Jaxman E2L – minőséget olcsón

Tartalom:

Bevezető
Gyártói specifikáció
Doboz tartalma
Felépítés
Mérete
Üzembe helyezés, kezelés
Mérések
Fénye
Konklúzió

Bevezető:

Sajnos nem túlságosan elterjedtek a Jaxman elemlámpák, pedig egészen bőséges a felhozatal, amit az aliexpress-en lévő “hivatalos” Jaxman shop-ban meg is nézhetünk. Az, hogy nem túl ismertek köszönhető annak, hogy nem igazán forgalmazzák a termékeiket a nagyobb és kedvelt webshopok. A Jaxman E2L szerencsére bekerült a kínálatba, ezért be is szereztem, mert már régen szemeztem 1-2 modelljével amik tetszettek. Több tesztben is olvastam már róluk, hogy tényleg nagyon gondosan tervezik meg az egyes modelleket és csak kiváló minőségű alkatrészek kerülnek beépítésre. Végre eljött az idő, mikor ezekről én is meggyőződhetek. Tartsatok velem Ti is!

Jaxman E2L oldalról

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Jaxman
Modell: E2L
Emitter típusa: Cree XP-G2
Maximális fényáram: 900 lm
Színhőmérséklet: 5A: 4500K, 3C: 5500K, 1A: 6000K
Lencse: keményített ásványi üveg kétoldali AR bevonattal + Carclo TIR lencse
Kapcsoló típusa: reverse clicky
Áramforrás: 18650 lítium akkumulátor
Módok: 3 ( alacsony – 5%, közepes – 30%, magas – 100%)
Bevonat: kemény eloxálás
Vízállóság: IPX8
Ejtésállóság: nincs megadva
Tömege: 65 g (akku nélkül)

Jaxman E2L doboza

Doboz tartalma:

Vastag natúr kartondobozban kapjuk meg a Jaxman E2L elemlámpát, amit a tetején a gyártó nevével láttak el. Alján matrica jelzi, hogy mi lakik a dobozban, illetve egy kis bélyegző biztosít arról, hogy a minőség-ellenőrzésen az adott termék átment. Meglepő fordulat egy pici manufaktúrától, de vannak olyan kínai cégek, akik bizony fontosnak tartják, hogy a termékeik kiemelkedjenek az átlagból. A doboz belső felében fekete szivacsos anyaggal van kitöltve, amiben az elemlámpa formája ki van vágva.

Jaxman E2L tartozékok

Látszik, hogy más modell is ebben a belsőben utazik, mert az első részén lévő szivacsos betétet ki lehet venni, így egy méretesebb fejű elemlámpa is kényelemesen elfér benne. A szivacsok ellenére az elemlámpát még egy bubis fóliába is betették, szóval sérülni nem tud szállítás alatt, legalábbis véletlenül tutira nem. Az elemlámpán kívül találunk még egy filléres csuklópántot, kettő pót tömítő gyűrűt és egy kínai-angol nyelvű kezelési utasítást is a csomag részeként.

Felépítés:

Klasszikus felépítésű a Jaxman E2L, a megszokott három fő részből áll össze egy egésszé.

Jaxman E2L szétbontva

Fej:

A fej rozsdamentes acél bezel gyűrűvel kezdődik, ami alatt egy zöld GITD gumi tömítőgyűrű van és az fekszik fel a kétoldali tükröződésmentes bevonattal ellátott ásványi üveg lencsére. A lencse alatt van a Carclo TIR lencse, ami közvetlenül a három Cree XP-G2 LED-et tartalmazó réz DTP csillagra fekszik fel, pontosan a LED-ek felé. A csillag az integrált pill-re fel van ragasztva gyárilag hővezető pasztával. Már itt észrevehető a gondos tervezés, ugyanis az integrált pill 4 mm vastagságú, hogy valóban hatásosan elvezesse a LED-ek alatt keletkező hőt. A vezetékek a pill közepén vannak átvezetve, a furat széle gondosan le lett sorjázva és ki lett tágítva, így a vezetékek nem sérülhetnek. Bizony a gyártó ért ahhoz amit csinál, nem csak összerakja, hogy lámpa forma legyen, minden apró részletet átgondoltan alkot meg!

Jaxman E2L fej

A fej hátsó felében belül a drivert találhatjuk, ami Jaxman logóval van ellátva, elég egyszerű felépítésű és működésű. A driver kívül menetes réz gyűrűvel van a helyére szorítva. A fej belső felében a menet fém tiszta, az áram átvezetése nem csak egy peremen keresztül történik. Külső felén a sima henger formát 8 barázda által kialakított hűtőbordák teszik érdekesebbé. A hűtőbordák nem csak díszítő jellegűek, mi több, az integrált pill magasságában lévő 4 barázda mélyebb, mint a többi, ezzel is segítve a hőleadást. Még az ilyen apróságokra is figyeltek, nem rossz.

Test:

A test egyszerű mint egy faék, csak alumíniumból.  A két végén egyforma trapéz meneteket találunk a legjobb fajtából, simán, határozottan záródva járnak. A fej felé lévő menet eloxálás nélküli, míg a zárókupak felé végig eloxált. Erre ha szétszedtük érdemes figyelni. A menetek tövében egy-egy sima gumi tömítő gyűrű felel a vízállóságért. A test középső részén nem túl agresszív rombusz mintát kapott, benne egy helyen kb. 8 mm szélességű sík lemarás található, amin a gyártó és típusjelölést olvashatjuk.

Jaxman E2L test

Zárókupak:

A zárókupak a Jaxman E2L elemlámpában mintha egy az egyben a Convoy S2+ változatától érkezne. Szinte teljesen megegyezik a kettő, a fekete gumi nyomógomb mellett körbefutó peremnél két egymással szemben lévő negyed köríven kiemelkedik a gumi nyomógomb fölé, gyertyaként stabilan felállítható. Az egyik kiemelkedő negyeden kettő hatalmas ovális lyukat alakítottak ki, ide könnyen befűzhető bármely csuklópánt. A külső paláston két díszítő vájatot találunk, amik közt a testről ismerős rombusz minta köszön vissza. A belső felében a szokásos megoldást alkalmazta a gyártó: réz menetes gyűrűvel szorította be a kapcsolót tartó nyáklapot a helyére. A rugó akárcsak a driveren nagyon jó minőségű, a végén szépen lapítva, hogy nagyobb felületen érintkezzen.

Jaxman E2L zárókupak

Mérete:

A Jaxman E2L a már sokak által megismert Convoy S2+ méretével szinte teljesen megegyezik. Nagyjából ez az a méretkategória, amit még kényelmes zsebben is hordani, de a 18650 méretű akku miatt az üzemidőn sem esik csorba és a magas fényáramról sem kell lemondani használatával.

Jaxman E2L mérete
18650 akku, Astrolux S1, Jaxman E2L, Convoy S2+ XPL-HI, Astrolux C8

A 18650 akkumulátornál éppen nagyobb a 18350 akkut használó “rövid” Astrolux S1 elemlámpa. Nála hosszabb a Jaxman E2L, de rövidebb, mint a Convoy S2+ XPL-HI változata. Ennek oka a fejben keresendő, ugyanis a reflektoros kialakításnál a TIR lencsés ennyivel rövidebb. A sokak által ismert C8 méretét az Astrolux C8 fénykardjával prezentáltam a sor végén.

Üzembe helyezés, kezelés:

A Jaxman E2L gyári változatban bizony elég egyszerű menüvel rendelkezik. A testbe ha behelyeztünk egy 18650 méretű akkut utána csak össze kell tekerni és máris működésre kész állapotba került az elemlámpánk. Minden esetben alacsony fokozatban indul el, ugyanis nincs benne módmemória! A gombot félig lenyomva, majd felengedve léphetünk az alacsony (5%) után a közepes (30%), majd a magas (100%) fokozatokba. Újabb módváltás után ez a sorozat kezdődik elölről. Ha kikapcsoltuk és szeretnénk lezárni véletlen bekapcsolás ellen akkor azt megtehetjük a zárókupak kb. 1/4-ed fordulatnyi letekerésével, így fizikai gátat szabva a véletlen bekapcsolásnak.

Jaxman E2L eleje

Mérések:

Méretei:
Legnagyobb átmérő: 24 mm
Hossza: 113,4 mm

Tömege: 65,3 g

Hőtermelése:

Jaxman E2L hőtermelés

A Jaxman E2L drivere nem rendelkezik sem időkorláttal, sem pedig hőmérséklet érzékelővel. A magas fokozatból nem lép vissza és nem is csökkenti a kimeneti teljesítményt, ez jól látszik a hődiagramjából is. A 15 perces teszt alatt folyamatosan nőtt a hőmérséklet és bizony a teszt végén már 65°C fölé emelkedett a fej legmelegebb pontja, ami már nem kellemes kézben fogva.

Mért áramfelvételek:
– 0,09 A
– 0,80 A
– 2,16 A

Fénye:

A fotókat a megszokott helyen készítettem el pár ismertebb és kedvelt modellel összehasonlítva.

Jaxman E2L fénye

Első képen a Jaxman E2L fénye látható. A gyártó is flood lámpaként hirdeti, ezt láthatjuk is a vetített képen. Kb. 50 m távolságig ér el a fénye, de nagyjából 25-30 méter körül van az optimális felhasználási távolsága. A TIR lencse nagyjából erre a távolságra fókuszálja a fényét, ami egy nagyobb homogén folt. A konvex lencsés elemlámpákkal szemben ennek a vetített képe nem élesen határolt, jelen van a szórt fény is. A következő képen a Convoy S2+ XM-L2 változatban látható. Több a szórt fénye, viszont kevésbé homogén a fénykör erősebben megvilágított közepe. Az Astrolux S1 követi őt, ami picit távolabb visz náluk de közel látható, hogy erősebb a megvilágítás a túlhajtott LED miatt. Utolsó képen a Convoy S2+ XPL-HI változatának fénye látható, ahogy távolra van fókuszálva, közelebb sokkal alacsonyabb a megvilágítás mértéke a vetélytársaknál.

Konklúzió:

Egyáltalán nem rossz a Jaxman E2L, nekem bejött. Közelre kicsit furcsa, hogy a TIR lencse töri meg a fényét, de ha nem centikre, hanem méterekre világítunk vele akkor már nem feltűnő, hogy nem reflektoros lámpa van a kezünkben. A gyártó tényleg minőségi terméket ad ki a kezei közül, amit ebben a profit és mennyiség orientált világban külön is értékelni kell, ha már ilyen kis cégről van szó.

Jaxman E2L hátulról

Az anyaghasználat hibátlan, a legapróbb részletekre is odafigyeltek a kivitelezés során. Szoftveresen lenne mit fejleszteni, legalábbis szerintem. Hiába működik hibátlanul és megbízhatóan, ma már egy holdfény mód szerintem elvárható ebben a méretben, ha már hővédelem – vagy időkorlátos turbó mód – nincs akkor is. A fénye kellemes, ház körüli felhasználásra több, mint elegendő. Szerintem aki megveszi az nem fog benne csalódni, az egyszerű kezelés miatt idősebbeknek is jó választás lehet.

Kedvezményes áron megvásárolható:
Jaxman E2L – hidegfehér fényű változat
Jaxman E2L – természetes fehér fényű változat