMO reflektorban tökéletesen központban van az emitter, szimmetrikus a vetítési képe. A reflektor a kétoldali AR bevonattal ellátott lencsére fekszik fel, az pedig egy GITD tömítőgyűrűre. Az egészet a pill betekerésével szorítjuk össze.
Test:
A test a színét leszámítva tökéletesen megegyezik a Convoy S2+ Cree XM-L2 LED-et használó változatával. A falvastagság megfelelő, a külső felületén uralkodó rombusz minta egészen jó fogást biztosít. A menetek jó minőségűek, trapéz alakúak. A menetek végén egy-egy gumi tömítőgyűrű biztosítja a vízállóságot.
Zárókupak:
A zárókupak megegyezik a színes S2+ változatokban találhatóval. Azonban kis különbség itt is tapasztalható, ugyanis a feketére eloxált fém nyomógomb alatt a kapcsoló kék fénnyel világít mikor az elemlámpa ki van kapcsolva, így könnyebb megtalálni sötétben. Ötletes és egészen szépre sikerült megoldás. Sajnos ez csak az első szériába volt így, a jelenleg kapható barna és ezüst változatoknak nem világít a gomb körül!
Természetesen gyertyaként felállítható, a kapcsoló köröli perem két helyen ki van mélyítve, kesztyűben is könnyen kezelhető. A zárókupak belső felében menetes réz gyűrű szorítja helyére a reverse clicky kapcsolót tartó nyáklapot. Az akkuval itt is és a driver felől is rugóval érintkezik, ezért flat top akkukkal is hibátlanul üzemel.
Teljes hossza 119mm, átmérője 24mm, tömege akkumulátor nélkül 80g.
Mérések:
Mivel a nem régen bemutatott S2 XPL-HI változatánál is mértem fényerőt, ezért a Convoy S2+ XPL-HI változatánál is megtettem ugyan ezt, hogy össze lehessen őket hasonlítani. Az S2 mélyebb SMO reflektorral van építve, mint az S2+ XPL-HI változata. Ez látszik a vetített képen is. Az első elemlámpa balról az XM-L2 LED-del szerelt S2+, szinte behatárolhatatlan a hotspot a vetített képén, a körülötte lévő spill hatalmas, a szélei felé fokozatosan elhalványul. A középső az S2 XPL-HI változata. Nem csak a hotspot szűkült be a vetített képen, a spill is ennél a legkisebb. Utolsó a sorban a Convoy S2+ XPL-HI LED-es változata. Ennél a legszélesebb a spill és a feszes, jól körülhatárolható hotspot is nagyobb, mint a plusz nélküli változaton. Próbáltam egy animációval szemléltetni ezt:
A mért fényerők:
Convoy S2+ XM-L2 – 4356cd
Convoy S2 XPL-HI – 10968cd
Convoy S2+ XPL-HI – 10600cd
Ha valakit, akkor engem lepett meg leginkább a mért eredmény, igaz ezt az elkészült kültéri fotók is igazolni fogják. A nagyobb hotspot ellenére a Convoy S2+ XPL-HI legalább olyan erős fényt vetít, mint a jóval szűkebb hotspottal rendelkező S2 XPL-HI.
Fénye:
A kültéren készített fotósorozat sem maradhatott el, hiszen ez segít talán a leginkább eldönteni, hogy mit is fogunk látni az elemlámpánkkal a sötétben. A fákkal szegélyezett földút erre kiválóan alkalmas:
Első fotón a Convoy S2+ XM-L2 LED-del szerelt változatának jól ismert fénye látható. Második képen a nemrég bemutatott Convoy S2 XPL-HI LED-del szerelt verziója, ami már jóval távolabbra világít, mint az S2+. Harmadik képen a Convoy S2+ XPL-HI “clear” változat fénye látható. Érzésre mintha egy hangyányit erősebb lenne az előző XPL-HI LED-es S2-től, de ebben befolyásolt szerintem a színhőmérsékletek közti különbség is. Negyedik képen a Convoy M1 fénye, ami kellemes átmenetet nyújt egy thrower és egy flood elemlámpa közt. Picit erősebbnek érződik az S2+ XPL-HI “clear” változatánál, végig szinte homogén a megvilágított felület, ez kellemes a szemnek. Utolsó képen érdekességnek odatettem még a Zanflare F1-est is.
Konklúzió:
Nem tudom eldönteni, hogy Simon ennyire ért az optikához és ezért ennyire jók az elemlámpái, vagy ekkora szerencséje van, hogy bármit tesz is be a reflektoraiba, ennyire jó eredményt sikerül elérnie. Mivel az S2 XPL-HI és a Convoy S2+ XPL-HI változat között fényerőben szinte elhanyagolható a különbség, viszont a szélesebb hotspot miatt jóval nagyobb területet képes erősen megvilágítani ezért még inkább ajánlom a megvételét ennek a modellnek.
A hotspot jól láthatóan erősen körülhatárolt a viszonylag kis mélységű reflektor miatt, de ugyanakkor a széles spill-ről sem kell lemondanunk, mert így az is megmaradt. Ez nekünk jó, mert valós használat közben kellemesebb, ha a lábuk elé is jut némi fény, nem csak fél méterrel előtte alakul ki a fénykáva.
Aki nem csak kis távolságon ház körül szeretné használni, de maradna a kompakt méretnél annak szerintem jelenleg az S2+ XPL-HI változata a legjobb budget megoldást jelentő elemlámpa. Mint mindig a minőség most is rendben van, a plusz extrák miatt a vételár picit magasabb, de szerintem megéri ezt a kis felárat.
Convoy S2+ XPL-HI – barna
Convoy S2+ XPL-HI – piros
Convoy S2+ XPL-HI – ezüst
Üdv!
Mitől függ, hogy világító kapcsolót szerelnek-e rá?
Nekem olyan jött amin csak a lencse körüli zöld szigetelő világít kikapcsolás után egy ideig de a fekete gombnál nincs ott az említett műanyag perem sem és nincs világítás.
Sajnálattal hallom, mert elvben kellene világítania. Első körben én leszedném a kapcsolót tartó nyáklapot, hogy rajta vannak-e a kis LED-ek. Ha igen akkor hibakeresés, ha nem akkor erklamálás, bár a terméklapot előtte át kell olvasni, hogy állítja-e, hogy ott bizony világítania kell, mert ha nem akkor lehet, hogy csak én voltam szerencsés. Minden esetre mostanában ez a második, hogy ilyenről hallok, de az oka számomra is rejtély, nincs infóm semmi féle változtatásról.
Más a kapcsoló típusa amit ráraktak. Mert képeken jól láthatóan eltér. A gearbest képein is ilyen van ahol a gomb és annak pereme között van a műanyag gyűrű ami átengedi a kék fényt. De az enyémen furcsa mód ez nincs ott. Ugyan az a feketére eloxált kapcsoló ezzel az apró eltéréssel. De hihetetlen hogy 1000lm környékén már kezdőknek is milyen erősnek tűnik egy ilyen lámpa . Akkor az imalent DT70 mit művelhet……
Köszönöm válaszát! További sok sikert!
Igazán nincs mit, de légy szíves tegeződünk 🙂
DT70 jól látható a legutóbbi cikkben, hogy mit is művel 😉
Heló!
Az lenne a kérdésem, hogy hol lehet convoy lámpákhoz alkatrészeket kapni megbízható minőségben?
Convoy L6 hoz lencsét sehol sem találok.
Mivel szoktad a réz szorítógyűrűket kitekerni? Átlag menet nélküli szorítógyűrűkhöz használatos fogóval vagy van erre valami speciális célszerszám?
Köszi a válaszokat!
Szia!
Írj ITT a gyártónak, biztosan meg tudtok egyezni, hogy mennyi pénzért küld neked új lencsét a régi helyett. Most jön a kínai újév, szóval lassú lesz a kommunikáció.
Én egy jó nagy acél csipesszel szoktam szétszedni őket. Ha azzal nem megy akkor jön a zéger fogó, de erre még egyszer sem volt szükség, minden esetben elég volt a csipesz 🙂