Astrolux S41 – quadozzunk

Tartalom:

Bevezető
Gyártói specifikáció
Doboz tartalma
Felépítés
Mérete
Üzembe helyezés, kezelés
Mérések
Fénye
Konklúzió

Bevezető:

Az Astrolux elemlámpái közül kettőt már megismerhettetek a blogomon, az S1-est mint akár EDC elemlámpa és tisztességes alternatíva egészen jó áron a Convoy S2+ kategóriájában. A másik modell ismét a Convoy brand népszerű termékét, a C8-ast vette célba és nem túl fantázia dúsan Astrolux C8 néven adták ki. Jelen teszt alanya végre nem egy Convoy modell ellen száll harcba, hanem a kompakt, több LED-es elemlámpák közé tör be a piacra. Az Astrolux S41 nem új modell, de egyszerű összetevői miatt lehet egy korrekt árú és minőségű megbízható elemlámpa. A teljesítménye a megszokott FET+1 drivernek köszönhetően ismét őrületes és ez az elemlámpa szó szerint tűzveszélyes, ugyanis a TIR lencsén át kilépő fénysugár annyira koncentrált, hogy képes akár tüzet okozni. Nem hiszitek? Akkor olvassatok tovább és meglátjátok Ti is!

Astrolux S41 oldalról

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Astrolux (BangGood)
Modell: S41
Emitter típusa: Cree XP-G3 vagy Nichia 219C
Maximális fényáram: 1600 lm
Színhőmérséklet: Cree XP-G3 – 6500K, Nichia 219C – 5000K
Lencse: TIR lencse
Kapcsoló típusa: reverse clicky
Áramforrás: 18350 vagy (hosszabb test megvásárlása esetén) 18650 lítium akkumulátor
Módok: 2 módcsoport 4/7 mód (világítási, ezeken felül 3 speciális mód)
Bevonat: HAIII kemény eloxálás
Vízállóság: IPX8
Ejtésállóság: 1 m
Tömege: 110 g (akku nélkül)

Astrolux S41 doboza

Doboz tartalma:

A doboza az Astroluxtól megszokott vastag, egy kaptafára készülő kartondoboz. A tartalomról a csomagolás oldalára ragasztott matrica ad információt. A dobozban katonás rend uralkodik, fehér habosított műanyag betétben fekszik fixen az Astrolux S41 elemlámpa, a mellette lévő résbe van csúsztatva a rozsdamentes acél klipszet, kettő pót tömítő gyűrűt, csuklópántot, valamint pót gumi nyomógomb borítást tartalmazó fehér műanyag zacskó. Angol nyelven íródott rövidke kezelési utasítást is találunk a csomagban. Szerintem a tartozékok sora bőséges, főleg ebben az árkategóriában.

Astrolux S41 tartozékok

Felépítés:

A klasszikus LED-es elemlámpa felépítést alkalmazza az Astrolux 4 LED-es modellje, az Astrolux S41 is.

Astrolux S41 szétbontva

Fej:

A leginkább karakteres része az elemlámpának a fej, ami egyediségét leginkább a sárgaréz anyagának köszönheti, ami természetesen mindenféle bevonattól mentes, ezáltal idővel patinásodni fog. Ez van akinek tetszik, van akinek nem, sajnos elkerülni ennél a modellnél nem igazán tudjuk. A bezel sima fekete alumínium gyűrű, alatta közvetlenül egy gumi tömítő gyűrű nyomja az ismeretlen beszállítótól származó TIR lencsének a kétoldali AR bevonatos vékony lencsét, így nem a TIR lencse műanyag felülete érintkezik a külvilággal. A vízállóságot nem bízták a véletlenre, ugyanis a fejen lévő menet végére is tettek egy újabb gumi tömítőgyűrűt, így biztosan nem fog bejutni a nedvesség, erre a dupla lencse miatt van szükség.

Astrolux S41 feje

A fejben integrált pill lett kialakítva, a kiváló hővezetésű MCPCB lap amire a 4 darab, esetemben Cree XP-G3 LED lett forrasztva – ez lehetne 4 darab Nichia LED is -, hővezető pasztával lett bekenve és ráhelyezve, az elfordulástól pedig kettő csavar védi meg. A TIR lencse két kis lábának két furat van a LED csillagon kialakítva, ez óvja meg attól, hogy elforduljon és lenyírja a LED-eket mikor a bezel gyűrűt fel-le tekerjük. A fej külső részén három egészen mély barázda lett kialakítva, ezzel növelte a gyártó a hőleadó felületet. A fej hátsó felében a már megismert BLF A17DD_L drivert találjuk meg vastag réz gyűrűvel beszorítva, közepén egy szimpla rugóval.

Astrolux S41 patakban

Test:

Nos ez egy elég egyszerű alkatrésze az Astrolux S41 modellnek, ráadásul gyárilag csak a rövid testet kapjuk a lámpához, ami  biztosan jó lehet valamire, de én javaslom, hogy a lámpával együtt a hosszú testet is szerezzük be, így a 18650 méretű akkumulátort is bele lehet helyezni. A rövid test két végén azonos trapéz profilú meneteket találunk, viszont a menet hosszában van eltérés, a rövidebb menet a fej felé, a hosszabb a zárókupak felé található.

Astrolux S41 rövid test

A menetek végén egy-egy gumi tömítőgyűrű állja útját a bejutó nedvességnek, sikerrel. A menetek végig eloxáltak, az áram vezetése a cső két végén lévő sík felületen keresztül történik. A zárókupak felé találunk egy sima felületű gyűrűt, ide lehet a tartozék klipszet felpattintani, nyilván csak az egyik irányban. A test oldala egyszerű, sajnos nem túl agresszív rombusz mintát kapott.

Zárókupak:

A zárókupak megegyezik az Astrolux S41 és az S1 modelleken. Költséghatékony lámpa ellenére egészen jól eltalálták a kialakítását. Oldalán a testen már megismert mintát láthatjuk viszont, amit kettő gyűrű fog közre. A kapcsoló felé a pereme két egymással szemben lévő oldalon ki lett mélyítve, ezért a kezelése kifejezetten kellemes, még kesztyűben is könnyű a gombot megnyomni, amit ennél a modellnél is fekete gumi borítás fed.

Astrolux S41 zárókupak

Belül réz mentes gyűrű szorítja helyére a kapcsolót tartó pcb lapot. Az akkuhoz dupla rugóval csatlakozik a jobb áramátvitel érdekében.

Mérete:

Meglepően kompakt méretű az Astrolux S41 modellje a hatalmas teljesítmény ellenére. Az összehasonlító képen a Convoy S2+ és az Astrolux S1 nem szerepel, de még náluk is rövidebb pár milliméterrel ez a négy LED-es szteroid bomba. Átmérőben a fej picit nagyobb, de ez nem igazán számottevő.

Astrolux S41 mérete
18350 akkumulátor, 18650 akkumulátor, Astrolux S41, DQG Tiny 26650 3th, Astrolux S41 hosszú testtel, Lumintop ODF30

Üzembe helyezés, kezelés:

A kezelése a már bemutatott Astrolux modellekkel megegyezik, hiszen ugyan azt a BLF A17DD_L driver található benne, mint az S1-ben vagy a C8-ban. Kezelése ennek megfelelően teljes mértékben megegyezik velük. Ki és bekapcsolás a reverse clicky kapcsoló teljes benyomásával lehetséges. Az egyes módok közt a gomb félig lenyomásával, majd felengedésével tudunk váltani. A módmemória menüből ki és bekapcsolható, ha kikapcsoljuk akkor a legalacsonyabb fokozatban fog indulni az Astrolux S41. Az elérhető módok száma attól függően melyik csoportban vagyunk vagy 7 vagy 4 fokozat és ezek mellett jelen van még 3 speciális világítási mód is.
Az alábbi két csoportot tudjuk aktiválni:
1. csoport fokozatai: alacsony → közepes → magas → turbó
2. csoport fokozatai: holdfény → alacsony → közepes 1 → közepes 2 → magas 1 → magas 2 → turbó

Astrolux S41 elölről

Rövid (0,5 s alatti) gombnyomással a menüben előre, míg hosszabb (0,5-1,5 s közötti) gombnyomással pedig visszafelé tudunk egyet lépni. A speciális világítási módokat a csoport legalacsonyabb fokozatában hosszú gombnyomással “visszafelé lépve” érjük el. Turbó, 10Hz-es stroboszkóp, töltöttségi szint visszajelzés és bicaj villogást találunk a rejtett menüben, ahol a hosszabb gombnyomással léphetünk egyik fokozatról a másikra “visszafelé”. Újabb hosszú gombnyomásra a világítási menü legkisebb fokozatára lép vissza az Astrolux S41, akárcsak bármely speciális módban rövidet kattintva.

Ennek is elkészítettem a magyar nyelvű kezelési utasítását amit A4-es méretben ki is nyomtathattok:

Astrolux S41 magyar nyelvű kezelési utasítás

Mérések:

Méretei:

  • Legnagyobb átmérője: 27 mm
  • Hossza rövid testtel: 79,4 mm
  • Hossza hosszú testtel: 112,4 mm

Tömege akkumulátor és klipsz nélkül:

  • Rövid testtel: 90,8 g
  • Hosszú testtel: 104,8 g

Hőtermelése az 1-es csoportban:

Astrolux S41 hőtermelése

Nos igen, ez bizony nem igazán úgy sikerült, ahogy vártam. Ennek oka leginkább az, hogy nem mértem meg az áramfelvételeket és bíztam abban, hogy a 7 fokozatú módcsoportban a magas 2 fokozat áramfelvétele 3 A körül vagy inkább alatt lesz és így talán mérhető lesz egy tisztességes forrósodás. Nem így lett, jól láthatóan 4 percig engedtem a tesztet, ugyanis a turbó fokozatból ugyan visszalépett egyet a driver, de még ekkor is 5 A feletti áramot pumpált a LED-ekre, amik ezt nem kevés felszabaduló hővel honorálták, ezért a tesztet felfüggesztettem mert a fej legmelegebb pontja már 80°C hőmérséklet fölé hevült és nem szerettem volna kárt tenni a lámpában. 4 perc után a zárókupakon 57,6°C hőfokot mértem, az egész lámpa átforrósodott.

Astrolux S41 hátulról

Mért áramfelvételek:

1. csoport:

  • 0,01 A
  • 0,02 A
  • 0,15 A
  • 0,58 A
  • 2,22 A
  • 5,24 A
  • 11,03 A

2. csoport:

  • 0,01 A
  • 0,30 A
  • 3,54 A
  • 10,68 A

Valószínűleg el sem tudjátok képzelni mekkora hő keletkezik ilyen magas áramfelvételnél. Készítettem erről egy kis videót:

Fénye:

A szokásos helyen elkészítettem a sablonnak számító képeket, de ezzel lehet a legjobban visszaadni azt, hogy kb. milyen a vetített képe és a hatótávja az elemlámpáknak:

Astrolux S41 fénye

Az első képen a sokak által ismert Convoy S2+ XM-L2 változatának vetítési képe látható a legerősebb megvásárolható driverrel. A következő fotó az Astrolux S41 magas 2 fokozatában készült a 7 fokozatot tartalmazó csoportban. Szélesen világítja meg a környezetét, rengeteg a szórt fény. A harmadik fotón már a Convoy S2+ XPL-HI változatának fénye látható, ami távolabbra visz mint az eddigi lámpák, cserébe kevesebb a szórt fény. Az Astrolux S1 a kis “trónkövetelő” kellemes színhőmérsékletű fénye egészen távolra eljut és jelentős mennyiségű szórt fény is keletkezik. Őt követi az Astrolux S41 turbó fokozatáról készült kép, ami közelebb hatalmas mennyiségű fénnyel borítja be a környezetét, viszont nem jutnak a fotonok távolabb, mint az első elemlámpánál, az S2+-nál.

Konklúzió:

Érdekes lámpát ismertem meg az Astrolux S41 személyében. A gyári változat rövid testtel amibe csak 18350 méretű lítium akkumulátort lehet betenni szerintem egyáltalán nem illik ehhez a lámpához. A hatalmas, 10A feletti maximális áramfelvétel pedig szerintem meg is követeli, hogy a hosszú testet megvásároljuk hozzá és egy tisztességes, magas terhelhetőségű 18650 méretű akkumulátorról biztosítsuk számára a szükséges áramerősséget. A négy Cree XP-G3 LED ha megkapja a 45 másodpercre korlátozott maximális áramot akkor elszabadul a pokol.

Astrolux S41 mohán

Gyufa híján tüzet lehet a fényével gyújtani, a TIR lencse annyira koncentráltan gyűjti össze és vetíti a fényét előre, hogy simán gyújtottam vele papírlapot, ami elég látványos de egyben veszélyes is, ugyanis ez a teljesítmény nem csak tűzveszélyessé, hanem egyben forróvá is változtatja a kis méretű testet igen hamar, ami újabb lehetőség az égési sebek beszerzésére. Szerintem ez a modell már olyan felhasználóknak való, akik ismerik és használják a modern elemlámpákat és tisztában vannak azzal, hogy egy végletekig tuningolt elemlámpa milyen veszélyeket is rejthet magában. Ha kellő tisztelettel vesszük használatba akkor pedig bármikor rendelkezésre áll olyan tartalék egy ilyen apró elemlámpában, amitől mindenkinek leesik az álla.

Megvásárolható:
Astrolux S41 – Cree XP-G3 és Nichia 219C
Astrolux S42 – Cree XP-G3 vagy Nichia 219C LED-del, beépített töltéssel és oldalsó elektronikus kapcsolóval
Astrolux hosszú test 18650 akkuhoz
Astrolux övtok
Keeppower IMR 18350 – ajánlott akkumulátor rövid testhez

Astrolux S41 – quadozzunk” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Köszönöm a posztot!
    41-es van otthon Nichia 219C-val és szerelem 🙂
    Kapott hosszú testet és övtokot.
    Kellemes méret és teljesítmény…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..