Rofis MR30 bemutató

Rofis MR30 elemlámpa teszt – tartalom:

Bevezető
Gyártói specifikáció
Doboz tartalma
Felépítés
Mérete
Üzembe helyezés, kezelés
Beépített töltés
Tartozék akkumulátor
Powerbank funkció
Mérések
Fénye
Konklúzió

Bevezető:

Találkozhattatok már a blogon a Rofis kínai gyártó egyik régebbi modelljének bemutatójával, most viszont az újabb generációról szeretnék pár szót szólni, a Rofis MR30 modellről. Első nekifutásra nagyon ígéretes elemlámpának tűnik: XHP35 LED, beépített töltés és 21700-as nagy kapacitású akku (tartozék). Mindezt egészen kompakt méretbe sűrítette a gyártó. Minden adott ahhoz, hogy egy jó elemlámpa kerüljön a tulajdonunkba, nézzük is meg, hogyan teljesített nálam a mindennapok során.

Rofis MR30 oldalról

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Rofis
Modell: MR30
Emitter típusa: Cree XHP35 HI
Maximális fényáram: 1600 lm
Maximális fényerő: 28125 cd
Lencse: keményített ásványi üveg kétoldali AR bevonattal
Kapcsoló típusa: Clicky (elektronikus)
Áramforrás: 21700 lítium akkumulátor (tartozék)
Módok: 6 (alacsony, közepes, magas, turbó, stroboszkóp, SOS morze)
Bevonat: Type III kemény eloxálás
Vízállóság: IPX8
Ejtésállóság: 1,5 m
Tömege: 72 g akkumulátor nélkül

Rofis MR30 doboza

Doboz tartalma:

Korrekt csomagot kapunk a Rofis MR30 elemlámpához. A doboza színesen nyomtatott selymes tapintású karton doboz elején kis ablakkal, ahol a lámpát láthatjuk. Belső részében vákuumformázott műanyag panel tartja középen az elemlámpát, hátsó felében pedig az alábbi kiegészítőket találjuk: gyöngyvászon övtok, USB – mikro USB töltőkábel, mikro USB – USB anya “powerbank” kábel. Jó minőségű csuklópánt, garancia kártya, kettő tartalék tömítő gyűrű és egy tartalék gumi fedél a töltőnyílásra szintén a csomag része. A tartozék klipsz a lámpa testre pattintva érkezik.

Rofis MR30 tartozékok

Felépítés:

Minden bizonnyal a klasszikus vonalat erősíti a Rofis MR30 modell is, viszont csak kettő részre lehet bontani, mert a fej és a test össze van gyárilag ragasztva:

Rofis MR30 szétbontva

Fej:

A változatosság kedvéért a bezel gyűrűt is összeragasztotta a fejjel a gyártó, ezért megbontani nem sikerült. A bezel gyűrű alatt a kétoldali tükröződés mentes bevonattal ellátott keményített ásványi üveg lencse található gumi tömítő gyűrűk közé szorítva. A reflektor enyhén textúrázott (OP), aljában fehér központosító gyűrűvel fekszik fel a Cree XHP35 HI LED köré. A bezel oldalán olvasható a lámpa sorozatszáma. A fejen tovább haladva nyolcszög alakúra mart felületet találunk.

Rofis MR30 fej

Ebből a négy keskenyebb oldal csak az elgurulást gátolja leginkább sík felületeken, két szélesebb, egymással szemben lévő oldalán pedig 3-3 hűtőbordát alakítottak ki.  A másik kettő szemben lévő oldalak közül az egyiken az elektronikus kapcsoló gumi nyomógombja látható, míg vele szemben lévő oldalon a mikro USB töltőnyílás található gumidugóval elzárva a külvilágtól. A fej végén beszűkül,rajta a modell típusjelzése olvasható.

Rofis MR30 dimension banner

Test:

A test a fejjel egybe lett ragasztva, a kilógó részen a gyártó neve olvasható. Végre elmondhatom, hogy minden felirat szépen egységesen egy irányba néz és pontosan ott található, ahol kell, hogy legyen. Ez már biztató jel szerintem! A test fogást javító középső részén újabb üde színfolt a gyűrűs kialakítású textúra, ami egyedi és azonnal felismerhető kinézetet ad ennek a modellnek.

Rofis MR30 test

A textúrázott rész két végében a klipsz számára alakítottak ki egy-egy mélyebb hornyot, tehát mindkét irányból felpattintható. A zárókupak előtti részén egy plusz mélyedést martak a felületébe, majd újabb rövidke gyűrű következik, csak ez után alakították ki a zárókupak tömítőgyűrűjének hornyát, amit a meglepően sűrű, trapéz profilú menet követ. Pontosan jár, de így elég sokat kell tekergetni ha le szeretnénk venni.

Rofis MR30 options banner

Zárókupak:

A zárókupak elég semmitmondóra sikerült, sok mindent nem lehet róla írni. A talp részén minimális peremet hagytak, az oldalán a talp felé lévő keskeny gyűrűben alakítottak ki egy pici lyukat a csuklópát zsinórjának. Az oldalán található gyűrű hat oldalán le lett lapolva, picit ez is gátolja az elgurulást. A test felé lévő végén újabb keskeny gyűrű díszíti. Belső felében a végében az érintkező felületen lett lemarva az eloxálás, középső részében pedig dupla aranyozott rugót építettek be a jobb áramátvitel érdekében.

Rofis MR30 zárókupak

Mérete:

Pár ismertebb modellel együtt fotóztam le a Rofis MR30-ast:

Rofis MR30 mérete

A 18650 akku méretét sokan ismeritek, hozzá képest vastagabb és hosszabb a tartozék 21700 akku, amit a Nitecore MH23 modell követ, ami szintén XHP35 LED-del van szerelve. A klasszikus méretet zseblámpában az Astrolux S1 modellel prezentáltam, nála éppen csak hosszabb, viszont vastagabb a Rofis MR30. Egyik nagy kedvencem, a Convoy M1 modell valamivel hosszabb, viszont szélesebb fejjel rendelkezik a tesztalanynál.

Üzembe helyezés, kezelés:

A Rofis MR30 elemlámpához tartozik egy 5000 mAh kapacitású flat top 21700 akkumulátor is, ami kapott túltöltés és túlmerítés védelmet is. Ha az akku érintkezője alól kivesszük a szigetelő műanyag lapot akkor máris üzemkész állapotba kerül az elemlámpa.

Rofis MR30 elölről

Kezelése:

Nem túl bonyolult a kezelés, mivel viszonylag kevés világítási móddal látták el ezt a modellt. A ki és bekapcsolás egy rövid gombnyomással történik. A driver rendelkezik módmemóriával, az utoljára használt fokozatban kapcsol be a lámpa egy kattintással. Kettőt kattintva kikapcsolt vagy bekapcsolt lámpánál a gombon azonnal a turbó mód aktiválódik. Ez időkorláttal rendelkezik, 1 perc elteltével visszalép a magas fokozatra. A magas fokozat szintén időkorláttal rendelkezik, 6 perc után visszaveszi a fényáramot a gyártó állítása szerint 450 lumenes értékre. Bekapcsolt lámpánál a fokozatok közt a gomb lenyomásával és nyomva tartásával tudunk váltani. Ilyenkor az alacsony, közepes és magas fokozatok ismétlődnek egymás után a gomb felengedéséig.

Rofis MR30 modes banner

Speciális módok:

A kettő villogási fokozatot ki és bekapcsolt lámpánál a gombon háromszor gyorsan kattintva érhetjük el. A változó frekvenciájú stroboszkóp aktiválódik először, majd a gombot hosszan lenyomva átvált az SOS morze villogásra, amiről újabb hosszú gombnyomásra a stroboszkópra lép vissza. Ha a világítási módra szeretnénk átlépni akkor kettő kattintással a turbó fokozatba lehet átlépni, majd onnan már hosszú gombnyomással a három mód közt tudunk lépkedni alacsony fokozattól kezdődően.

Rofis MR30 special modes banner

A lámpa pozícióját jelző, gomb alatti villogást is tudunk aktiválni, mégpedig kikapcsolt lámpánál a gombot lenyomva, majd 3 másodpercre nyomva tartva. Eztán a gomb alatti piros fény két másodpercenként kettőt fog villantani. Kikapcsolásához a gombon egyet kell kattintani.
A gomb lezárásához kikapcsolt lámpánál legalább 4 másodpercre kell lenyomni a kapcsolót és nyomva tartani. A zár bekapcsolását kettő felvillanással jelzi. A kikapcsolásához ismét hosszan kell lenyomni a gombot, ha a zárás feloldott akkor alacsony fokozatban kapcsol be.

Rofis MR30 indicator banner

Van a lámpában még töltöttség visszajelző funkció is, ez az alábbi módon működik: Ha behelyezzük az akkumulátort akkor a zárókupakkal mikor zárjuk az áramkört azonnal jelzi is, hogy az akku kb. milyen töltöttségű. Ha a gomb alatti fény zölden világít kb. 2 másodpercig, akkor 40% feletti az akku töltöttsége. Ha pirosan világít 2 másodpercig, akkor 40% alatti a töltöttség.  Használat közben is jelzi ha az akku merülne, mégpedig a gomb alatti piros fény villogásával.

Beépített töltés:

Természetesen ezt a funkciót is próba alá vetettem, hiszen a Rofis MR30 esetén a gyártó nem kevesebbet ígér, mint 2 A töltőáramot, hogy mielőbb fel tudjuk tölteni a tartozék 5000 mAh kapacitású 21700-as akkumulátort. Előkerestem a legizmosabb itthoni tápegységet, rákötöttem és néztem, hogy mi is történik. Várható volt, hogy a 2 A gyors töltést lehetővé tévő áram lódítás, de szerencsénkre nem nagyon! 5,09 V áramfelvétel mellett 1,73- 1,74 A között ingadozott a töltőáram, ami baromira szép eredmény egy ilyen egyszerű szerkezettől!

Rofis MR30 hátulról

A töltés során a gomb alatt vörösen izzik a kis pötty, jelezvén a töltés folyamatban van. A töltőáram végig magas értéken marad, a töltés végén kezd csökkenni. A tartozék akku rendelkezik túltöltés és túlmerítés védelemmel, ezért egy másik, véedelem nélküli 21700-as akkuval is próbára tettem. A töltés végén a tápegységről az elektronika lekapcsolja az áramfelvételt, a gomb alatti LED átvált zöld folyamatos fényre. Az akkuban 4,17 V feszültséget mértem, tehát túl nem tölt, lehet használni a beépített töltést is bátran!

Rofis MR30 charge banner

Tartozék akkumulátor:

Gondoltam a szokásos tesztnek alávetem a tartozék akkumulátort. Van itthon most három darab töltőm ami alkalmas a 21700 akku fogadására, köztük igencsak magas kategóriásak is, nos ez a védelem miatt jóval hosszabb, mint az átlag 21700 akku és egyikbe sem fért bele. Botrány, de ez van, szóval most a kapacitás mérése kimaradt. Ezt vásárlásnál érdemes figyelembe venni, hogy bizony ez nagyjából csak a lámpában lesz tölthető, vagy lámpán kívül mágneses töltővel.
UPDATE: végül összetákoltam az XTAR VP4 plus töltővel, mert az USB doktorral mért kapacitás elég harmatos értéket mutatott. Sajnos a profi töltő által mért érték is, mert mindössze 3795 mAh kapacitást sikerült mérnie, ami jócskán elmarad a gyártó által megadott kapacitástól. Ez mondjuk elég nagy csalódás 🙁

Rofis MR30 21700 5000mAh

Powerbank funkció:

Ugyan ezt a funkciót teljesen feleslegesnek tartom, – mert ugye ki az aki cipeli magával az átalakító kábelt- de csak kipróbáltam, ha már van. Amit ígérnek: jaj, már megint a nagy számok. 2,4 A maximális töltőáramot írtak a gyári reklámon. Nézzük is meg, összekötöttem, majd jött az 1A-es műterhelés: 4,91 V feszültség mellett 0,95 A töltőáramot sikerült mérni. Elvérezni a 2A-es műterhelésen szoktak a powerbankok, lássuk: 4,83 V feszültség mellett 1,75 A leadott áramerősség. Ez újabb meglepetés, mivel egészen szép eredmények, akár a telefonom is fel tudná tölteni! Merítés közben az alábbi jelzésekkel kommunikál a lámpa velünk: 4 zöld villanás – akku kapacitás 80% felett. 3 zöld villanás – az akku 50-79% közötti töltöttségű. 2 zöld villanás 20-49% közti töltöttséget jelez. Amennyiben folyamatosan villog a zöld fény, akkor az akku 20% töltöttség alá merült. Az akku 5% töltöttségénél kikapcsolja a lámpa a powerbank funkciót.

Rofis MR30 powerbank banner

UPDATE: megmértem a kivehető kapacitást a gyári tartozék, teljesen feltöltött akkumulátorral, és mindkét mérésnél valamivel kevesebb, mint 1800 mAh kapacitást sikerült kiszivattyúzni az akkuból. Mentségére szóljon, hogy a kijövő töltőáram végig magas értéket mutatott.

Mérések:

Méretei:
– hossza: 121,5 mm
– fej legnagyobb átmérője: 31 mm
– test legnagyobb átmérője: 26,2 mm

Tömege akkumulátor nélkül: 78,8 g
Tömege tartozék akkumulátorral: 147,5 g

Mért fényerősség: 25020 cd

Hőtermelése:

Ha nem kezdünk őrültködni akkor bizony a nagy teljesítmény okozta túlhevüléstől a Rofis MR30 megvédi a felhasználót. A lámpát magas fokozatba kapcsoltam, majd a turbó módot aktiválva mértem a hőmérsékletét. Jól látszik a grafikonon, hogy túl van biztosítva, a fényerőt folyamatosan csökkentette 1, majd miután visszalépett akkor újabb hat perc elteltével, ezáltal a hőmérséklete a lámpának szobában mérve nem érte el a 44°C értéket sem.  Szép eredmény, viszont érdemes tudni, hogy hővédelem nincs a lámpában, a turbó fokozatot akárhányszor tudjuk aktiválni egy-egy percre, egy teszt erejéig ezt megtettem, simán felugrott a fej hőfoka 70°C fölé is, tehát az időkorlátra kell alapoznunk a lámpa működtetését. Ez viszont használhatóság szempontjából jó, mert így a lámpában rejlő tartalék bármikor rendelkezésre áll ha szükséges.

Rofis MR30 power diagram banner

Áramfelvétel:
– 176 – 295 µA közt ingadozó nyugalmi áramfelvétel – sajnos ez magas érték, ráadásul ugrál valami miatt folyamatosan
– 0,04 A
– 0,34 A
– 1,79 A
– 4,81 A

Fénye:

A megszokott 100 méteres távon fotóztam a fényét:

Első fotó már lassan szokás szerint a Convoy S2+ fénye a legerősebb kiépítésben. Őt követi ugyan ebben a testben lévő de már az újabb XPL-HI LED-es változata távolabbra koncentrált fényével. A harmadik képen lévő Convoy BD06 elemlámpa hotspotja a 100 méterre lévő fát erősen megvilágítja, mellette szórt fénye is értékelhető mennyiségű. Őt követi a tesztalany Rofis MR30. Nos itt két dolgot tudok elképzelni. Vagy tényleg ennyire szórja a fényt, hogy ilyen távon már csak halványan világítja a meg a célpontot, vagy valami miatt több, mint egy percet t*költem a fotó elkészítésével, ezért visszalépett magas fokozatba, és így fotóztam. Bárhogy is történt, a végső következtetésemen ez nem változtat. Utolsó képen az XHP35 HD LED-del szerelt Nitecore MH23 fénye látható.

Konklúzió:

Szerintem a cikkből egyértelműen kiderült, hogy a pénzünkért a Rofis MR30 elemlámpa személyében egy minőségi terméket kapunk rengeteg funkcióval, amik ráadásul jól is működnek. A tartozék nagy kapacitású akku nagy pozitívum, ugyanis még nincs elterjedve a 21700-as méret, amik kaphatóak azok pedig általában kisebb kapacitásúak, viszont magas terhelhetőségűek. A tartozékok sora bőséges, a kidolgozásba sem nagyon lehet belekötni. Nagyon tetszett az egyszerű kezelhetőség és a kő egyszerű menü. Azt kell mondanom, hogy tényleg felesleges agyon bonyolítani. Persze így kevésbé testre szabható, és nekem a holdfény mód hiányzott is, de végül is jó ez.

Rofis MR30 oldalról

Aki kicsit többre vágyik, mint egy S2+, szeretne beépített töltést is és hosszabb üzemidőt, valamint egy erősebb turbó módot annak jobbat nem is ajánlhatok. A powerbank funkciója jó elgondolás, de a kivitelezést én csiszolnám még, mert a tartozék átalakító kábelt szerintem senki nem fogja magával cipelni, ha mégis akkor pedig könnyen el lehet hagyni. Talán valahol elrejtve egy USB csatlakozó használhatóbb lenne. Ha nem dőlünk be a marketingesek 1600 lumenes fényáram reklámjának, és reális elvárásokkal közelítünk ehhez a modellhez akkor biztosan nem fogunk csalódni, de tudatosítani kell, hogy ez egy 450 lumenes lámpa 4,5 órás üzemidővel és egy bármikor és bármeddig újra aktiválható turbó móddal. Ha így nézem akkor pedig jól sikerült darab!

Úgy tűnik a gyártó megszűnt 🙁

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .