Convoy C8+ – fejlesztés mínusz

Convoy C8+ elemlámpa teszt tartalom:

Bevezető
Gyártói specifikáció
Doboz tartalma
Felépítés
Mérete
Üzembe helyezés, kezelés
Mérések
Fénye
Konklúzió

Bevezető:

Mivel egyre gyakrabban felmerül a kérdés, hogy milyen az újabb Convoy C8+ a régebbi változathoz képest, illetve a kezelése többeknek problémát okoz, ezért egy külön cikket szántam ennek a bemutatására. Kifejezetten a “régi” Convoy C8-hoz fogom hasonlítani, hogy látható legyen a fejlődés. A kezeléséhez készítettem magyar nyelvű leírást, hogy ne okozzon senkinek gondot egy-egy menüpont beállítása sem. Már 3 színben is elérhető az új Convoy C8+, de a belbecs még mindig a múltat idézi. Nézzük meg, hogy akkor ez most új, ez most jobb, vagy csak egy egyszerű ráncfelvarrás.

Convoy C8+ oldalról

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Convoy
Modell: C8+
Emitter típusa: Cree XPL-HI
Maximális fényáram: nincs megadva
Színhőmérséklet: U4-7A 3000-3300k / U6-4C 4200-4500K / U6-3A 5000-5200K / V2-1A 6500-7000K
Kapcsoló típusa: reverse clicky
Lencse anyaga: Üveg, tükröződésmentes bevonattal
Reflektor: Alumínium sima (SMO)
Áramforrás: 18650 lítium-ion akkumulátor
Módok: 12 módcsoport, egyszerre maximum 8 mód
Módmemória: igen (kikapcsolható)
Alacsony feszültség védelem: igen
Vízállóság: nincs szabványosítva, cseppálló

Convoy C8+ doboza

Doboz tartalma:

Szokás szerint nem esett túlzásba a gyártó a csomagolás tekintetében. A lehető legegyszerűbb fehér, jelölések nélküli karton dobozban érkezik a lámpa, ami a dobozon belül egy bubis fóliába is be lett csomagolva. A tartozékok sora sem zavarja össze a vásárlót, ugyanis csak egy legolcsóbb kivitelű csuklópánt jár hozzá. Talán ki is lehetne hagyni a csomagból, hiszen sok haszna ennek nincs.

Convoy C8+ tartozékok

Felépítés:

A már jól megismert három fő részre bontható a frissített Convoy C8+ modell is:

Convoy C8+ szétszedve

Fej:

A fejben nem történt lényegi változás. Az integrált pill-re fekszik fel a réz PCB lapon lévő Cree XPL-HI LED-et tartalmazó 20mm-es csillag. A LED köré központosító gyűrűvel fekszik fel az alumíniumból készült SMO reflektor. A lencse már szériában AR bevonattal ellátott, melyet egy gumi tömítőgyűrűvel szorít helyére a bezel gyűrű. A fej elején lévő sűrű menet aljában szintén gumigyűrű felel azért, hogy a bezel gyűrű alá ne jusson be folyadék.

Convoy C8+ fej

Kívülről a fej mérete a régi változattal nagyjából megegyezik, ránézésre megállapítható, hogy csak a hűtőbordás kialakításban tér el a régitől, tehát csak ráncfelvarrás történt, az alapok maradtak a régiek. A fej első részére három hűtőbordát alakítottak ki, míg a nyak résznél az eddigi 4 vékony borda helyett már csak kettő vastag borda található. A típusjelzés átkerült a testről a fej végén lévő gyűrűre. Hátsó felében réz gyűrű szorítja a helyére a 16mm-es, már piros színű drivert, amire a gyártó a Biscotti firmware-t töltötte fel. 

Convoy C8+ és C8 fej
Balra C8+, jobbra C8 feje

Test:

A régi és az új test mérete és kialakítása csaknem 100%-ban megegyezik. Mondom a különbségeket, többes számban, de csak kettő dolog változott: a test oldaláról eltűntek a síkba mart felületek, eddig itt olvashattuk a gyártó és típus jelölését, most már ez nincs. A rombusz mintázat megmaradt a testen, de itt előrelépés történt! Végre picit magasabbra hagyták a kis rombusz alapú piramisokat, ezáltal a test tapadását sikerült kis mértékben növelni az elődhöz képest.

Convoy C8+ test
Balra C8+, jobbra C8 test

A test elején és végén is megmaradt a jó minőségű, trapéz profilú menet. A fej felé az eloxálást lecsiszolták róla, a zárókupak felé végig eloxált a menet is, csak a cső végén lett lecsiszolva, az áramot ott vezeti át a fej felé. Mivel fordítva is összeszerelhető ezért érdemes erre figyelni, mert hibásan összerakva nem fog működni a lámpa!

Zárókupak:

A zárókupakon is változtattak, mármint optikailag. A külső kialakítása a fejen lévő vastag hűtőbordákat másolja, és ide is kialakítottak 3 darab díszítő jellegű hűtőbordát. A kapcsoló körül körbefutó peremen végre két egymással szemben lévő oldalon kimartak egy-egy ívet, ezáltal a kesztyűben történő használatát sokkal komfortosabbá tették.

Convoy C8+ zárókupak

A kapcsoló felett maradt a gumi nyomógomb, ennél a változatnál fekete színű gumiból, ami illik a lámpa színéhez. Belső felében immár réz gyűrű szorítja helyére a kapcsolót tartó PCB lapot.

Convoy C8+ és C8 zárókupak
Balra C8+, jobbra C8 zárókupak

Mérete:

Az elődhöz képest semmit nem változott, íme pár másik elemlámpával fotózva:

Convoy C8+ mérete
18650 akkumulátor, Olight S2R Baton II, Convoy S2+ XPL-HI, Convoy M1, Convoy C8+, Convoy C8

A szabvány méretű 18650 akkunál picit hosszabb, már bemutatott, kiváló EDC lámpa, az Olight S2R Baton II alig hosszabb, nála érezhetően nagyobb a Convoy S2+ XPL-HI LED-es változata. A Convoy M1 követi őt, ami egy jól eltalált méretű és teljesítményű elemlápa. A Convoy C8+ egy hangyányit rövidebb mint a régi Convoy C8, ami a fotón az utolsó lámpa. Ezek már nadrágzsebben nem férnek el kényelmesen, de a kabát zsebét még nem fogják nagyon húzni.

Üzembe helyezés, kezelés:

A Convoy BD06-os modellnél már bemutattam, hogy milyen is a Biscotti firmware kezelése, ezért itt csak érintőlegesen szeretném részletezni. Az üzembe helyezéshez egy darab 18650-es méretű lítium-ion akkumulátorra lesz szükségünk. Csak ezzel az áramforrással képes működni a Convoy C8+. Az akkumulátor lehet flat top (sima ipari cella) vagy button top tetejű cella is, mindkettővel megbízhatóan működik. Van a driverben alacsony feszültség jelzés, ezért a védelem nélküli cellák is biztonsággal használhatók. A lámpának egy darab reverse clicky típusú kapcsolója van, azzal lehet vezérelni minden funkcióját. Készítettem egy magyar nyelvű grafikát a programozásról:

Convoy C8+ Biscotti

Rendelkezik a driver be és kikapcsolható módmemóriával, valamint 12 fixen programozott módcsoportból lehet a számunkra leginkább szimpatikusat kiválasztani. A gombot teljesen, kattanásig lenyomva bekapcsoljuk a Convoy C8+ elemlámpát. Ekkor ha a módmemória be van kapcsolva akkor az utoljára használt csoport utoljára használt fokozatában fog bekapcsolni. Amennyiben ki van kapcsolva a módmemória, akkor az utoljára használt csoport első fokozatában fog bekapcsolni. Világítási fokozatot a gomb félig lenyomásával, majd felengedésével tudunk váltani.

Convoy C8+ banner

A programozáshoz 10x kell bekapcsolt lámpánál gyorsan, egymás után lenyomni félig a gombot. Ha belépett a programozás módba, akkor két fő menüpontból lehet választani. Az első villogási sorozat a módcsoport kiválasztása, a második villogási sorozat pedig a módmemória ki és bekapcsolásának menüje. Amelyiket ki szeretnénk választani annál a villogásnál szakítsuk meg az áramkört. Ha a módcsoport választásnál szakítottuk meg, akkor sorban elkezdi az egyes csoportoknak a számát elvillogni a lámpa. (1 villanás 1-es csoport, 2 villanás 2-es csoport, …, 12 villanás 12-es csoport) Amelyik csoportot szeretnénk aktiválni, annak a csoportnak a számát mikor villogja a lámpa akkor nyomjuk le félig a gombot, majd engedjük fel és már be is kapcsoltuk. A módmemória villogás sorozatát ha megszakítjuk nincs külön menüpont, ha be volt kapcsolva a memória akkor kikapcsolja, ha ki volt kapcsolva akkor aktiválja.

Letölthető, kinyomtatható kezelési utasítás: Convoy Biscotti kezelési

Mérések:

Méretei:

  • legnagyobb átmérője: 44,4 mm
  • teljes hossza: 143 mm

Tömege akkumulátor nélkül: 145,9 g

Hőtermelése:

Itt most kettő lámpát fogok összevetni:

Convoy C8+ hőtermelése

Talán a legérdekesebb az lehet számunkra, hogy javult-e valamit is a hőleadó képessége az új modellnek a régihez képest. A tesztben egy C8 XPL-HI és a C8+ modellt kapcsoltam be egyszerre a legmagasabb fokozatban. Mindkettő lámpa teljesen feltöltött 30Q akkuval lett indítva, zárókupakra lett állítva és légmozgás nélküli szobában mértem meg őket. A különbség jól látható. Jól látjátok, 15 perc alatt mindössze 1°C eltérést mértem az új modell javára. Azt gondolom, hogy ez még belefér a hibahatárba, vagyis a friss pasztázás, minimális üzemidő miatt lehet csak ez a jobb eredmény, gyakorlatilag szerintem nincs különbség a kettő modell között, ebben nem javult semmit.

Futásidő:

Eddig erről a lámpáról nem készítettem ilyen grafikont, pedig nagyon tanulságos. A teszthez nagy áramú Samsung 30Q akkut használtam, ami teljesen fel volt töltve, a lámpát pedig magas fokozatban bekapcsoltam.

Convoy C8+ futásidő

Nem kell sokat törni a fejünket azon, hogy lássuk bekapcsolás után folyamatosan csökkenni fog a fényerő. Igazából az első 30 percben egészen jól teljesít, mindössze 10%-ot romlik. Aztán itt kezd igazán mélyrepülésbe, ugyanis szép meredeken esik a következő 30 percben 50%-os értékig, mikor is visszalép egy fokozatot és 22%-ra csökken a kezdeti fényáram. További 25 perc alatt esik le 10%-ra a fényáram, majd 95 perc után teljesen kikapcsol a lámpa.

Convoy C8+ elölről

Áramfelvételek:

Az alapbeállításban lévő 1-es csoportban megmértem az áramfelvételeket. Az alábbi értékeket mértem:
– 0,01 A

– 0,06 A
– 0,29 A
– 1,10 A
– 2,83 A

Convoy C8+ hátulról

Fénye:

Két sorozatot készítettem. Első sorozatot a megszokott 100 méteres távolságon:

Convoy C8+ fénye 100m

Az első fotón a régi Convoy C8 XPL-HI V2-1A (kb. 6500K), vagyis a kapható leghidegebb színhőmérsékletű változat fénye látható. Második képen már a Convoy C8+ XPL-HI U6-3A (kb. 5000K), melegebb színhőmérsékletű fényét látjátok. A valóságban is enyhén sárgásabb, de ennyire nem látványos a különbség, mint a fotón. Persze választható ez is más színhőmérsékletű LED-del. A harmadik képen újabb XPL-HI LED-del szerelt modell, az Astrolux C8-as fényét fotóztam. Utolsó képen a Convoy L6 régebbi változata, sima XHP70-es LED-del nyújtott maximális fényárama szinte mindent beborít 100 méteren.

Második sorozatot a szokásos 200 méteres távolságon fotóztam:

Convoy C8+ fénye 200m

Ugyan azok a lámpák és ugyan az a sorrend ezen a távolságon is. Első a régi Convoy C8 XPL-HI LED-del szerelt változata, amit a Convoy C8+ XPL-HI követ. Szemmel látható különbség nincs a kettő lámpa fénye között, csak a színük más. Harmadik képen az Astrolux C8 láthatóan erősebb fénnyel világítja meg a domboldalt. Az utolsó képen a Convoy L6 mindent beterítő fényét láthatjátok.

Konklúzió:

Rettentő régóta piacon van a Convoy C8 modell, már aktuális volt a frissítés. A gyártó válasza a felhasználók igényére a Convoy C8+ modell piacra dobása volt. A külső ugyan megmaradt a jellegzetes C8 formavilágúnak, de az új mintázat mégis jól megkülönbözteti a Convoy C8+ modellt a többi C8 változattól. Talán kicsit újabb, korszerűbb elemlámpa hatását kelti, de lehet már csak nekünk, akik megszokták a régi modell alakját. A külsőnél is fontosabb azonban a belső, mert a fejlődésnek nem szabad megállnia a látványnál. Itt viszont csalódnunk kell, ugyanis érdemi változás nem történt. A driver a kőkorszaki nanjg alapú, immáron Convoy márkajelzéssel és piros színben. A rajta futó program is ismerős, hiszen az előző modellbe is lehetett rendelni már a Biscotti firmware-el működő változatot. 12 módcsoport és kikapcsolható módmemória jellemzi.

Convoy C8+ c8 háttérben

Végül is már ez is jobb, mint a régi 3/5 módos verzió, mert legalább van valóban alacsony fokozatunk, ami még mindig nem igazi holdfény, de már hasonlít hozzá. Sajnos a magas mód még mindig “csak” 2,8A-es maximumot enged és sem hővédelem, sem időzített visszalépés nincs a lehetőségek közt. Előrelépés ezen a téren egyáltalán nem történt, sajnos. A Convoy C8+ a külsőn kívül újat nem ad, de mégis ajánlom megvételre, hiszen az ár/érték aránya még így is kiváló. Aki kicsit többre vágyik de árban nem szeretne elszállni, az mindenképp vessen egy pillantást az Astrolux C8-as modellre, amiben már DD drivert találunk, ami őrületes fényt enged kilépni ebből a lámpából, igaz annak a ruhája még a régi, de könnyen lehet, hogy már csak ideig-óráig.

Megvásárolható:
Convoy C8+ fekete – BangGood
Convoy C8+ fekete – GearBest
Convoy C8+ barna – BangGood
Convoy C8+ barna – GearBest
Convoy C8+ Nichia 219 LED-del – GearBest
Convoy C8+ barna üres host építéshez – BangGood

Convoy C8+ – fejlesztés mínusz” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. Én is direkt a 3A színhőmérsékletűt vettem ebből is, meg az S2+-ból is, de valahogy sárgább, mint vártam. Az S2+-ből jön egy 1A színű, meglátom, az milyen lesz.
    Bringára vettem távfénynek. Szép messzire visz, és a módmemóriának hála nem kell végigkattintani az egyes fokozatokat, ugyanakkor nem kell egy állásra kapcsolni. A programja sokkal jobban tetszik, mint az S2+ 3/5 módja. Ha lenne rá valami előtét lencse, ami vízszintesen 3-4-szer szélesebbre húzza a fényt, azonnal rendelném 🙂
    Egyszer próbáltam, akkor jónak tűnt. Kár, hogy úgy összeszedtem valamit a tekerés alatt, hogy már lassan 6 hete nem tudok kitaknyolni belőle, szóval alaposabban még nem tudtam megnézni.
    A teszt képeket nem lehetne egyenként is elérhetővé tenni? Sokkal jobb lenne több fülön megnyitni az egyes lámpákat, és azok között váltogatni, amelyik épp érdekel.

    1. A sárgás beütéssel én is így voltam, de ez még szerintem belefér. Ennél jobban is nyúltam már mellé színválasztással, hamarosan kipörög az a cikk is, na az sárga, nem ez 🙂
      A fényét valami bordázott sima lencsével lehetne valamennyire megtörni, ami a régi (oldtimer) bringákon is volt domború, függőlegesen csíkozott búra. Ellenben ilyenről én nem igazán tudok.
      A képek külön-külön készülnek egy-egy cikkhez, annál próbálok precízebb lenni, hogy a hasonló helyről készült képeket így feltegyem, az összes lámpa pedig nincs lefotózva egy menetben. Esetleg a “rólam” menüponton keresztül írd meg minek a fényét szeretnéd egymás mellett látni, hátha nekem megvannak egyszerre fotózva, akkor átküldöm email-ben eredeti felbontásban.
      A két hozzászólásod összevontam, így lehet csak szerkeszteni 😉

      1. Köszönöm a választ!
        Alapból jó lenne a fényük (nem szeretem a túl hideget), de az echte fehér fényű bringalámpáimhoz képest (Busch & Müller cuccok) már sárga. Elképzelni nem tudom, hogy a melegebb színűek hogy nézhetnek ki.
        Képek: én már azzal is elégedett lennék, ha az adott cikkben feltett 4-5 fotó elérhető lenne külön-külön is, cikken belül.
        Mondjuk egymás mellé tehetem így is a képeket, ha több paintet megnyitok, de nagyobb macera szerintem, mint más lámpák tesztjéből további képeket esetleg megnyitni.

        Amúgy láttam az akku teszteket is ma, örülök, hogy a KeepPowerrel nem nyúltam mellé 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..