Bevezető:
A Convoy M szériája két tagból áll, az M1-est az előző cikkben már bemutattam, most a Convoy M2 van soron. Az általam rendelt példányban kivételesen nem a legerősebb hanem az eggyel gyengébb driver van beszerelve. A kettő közti fénybeli és hőtermelésbeli különbség is látható lesz ebből a cikkből. Ez a lámpa is a “taktikai” vonalat képviseli, picit talán agresszívebben is mint az M1-es. A rozsdamentes acél bezel gyűrű és a világosabb szürke szín jól áll neki, ráadásképp kapunk alapáron egy rozsdamentes klipszet is.
Gyártói specifikáció:
Gyártó: Convoy
Típus: M2
Anyaga: Alumínium
Lencse típusa: Üveg
Reflektor: Textúrázott alumínium (OP)
Módmemória: Igen
Alacsony feszültség védelem: Igen
Fordított polaritás védelem: Igen
Használható akkumulátor: 18650
Bevonat: HA III (MIL-A-8625 Type III) eloxálás
Fejátmérő: 31,6mm
Test átmérő: 25,8mm
Zárókupak átmérő: 27,5mm
Hossza: 135,2 mm
Tömege: 110g
Csomag tartalma:
Akárcsak az M1-es ezt is puritán csomagolásban szállítják. Sima fényes, fehér, jelölések nélküli kartondobozban kapjuk meg. A lámpa a dobozban még egy plusz bubis csomagolást is kapott. Tartozékként a legegyszerűbb változatú csuklópántot és egy rozsdamentes acél klipszet kapunk hozzá. Nincs sallang, csak a lámpára ügyelt a gyártó ez esetben is, díszdobozra, nyomtatásra nem költöttek túl sokat.
Üzembe helyezés, kezelés:
Mint az eddigi Convoy lámpákhoz, ehhez is csak egy akkumulátorra van szükségünk, hogy működőképes legyen. Az M2 akárcsak az M1-es egy darab 18650-es lítium-ion akkumulátorral működik. Akkuból képes a védett és a védelem nélküliekkel is üzemelni, tartalmaz a driver alacsony feszültség és fordított polaritás védelmet is. Ebben a modellben is a test két végén lévő menetek teljesen eloxáltak, így a lámpa bármelyik végén picit széttekerve zárható fizikailag is véletlen bekapcsolás ellen.
A zárókupak végén lévő reverse clicky kapcsolóval lehet vezérelni, módot és módcsoportot váltani. A 6 darab 7135 IC-t tartalmazó driver működése megegyezik teljes mértékben az előzőekben már ismertetett Convoy modellekkel. Bekapcsolt állapotban félig benyomva, majd felengedve a következő módba lép. Legalacsonyabb módban 5 másodperc múlva a lámpa villan egyet. Ekkor megszakítva az áramkört történik a csoportváltás. Ha mind az öt mód (alacsony, közepes, magas, stroboszkóp, SOS) be van kapcsolva akkor átlép a driver a három módos csoportba (alacsony, közepes, magas), ha a három mód volt aktív akkor pedig átlép az 5 módot tartalmazó csoportba. Módmemóriával rendelkezik, így ha 3 másodpercnél tovább használunk egy fokozatot akkor megjegyzi a driver. Ha kikapcsoljuk a lámpát majd később vissza akkor ugyan abban a fokozatban indul a lámpa. Apróság, de nagyon kényelmessé teszi a mindennapi használatot, az olcsóbb kategóriás lámpák általában nem tartalmazzák ezt a plusz funkciót.
Az alábbi áramerősségeket mértem a driveren:
- 2,10A
- 0,87A
- 0,12A
Hőtermelése a gyengébb driver miatt szerényebb, mint az erősebb modelleké. Az alábbi grafikonba betettem az M1-est is, hogy össze lehessen őket hasonlítani.
A diagramból látszik, hogy a gyengébb driver-rel szerelt Convoy M2-es modell esetén a melegedés nem jelent problémát, a 15 perces teszt alatt nem melegedett a lámpa fején a legmelegebb ponton sem 50°C fölé, míg az M1-es az erősebb driver-rel éppen csak nem érte el el a 60°C hőmérsékletet. Gyakorlatban azonban még jobb a helyzet, ugyanis használat közben az M1 és az M2 hűtőbordái is jelentős hőt tudnak átadni a környezetükbe.
Felépítése:
Ez a modell is a klasszikus három részből építkezik:
Fej:
A testnél itt is méretesebb lett a fej kialakítása, szintén hat darab hűtőborda segíti a keletkező hő elvezetését, akárcsak az M1-es modell esetében. 72 fokonként “csepp” alakú bemarás található a hűtőbordákra merőlegesen, ezeknek csak díszítő szerepük van, a lámpát elfektetve nem ezeken gördül. Ebből következik, hogy a fejen semmi nem akadályozza meg az elgurulást.
A “pill” itt is integrált, a fej egy alumínium darabból lett kimarva, így a hőátadás itt is a lehető legjobb. A fej hátsó részén a driver-t szintén menetes réz gyűrű szorítja a helyére. Elölről szétbontva először a rozsdamentes acél bezel gyűrűt kell letekernünk.
Alatta bevonatok nélküli sima üveglapot találunk ami a reflektor tetején lévő gumi tömítőgyűrűre fekszik fel. A 28,8mm széles és 22,4mm mély alumíniumból készült textúrázott reflektor központosító gyűrűn fekszik fel a 20mm-es alumínium csillagon lévő Cree XM-L2 típusú LED köré. A csillagot itt is két csavar rögzíti a fejhez, alá hővezető paszta kerül a gyártás során. A fej átmérője 31,5mm, hossza 54,7mm.
Test:
Akárcsak az M1-es esetében, itt is megfelelő falvastagság és a test mindkét végén eloxált a menet, a menetek végén egy-egy gumi tömítőgyűrűt itt is találunk. Külső felületén nem a megszokott rombusz mintázat lett bemarva, hanem a két felén egy-egy hosszanti bemaráson a gyártó és típusmegjelölést, köztük csak két-két hosszanti mélyedés található. A kellően vastag Type III eloxálás ellenére a lámpa nedves kézzel fogva így csúszóssá válhat. A lámpához tartozik egy testre pattintható erős rozsdamentes acél klipsz is, ez nem csak a zsebünkben rögzíti a lámpát, de a fogását is javítja illetve megakadályozza a lámpa elgurulását. A menetek itt is a prémium kategóriát idéző magas menetemelkedésű trapéz profilúak. A test átmérője 25,4mm, hossza 70,2mm.
Zárókupak:
A testen lévő hosszanti mélyedésekkel harmonizáló bemarás hatvan fokonként itt folytatódik. Belülről rézgyűrű szorítja be a nyáklapra szerelt reverse clicky típusú kapcsolót akárcsak a másik ismertetett modellben. Az akku negatív pólusával kúp formára tekert aranyozott rugó biztosítja a megfelelő kontaktot. Hátulján a kapcsoló felett fekete gumi nyomógomb lett beépítve, körülötte a két egymással szemben lévő negyed köríven kiemelkedik a pereme a kapcsoló fölé, így gyertyaként is felállítható biztonsággal és kesztyűben is könnyen ki- be kapcsolható a lámpa. Az egyik kiemelkedő íven két méretes ovális lyuk került kialakításra a csuklópántnak. Átmérője 26,2mm, hossza 30mm.
A lámpa általam mért tömege 108g, magassága pedig 134,2mm.
A választható opciók:
A LED minden esetben Cree XM-L2 típusú, az alábbi színhőmérsékletek közül választhatunk:
XM-L2 U2-1A – 6500-7000K
XM-L2 T6-3B – 5000-5200K
XM-L2 T6-4C – 4300-4500K
XM-L2 T5-5B – 4000-4200K
XM-L2 T4-7A – 3000-3200K
Vezérlők terén kicsit szűkösebb a jelenlegi felhozatal. Csak a legerősebb és az eggyel gyengébb kétcsoportos nanjg driver-t lehet opcióként választani az M2-höz:
7135×6 – max. 2100mA
7135×8 – max. 2800mA
A driver minden esetben tartalmaz módmemóriát, fordított polaritás elleni védelmet és alacsony feszültségre figyelmeztetést is. Részletesebb információkra vágyóknak itt is az S2+ modell bemutatójának műszaki adatainál leírtak tanulmányozását javasolnám.
Fénye:
A megszokott helyen a megszokott távolsággal fotóztam a lámpákat. A jobb oldalon lévő magas fa távolsága kimért 100 méter.
A fotókon jól láthatóak az ismert modellek különbségei. Az M1-es az erősebb driver miatt távolabbra nagyobb fényerővel világít, míg az S2+ jobban teríti a fényt, de valamivel rövidebb távolságot világít be, mint az M2. Vetítési képén jól látszik, hogy az OP reflektor ellenére is van egy erősebb hotspot ami távolabbra sokkal hatékonyabban világít el. A WF-502B-t lazán felülmúlja a gyengébb driver-rel is, míg a C8-as továbbra is a távolra világításban jeleskedik az erős hotspot miatt. Ezt a modellt a gyengébb driver ellenére szintén a C8 és az S2+ közé tudnám elhelyezni a megvilágított távolság tekintetében.
Konklúzió:
A Convoy M2 ismét egy nagyon jól sikerült lámpa. Minőségi felépítés, magasabb szintű szolgáltatások jellemzik, mint az olcsó változatokat. Akinek csak pici fényerőtöbblet hiányzik az S2+-hoz mérten és nem zavarja a picit nagyobb méret annak kiváló választás lehet. Mint ahogy azoknak a felhasználóknak is, akik szeretik a maximumon járatni huzamosabb ideig a lámpájukat. Ezt megtehetik hiszen valós használat közben nem jelentkezik túlmelegedés, így biztonságos marad a lámpa használata. A klipsz nem csak jól mutat és megakadályozza a lámpa elgurulását, a zsebből való véletlen kiesést is meggátolja, ráadásul alaptartozéka ennek a modellnek.
Itthon ezt a modellt sem tudjuk beszerezni hivatalos forrásból, Kínából tudjuk megrendelni a legjobb áron.
Megvásárolható:
Convoy M2 XPL-HI – újabb változat
Convoy M2 XM-L2 – a tesztelt változat