Ez egy régebbi cikkem importálása, ezért a tördelési problémák miatt elnézésed kérem!
Ebben a bejegyzésben szeretném bemutatni nektek az UltraFire 885LM CREE U2 taktikai elemlámpát röviden-tömören.
Gyártói specifikáció:
Márkanév: UltraFire
LED: Cree XM-L2 U2
Fényáram: 885LM
Színhőmérséklet: 6500-7500K
Kapcsoló típusa: reverse clicky
Akku típusa: 18650
Módok száma: 5(High-Middle-Low-Strobe-SOS)
Vízállóság: IPX-6
4 fő részre bontható a lámpa:
– fej
– dropin (LED és driver egy réz pill-be egybeépítve)
– test
– zárókupak
Méretre picit nagyobb mint egy S2+.
A zárókupakban semmi különleges nincs, egy (zombi) zöld GITD (foszforeszkáló) gumikupak alá került a reverse clicky kapcsoló.
A test sima, semmi textúra nem javítja a fogását, benne egy darab 18650-es méretű védett lítium-ion akkumulátor fér el. A védelem nélküli akkuknál már előfordulhat nem megfelelő érintkezés, így mindenképp védett akku használatát javasolnám. Mindkét végén a menetek után egy-egy tömítő gumigyűrű található, általuk a lámpa fröccsenő víz ellen megfelelő védelmet kap.
Ebbe a lámpába szabványos méretű P60-as dropin kerület beépítésre. Ez mindenképp pozitívum, mert így a lámpa karaktere egy egyszerű dropin cserével változtatható, szerelhetősége parádésan könnyű. A dropin alsó felén a driver van rögzítve, felső részén az eredeti CREE XM-L U2 LED helyezkedik el 16mm-es alumínium csillagon.
Fénye enyhén kékes árnyalatú, nem zavaróan mint az ebay-es lámpákban található LatticeBright CREE LED másolatoknak. Legmagasabb fokozaton nem látható semmiféle vibrálás, közepes és alacsony fokozaton viszont érzékelhető PWM kamerán keresztül.
A driverben nincs módmemória, így minden bekapcsoláskor az utoljára használt mód utáni fokozatban fog a lámpa indulni.
Mért áramfelvétel Samsung 26FM akkuval:
Magas fokozat – 1,97A
Közepes fokozat – 0,96A
Alacsony fokozat – 0,43A
A dropin része a menetesen rögzített OP reflektor (textúrázott), így a hotspot kevésbé hangsúlyos.
A fejet alkotó kupak egyszerű menetes alumíniumcső, végében szigetelten helyezkedik el egy bevonatok nélküli üveglap.
Tömege akku nélkül: 106g
A lámpa teljes mért hossza: 136mm
Maximális átmérő: 35mm
Pozitívumok:
– taktikai kinézet
– P60 dropin
– jó minőségű ház
– vízálló
– átalakítás nélkül is használható
– kedvező ár
Negatívumok:
– nincs módmemória
– közepes és alacsony fokozatban PWM villogás (szabad szemmel nézve nem zavaró)
– fokozatok elosztása lehetne jobb
– első generációs CREE XM-L LED
Konklúzió:
Ez egy jónak tűnő taktikai elemlámpa. Ha a drivert lecseréljük akkor már lesz módmemória, jó fokozatkiosztás, így a lámpa legnagyobb problémáját orvosolni tudjuk. Ezután egy teljesen jól használható akár EDC-re is alkalmas lámpának leszünk a tulajdonosai. Fényereje átlagos felhasználásra elegendő mennyiségű, az op reflektor miatt kellemes a vetítési képe is. Az 501B és 502B lámpáknál a test jobban melegszik, ez azt jelenti, hogy jobb a hővezetése ami mindenképp előnyös, így a frissebb forma és a jobb hűtés miatt ezt a lámpát inkább merném ajánlani.
Összehasonlítva egy ebay-es Ultrafire WF-502B (XML-T6 Latticebright) és egy Convoy S2+ 7135×8-as lámpával közepes fokozaton az alábbi képek készültek:
Majd magas fokozaton is elkészítettem ugyan ezeket a fotókat:
A képek önmagukért beszélnek. Az 502B-t megeszik reggelire a társai, az S2+ több szórt fény mellett erősebben megvilágítja az utat, míg tesztalanyunk kicsit szűkebb szórással nagyjából ugyan azt a távolságot világítja meg, mint az S2+ de kisebb fényerővel. Nagy varázslat nincs a dolog mögött, hiszen a legerősebb driver a Convoy-ban van, míg a bemutatott elemlámpa kb. 800mA-el kevesebb áramot adott a LED-nek legmagasabb fokozatban, de így is kiválóan teljesített.
Ezt a modellt én máshol még nem láttam, nem csak itthon nem kapható, hanem még Kínából sem nagyon szerezhető be. Nekem ez a tulajdonsága tette érdekessé, így meg is rendeltem. Aki szeretne ilyet az alábbi linken megtalálja:
Már nem kapható 🙁
Frissítés:
Miután a másik hasonló lámpában sikerült az egyszerű módosítás így ebben a lámpában is nekiláttam, hátha pont ugyan az a driver és ugyan úgy beválik.
Először a P60 dropin lett kiszerelve, erről letekertem a reflektort és a feszítő rugót.
Itt a betekerhető “pill”-be bele van forrasztva a driver, így először ezt kellett leforrasztani, hogy hozzáférjünk a driver alsó feléhez.
Miután ezzel megvagyunk a képeken bekarikázott két alkatrész tetejét grafitceruzával össze kell firkálni a kék vonal mentén. Ha már elég alaposnak érezzük akkor fújjuk le a felesleges grafitport.
Helyezzük vissza a drivert a “pill”-be és forrasszuk vissza a helyére.
Fontos megemlíteni, hogy ehhez a művelethez érdemes vékony hegyű de nagyobb teljesítményű pákát használni, hogy mást véletlenül se melegítsünk fel a vezérlőn, és a kellő mennyiségű hő is rendelkezésre álljon.
Összeszerelés után jött a próba, szerencsére itt is sikerül a beavatkozás. A lámpa ezek után mindig a legmagasabb fokozatban indul el!
Az átalakítást mindenki csak a saját felelősségére végezze el!