Nitecore HC65 v2 – A király új ruhája

Nitecore HC65 v2 borító
Nitecore HC65 v2 fejpánttal

Bevezető:

Már jó ideje nem nagyon találtam meg a HC65 valós utódját, pedig elég régen piacra került, én is 2018 elején írtam már róla, azóta pedig eltelt már 4 év. Persze mellette voltak ilyen-olyan próbálkozásaim fejlámpák terén, de az “igazi” utódot azóta sem találtam meg. A Nitecore tavaly év végén piacra dobta az általuk megálmodott utódot HC65 v2 néven. Nézegettem, megvártam az első teszteket, kivártam a hazai forgalmazás kezdetét, és gyorsan be is szereztem magamnak. Nagyon érdekelt, hogy tényleg jó lett-e, mint ahogy sokan megírták. Elöljáróban annyit elárulok, hogy igen. Aki ennyivel megelégszik mehet a cikk végére és meg is rendelheti, nem fog csalódni. Akit a részletek is érdekelnek, hogy ez miben több, miben jobb, mint az előd az pedig maradjon velem.

Nitecore HC65 v2 interface banner

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Nitecore
Modell: HC65 v2
Emitter típusa: Luminus SST40-W (elsődleges LED)
LED-ek száma: 3 (elsődleges, magas színhűségű és vörös fényű)
Maximális fényáram: 1750 lm
Maximális fényerő: 7000 cd
Kapcsoló típusa: elektronikus kapcsoló
Áramforrás: 18650 akkumulátor (3500 mAh Nitecore NL1835 HP tartozék) vagy 2x CR123 vagy 2x RCR123
Módok száma: 11 (holdfény, alacsony, közepes, magas, turbó, SOS morze villogás, pozíció jelölés, vörös fény magas, vörös fény alacsony, vörös villogás, CRI fény)
Beépített töltés: igen, USB Type-C porton keresztül
Vízállóság: IP68
Ejtésállóság: 2 m

Nitecore HC65 v2 doboza

Doboz tartalma:

A szokásos minőségi, selyemfényű, színesen nyomtatott kartondobozban kerül kézbesítésre a vevőknek a Nitecore HC65 v2 verziója. Ezen a téren nem fejlődtek, de nem is hiányolom, mert a csomagolás így is megfelelő minőségérzetet kelt. Kibontva egy hatalmas műanyag konzolt tudunk kihúzni belőle, mely a teljes belső teret kitölti. Ebbe van becsomagolva a Nitecore HC65 v2 fejlámpa, benne a tartozék akkumulátorral és rászerelve a fejpántra. A tartozékok sora egy USB – USB Type-C csatlakozóval szerelt töltőkábellel folytatódik. Kapunk kettő tartalék tömítő gyűrűt is. A doboz egy garanciakártyát és egy többnyelvű kezelési utasítást tartalmaz, mást nem. Gyakorlatilag azonnal munkára fogható miután az akkumulátort feltöltöttük.

Nitecore HC65 v2 tartozékok

Felépítés:

A Nitecore HC65 v2 egy céleszköz, csak fejlámpa tud lenni. Ennek megfelelően, ha kivesszük – némi szenvedés árán – a fejpánt tartó részéből, akkor sem tudjuk teljes értékű elemlámpaként használni. Nincs is ezzel baj, hiszen ez egy dedikált fejlámpa, annak minden előnyével és minden hátrányával, mondjuk egy multifunkciós pipalámpával szemben.

Nitecore HC65 v2 szétbontva

Test:

A test gyakorlatilag a fejlámpa egészét egy egységként alkotja. Persze nem egy darabból áll, az ügyes CNC esztergályosok pontosan megtervezett és precíz kialakítású, összetett alakzatot forgácsolnak gépeikkel. Erre van rácsavarozva az előlap, ami a speciális TIR lencsét a helyére szorítja a bejutó por és nedvesség ellen tökéletesen zárva a test első felét. A vezérlő és töltő elektronika e mögé van rejtve, ebből mi semmit sem láthatunk. Ami látszik az a fő fényforrás Luminus SST-40-W LED-je, valamint mellette balra a kiegészítő vörös fény ismeretlen típusú, jobbra pedig a kiegészítő fehér fényű, szintén ismeretlen típusú LED-jét. Ez utóbbiról a gyártó azt állítja, hogy 4500 K színhőmérsékletű és 90+ CRI színhűségű a fénye. A jobb és bal szélén lévő menetek nem megegyező méretűek, mindkettő trapéz profilú, de viszonylag magas menetsűrűségűre lettek készítve. A kupakok pontosan illeszkednek és stabilan zárnak.

Nitecore HC65 v2 test balról

A menetek tövében egy – egy gumi tömítőgyűrűt helyeztek el. Az utánuk kialakított sima hengeres felülettel szorul a fejpánt szilikonos tartógyűrűibe a fejlámpa teste. Maga a test sima felületű, csak a felső részán martak bele 3 – 3 mélyedést, melyek hűtőbordákat alakítanak ki. Ezek közrefogják az egyetlen elektronikus kapcsolót, mely segítségével a Nitecore HC65 v2 vezérelhető. A nyomáspont és a “kattanás” érzet tökéletes, a gomb könnyen megtalálható akár kesztyűben is. Mögötte olvasható a gyártó és a típusjelölés is a HAIII szabványt teljesítő eloxálásra szitázva. A bal oldali menet közé lett kialakítva az USB Type-C csatlakozóval ellátott töltőnyílás. A jobb oldalán belátni a test belsejébe, ahol csak annyit érzékelhetünk, hogy a pozitív pólus aranyozott érintkező tömbje egy műanyag lap segítségével fizikailag védett a fordított polaritás ellen, tehát flat top (lapos tetejű) akkumulátorral ez a fejlámpa nem használható.

Nitecore HC65 v2 darabokban

Zárókupak:

A két zárókupak különböző kialakítású. A szemből nézve bal oldali takarja a töltőcsatlakozót. Mivel ez várhatóan többször is le – fel lesz tekergetve, ezért a gyártó ezt egy kis műanyag kengyellel rögzítette a testen elvesztés ellen. A kengyel ennek a zárókupaknak a tetejére kialakított gombára hasonlító képződménybe akad bele. Ez a műanyag kengyel volt, amit én leszedtem róla, ugyanis e miatt nehezebb visszatekerni a helyére a kupakot. A zárókupak tetején körbefutó felirat hirdeti, hogy itt található a töltőcsatlakozó és az USB Type-C szabványú. Az oldalára rombusz mintát martak, ezzel javítva a kupak forgatásának könnyedségét. Belső fele teljesen sima felületű.

Nitecore HC65 v2 zárókupakok külseje

A jobb oldali zárókupak az akkumulátort szorítja a testbe, ennek nem csak a bejutó por és nedvesség útját kell állnia, hanem az áram vezetésében is részt vesz. Belső felében egy PCB lapra forrasztott dupla aranyozott rugót láthatunk. Oldalán ennek is egyszerű rombusz mintával javították a fogását, míg a külső tetejét teljesen simán hagyták, még feliratokkal sem díszítették.

Nitecore HC65 v2 zárókupakok belseje

Fejpánt:

A fejpánt a Nitecore újabb típusú fejlesztése. Maga a gumiszalag megmarad a “szokásos” szürke – fekete színes mintával ellátott, néhol sárga Nitecore felirattal díszített klasszikusabb darabnak. A fejlesztés a pánt belső, elülső felébe elhelyezett szilikonos gumicsík, mely a fejpánt jobb tapadását biztosítja lazább pánt esetében is. A felső és oldalsó pántot hátul már nem csak egy egyszerű gyűrű köti össze, hanem egy puhább, szilikonos gumikonzol, mely a fejünk hátsó felén fekszik fel. A fejpánt elején lévő tartókonzol kopogós műanyag, melyre ráragasztották a két szilikonos gumigyűrűt, melyekbe a Nitecore HC65 v2 belebújik. Egyébként felettébb kényelmes darab, bár meglepő, hogy nem perforált gumit használtak, mint pl. a HC35 esetében.

Nitecore HC65 v2 fejpántja

Mérete:

A Nitecore HC65 fejlámpát pár másik fejlámpával mértem össze, bár ez nem igazságos összehasonlítás, hiszen a fejpántban másként viselkednek:

Nitecore HC65 v2 mérete

A sort az állítható fókuszú Ledlenser MH7 fejlámpával kezdem, aminél magasabb a 18650 akkumulátor, melyet tartozékként kapunk a tesztalanyhoz. A régi Nitecore HC65 alig nagyobb az akkunál, az utód modell,. Nitecore HC65 v2 ennél magasabb. A sort a Fenix HM61R Amber zárja, ami egy multifunkcionális lámpa, mondjuk abból egy rövidebb típus. Persze ez csak fizikai méretösszehasonlítás, a valós használat közben ez mit sem jelent.

Üzembe helyezés, kezelés:

Töltöttség visszajelzés:

A Nitecore HC65 v2 rendelkezik töltöttség visszajelzéssel. Az akku behelyezése után, mikor a zárókupakot meghúzzuk akkor villogja el a nyomógomb alatti kék fénnyel az akku feszültségét. A teljesen feltöltött akku 4,2 V feszültségű, a lemerült pedig 3 V vagy kevesebb feszültségű. A behelyezett akkumulátor egyes számértékét villogja el először, majd egy pillanatnyi szünet után a tizedes értéket. Pl. 3,7 V akkufeszültség esetén villan hármat, majd szünet után villant hetet. Ha szeretnénk ellenőrizni a benne lévő akku feszültségét a zárókupak meglazítása után kattintani kell egyet a nyomógombon, és eztán ráhúzni a zárókupakot.

Nitecore HC65 v2 power indicator banner

Fehér fényű világítás:

A fő LED használatához csak kattintanunk kell a nyomógombon egyet. Ekkor minden esetben a holdfény módban (1 lm) kapcsol be a Nitecore HC65 v2 fejlámpa. Újabb kattintás után az alacsony (50 lm), közepes (250 lm), magas (900 lm) majd végül a turbó (1750 lm) fokozatok ciklikusan követik egymást. Bekapcsolt fejlámpa esetén a nyomógombon duplán kattintva a turbó fokozatot aktiválja 30 másodpercre, majd visszalép az indításkor használt fokozatra. Rendelkezik aktív hővédelemmel (ATR), mely a turbó és a magas fokozatok használata során beavatkozik, hogy a fejlámpa ne melegedjen túl. Kikapcsoláshoz hosszan, kb. 0,5 másodpercig kell lenyomva tartani a nyomógombot. Van módmemória is: a fehér fényű elsődleges LED holdfény, alacsony és közepes fokozatát tudja megjegyezni. Aktiválásához hosszan, kb. 0,5 másodpercig kell nyomva tartani a gombot, és a memóriában lévő fokozatban kapcsol be.

Nitecore HC65 v2 specifications banner

A fénye természetesen PWM villogástól mentes minden fokozaton. A TIR lencsékre jellemző a fénycsóva profilja. Szinte a cipőnk orrától jut fény a környezetünkbe, azonban van egy érezhető hotspot, ami kellemesen távolra elvilágít. Nekem tetszik a színhőmérséklete is, végre nem a szokásos nagyon hideg fényű, inkább neutrális. Fehér falra világítva látszik némi anomália a hotspoton belül, de ez használat közben nem érzékelhető, csak világos falra szemből világítva.

Nitecore HC65 v2 light sources banner

Speciális világítási módok:

A Nitecore HC65 v2 rendelkezik speciális világítási módokkal. Ezeket kikapcsolt fejlámpa esetén tudjuk aktiválni a nyomógombon duplán kattintva. Minden esetben a vörös fény alacsony fokozatával (3 lm) kezdődik a sor, majd egy kattintás után a vörös fény magas fokozata (11 lm) következik. Ezt újabb kattintás után a vörös villogás, a magas színhűségű másodlagos LED (35 lm), a pozíció jelölés (a fő LED 3 másodpercenkénti felvillanása) és az SOS morze jelzés követik. Eztán a sorozat kezdődik elölről. Kikapcsolni a gomb hosszú, kb. 0,5 másodperces lenyomásával tudjuk. A vörös fény aktiválható a fehér fény bekapcsolása nélkül, az éjszakai látásunk nem rontja el. Az erősebb vörös fény már-már gyalogláshoz is elegendő fényt nyújt, míg a vörös villogás jól látható nagyobb távolságról is. A fehér magas színhűségű másodlagos LED fénye melegebb színhőmérsékletű, nagyon kellemes szórt fényt ad. Ez a része szerintem jól lett kitalálva az egy gombos vezérléshez.

Nitecore HC65 v2 red light banner

Beépített töltés:

A Nitecore HC65 v2 rendelkezik beépített töltéssel, melyet USB Type-C csatlakozón keresztül kelthetünk életre. A töltés során a vezérlő gomb alatt egy kék fényű LED villogása jelzi, hogy a töltés még folyamatban van. A töltés végeztével ez a fényjelzés átvált folyamatos kék világításra. Töltés során a felvett áram 5,07 V feszültségű és maximum 1,94 A áramerősségű volt méréseim szerint. A töltés befejezte után az áramfelvétel teljesen megszűnik a tápegység felől. Az akkumulátorban kis pihenő után 4,16 V feszültséget mértem, ami tökéletes érték, nem tölti túl. Ha valami probléma van a töltéssel akkor a gomb alatti fény gyors villogásra vált, így figyelmezteti a használót. Töltés közben nem lehet bekapcsolni a fejlámpa világítási funkcióit.

Nitecore HC65 v2 charging

Tartozék akkumulátor:

A tartozék akkumulátor a már régebbről is ismert Nitecore NL1835HP jelzésű 18650 akku. Rendelkezik beépített védelemmel túltöltés, túlmerítés és rövidzárlat ellen is. A maximum 8 A folyamatos kisütő árammal terhelhető akkumulátorra szükség van a Nitecore HC65 v2 fejlámpában, a turbó fokozat áramfelvételét a normál akkumulátorok nem bírják. XTAR VC8 töltővel mért kapacitása 2 ciklus után 3440 mAh, mért belső ellenállása 23 mΩ, ami korrekt érték a védelmi elektronika mellett.

Nitecore HC65 v2 NL1835HP

Mérések:

Méretei:
– hossza: 91,4 mm
– legnagyobb átmérője: 35,9 mm

Tömege:
– csak a fejlámpa áramforrás nélkül: 64,6 g
– fejlámpa áramforrás nélkül, de pánttal együtt: 113,7 g
– fejlámpa a tartozék akkumulátorral és fejpánttal: 162,8 g

Nyugalmi áramfelvétele 20,1 µA, ami nem kiemelkedően jó, de még bőven tökéletes eredmény.

Mért színhőmérséklete a fő LED-nek: ~5200 K
Mért színhőmérséklete a kiegészítő magas színhűségű LED-nek: ~4300 K

Nitecore HC65 v2 ATR banner

Hőtermelése:

A megszokott 15 perces tesztet futtattam le a Nitecore HC65 v2 esetében is:

Nitecore HC65 v2 hőtermelése

Mit is láthatunk a grafikonon: A turbó fokozatban indított Nitecore HC65 v2 fejlámpa hőmérséklete a második percre el is érte a körülbelüli maximumát, 51,4°C értéket. Az ATR nevű aktív hővédelem szépen dolgozik, hiszen a hőfok eztán már nem tudta elérni az 52°C értéket a 15 perces teszt alatt. Ez a fejlámpa legmelegebb külső pontjának hőfoka, gyakorlatilag meg lehet fogni a lámpatestet a nélkül, hogy megégetné a kezünket.

Fényerő:

Mért fényerő feltöltött akkuval, indítás után 30 másodperccel:
– Turbó fokozat 8110 cd (+15%), FL1 szabvány szerint számolva 180 m hatótáv.
– Magas fokozat 4425 cd (+16%), FL1 szabvány szerint számolva 133 m hatótáv.
– Közepes fokozat 1150 cd, FL1 szabvány szerint számolva 68 m hatótáv.

Futásidő:

Nos erre igazán kíváncsi voltam, el is készítettem a teljes grafikont a Nitecore HC65 v2 változatot turbó fokozatban indítva.

Nitecore HC65 v2 turbo runtime

Az indítást követően enyhén nő a fényáram, majd 1 perc után 98%-on áll. A 2. percre zuhanni kezd a grafikon, kb. 52%-ra esik vissza, ami még így is több, mint 900 lumen fényáramnak felel meg. Itt egy pici ugrás látható, ami a 3. percre visszaáll a kezdeti 52% értékre, és tovább kezd csökkenni. Szép fokozatosan visszalépkedve a 35. percre stabilizálódik a fényáram 28%-os értéken, ami nagyjából 490 lumennek felel meg. Innen a 107. percben kezd el picikét csökkenni, de mindössze 1%-ról van szó. A 161. percben újabb visszalépés történik, ezúttal már látványosan 3,5%-ra csökkenti a fényáramot, ami számokban kb. 61 lumenes értéket jelent. Ezzel még lehet sétálni, de csak a 195. percig (több, mint 3 óra), mert ekkor már holdfény módba kapcsol a HC65 v2, és így világít az 1015. percig, mikor is kikapcsol.

Nitecore HC65 v2 high runtime

Elkészítettem a magas fokozatnak is a grafikonját. Ez talán még inkább érdekes, mert ez a fokozat is visszalép, méghozzá indítás után 6 perccel. Ekkor fokozatosan halványul a fénye, 50% fényáramnál a 11. percben tart, majd a 21. percben stabilizálódik kisebb kilengésekkel 42% értéken (kb. 378 lm). Ezt a 219. percig tartja, itt látható újabb visszalépés 28%-ra, majd a 222. percben 5%-ra. Itt még elfut a 239. percig, majd lelép holdfény módba. A mérést ekkor befejeztem.

Fénye:

A képek a szokásos 100 méteres távolságon készítve:

Nitecore HC65 v2 fénye

A képeket úgy raktam sorba, hogy a megvilágított távolság szerint növekednek, nem a maximális fényáram szerint. Első képen az Olight Perun fénye magas fokozatban (500 lm) látható, nála picit távolabbra világít a Nitecore HC65 magas fokozata (550 lm). A Nitecore HC35 magas fokozatának (800 lm) fénye ezeknél is távolabbra jut, de az igazán nagy lépést a Nitecore HC65 v2 magas fokozaton (900 lm) fotózott fénye jelenti, ami már így is egészen távolra világít, mellette pedig marad szórt fénye is.
Eztán a turbó fokozatokat kapcsoltam minden fejlámpán. Ekkor a Nitecore HC65 került előre (1000 lm), őt pedig az Olight Perun követi (2000 lm), aki után a Nitecore HC35 brutális fényárama (2700 lm) látható. A sort mégis a tesztben szereplő Nitecore HC65 v2 zárja (1750 lm), aki könnyedén veszi a 100 méteres akadályt is.

Konklúzió:

Nehéz lenne belekötnöm az új Nitecore HC65 v2 fejlámpába. Már az előd HC65 is az egyik kedvencem volt és mindenkinek ajánlottam is, hiszen már az is tudott mindent, amit egy fejlámpától elvárhat egy professzionális felhasználó. Persze akinek “csak egy fejlámpa” kell annak nem ez lesz a megfelelő modell, de aki pl. kihasználja a vörös fény adta lehetőséget is annak már jó vétel. Bizonyította a gyártó, hogy az utódmodell lehet még jobb, még tökéletesebb is. A Nitecore HC65 v2 márpedig jó lett, nagyon. A fény profilja még tökéletesebb, a vörös fény már két fényerővel is tud világítani, valamint kiemelkedőnek találom a megvilágított távolságot is fejlámpához mérten.

Nitecore HC65 v2 fektetve oldalról

A kezelése, ha megszoktuk már gyerekjáték, alapvetően nem túl bonyolult. A holdfény, a módmemória és a vörös fény is elérhető egyetlen kétállású gombbal vezérelve azonnal. A tartozék akkumulátor minőségi darab, a beépített töltés pedig tökéletesen, és gyorsan teszi a dolgát. Viselése hosszabb időn keresztül sem kényelmetlen, bár akinek az UL túrázás a hobbija az ne ezt válassza. A magas fényáram mellé nem társul a gomb zárhatósága, erre érdemes figyelni a zárókupak meglazításával, mert bizony ez már kiégeti a zsebünk, ha ott aktiváljuk a turbó fokozatot. Rosszabb esetben a lencsébe is beleég az olvadó ruha, ami még nagyobb, nem garanciális problémát jelenthet! Többekkel szemben én örülök neki, hogy nem 21700 akkuval üzemel, így a mérete és tömege még kényelmes határokon belül tudott maradni. Mivel az elődmodell forgalmazása megszűnt, alternatívája márkán belül pedig ennek a modellnek nincs, ezért mindenképp az erősen ajánlott kategóriát képviseli szememben ez a fejlámpa.

Megvásárolható közvetlenül az importőrtől kuponos kedvezménnyel:
Nitecore HC65 v2

Értékelés:

Pro:

  • szinte 180 fok szélesen terített fény
  • meglepően jó hatótáv
  • kellemes színhőmérséklet
  • konstans kimenet
  • két fokozatú vörös fény
  • USB Type-C töltés
  • kényelmes fejpánt
  • töltöttség visszajelzés

Kontra:

  • csak fejlámpaként használható
  • a töltőcsatlakozó kupakját nehézkes le és feltenni
  • kezelése megszokást igényel
  • nincs közelség szenzor, kiégetheti a ruhánk turbó fokozatban

Nitecore HC65 v2 – A király új ruhája” bejegyzéshez 7 hozzászólás

  1. Üdv! En lassan 3 éve használom a HC65lámpámat napi szinten remek egy darab.strapabíró és jól néz ki. Ami az utódról nem mondható el ocsmány,ezz a foncsoeral úgy nez ki mint valami ketpálcikás gagyi,tudom izlések és blablabla.1750 lumen mi a f@sznak? Inkább raktak volna bele egy zöld ledet vagy egy kéket pluszban esetleg usb-c csalakozó. Na az fejlesztés lenne ha nem is nagy vagy strapább lampatartó vagy fejpánt. A bevált jó dolgokat miért kell elb@szni? Ha ezeket fejlesztették volna már rendelném is meg ,de így. Mondjuk így ment a levesbe a HC90 is. Remélem kiadnak egy valódi utódot mert ez semmi.0

    1. Pedig ez egy nagyon jó fejlámpa. A type-c töltés természetesen benne van a kupak alatt teljesen víz és por védett módon. A zöld és kék LED már elég specifikus felhasználású, nem sokan vennék hasznát, nem is sok gyártó pakol ilyeneket a fejlámpáiba. A külső persze szubjektív kinek mi tetszik. Az 1750 lumenes turbó fokozat teljesen átlagosnak számít a piacon, sokkal fontosabb a fény profilja, ami a TIR lencsének köszönhetően még tökéletesebb outdoor felhasználásra, mint az elődmodellé volt. Persze ez csak az én véleményem, remélhetőleg piacra kerül olyan fejlámpa is Nitecore márkajelzés alatt, ami számodra is nyújtani tud valami pluszt. Addig is sok elégedett felhasználóval együtt még használd a HC65-öt, nagyon jó fejlámpa az még ma is!

  2. “1750 lumen mi a f@sznak?” – én is ezt mondom, fejlámpánál főleg teljesen értelmetlen, mint ahogy a 3 db LED is. Elég egy, talán még egy zöld, annak még értelme is lenne. A HC-60 óta amiket kiadtak, számomra már teljesen érdektelenek. Mondjuk a HC-60-asban is fixálnám a 210 lm-es üzemmódot, másban úgysem használom soha. Elég sokat túrázom éjszaka, úgyhogy van tapasztalat.

    1. Az 1750 lumennek több oka is van:
      1. Marketing. Nincs mit tenni, a vevők jelentős észe sajnos erre megy rá.
      2. Ma ez már koránt sem annyira kiugró fényáram érték.
      3. Ha valaki mégis kihasználná akkor a magas fényerőnek köszönhetően ezzel egészen távol is szét tud nézni, ergo rúdlámpát szinte elő sem kell vegyen.
      4. Vannak emberek (nagyon sokan) akik azt szeretik ha “padlógázon” megy a lámpájuk, legyen az a kezükben vagy a fejükön. Nekik kell a sok lumen, mert…

      Ennél azért érdemes tovább menni és a dolgok mögé nézni.
      A HC65 v2 egy “nagy” fejlámpa. Teljesen alu a test, ebből adódik, hogy képes tartani magasabb fényáramot is, mert van hol leadni a hőt. Szerencsére elég jó a fokozatok kiosztása, és 1, 35 (aux HCRI fény), 50, 250 lumen fokozatok közül lehet válogatni az alsó tartományban is. A fehér magas színhűségű LED-nek mindenképp van értelme, bár nem biztos, hogy mindenki használja, de mint teljesen szórt fény akkor is hasznos sok esetben. A vörös fény több szempontból is hasznos egy fejlámpában, ami talán a legtöbb embert érintheti az az a tény, hogy a bogarak erre nem mennek, szemben a fehér fénnyel, ami a szemünk előtt néha okozhat kellemetlen meglepetést. Ezt azért elég sokan ma már használják és kihasználják.
      Amennyiben neked mégsincs erre szükséged akkor nem kell ezzel a modellel foglalkozni, ajánlom figyelmedbe az NU soozat alsóbb modelljeit, az NU25 új változata szerintem minden igényed kielégítené, és még apró-könnyű is, és nincs benne külön CRI fény. Magam is használom és még engem is meglepett mennyire jól sikerült darab, ráadásul az UL fejpánt kényelmes is! Az NU33 az pedig egyenesen a HC65 v2 fejlámpa kicsinyítve, egy rettentő jó outdoor fejlámpa, de abban is ugyan ez a LED-ek elrendezése és funkciója, csak a fejlámpa kisebb-könnyebb. Egy átlagos túrázónak szerintem egyébként az NU33 lehet a legjobb választás tömeg/fényáram/fényerő/funkciók terén. Aki pedig a legjobbat szeretné megveheti a HC65 v2-t is, mert a cikk már lassan egy éves, de én azóta sem találtam semmit, ami ennél funkcionálisabb lenne és valóban képes lenne többet adni.

  3. Az a baj, hogy olyan magas fényerőn nem tudsz jobban szétnézni, mert a nagy mennyiségű szórt fény miatt a közvetlen környezetedről visszaverődő fény elvakít, és nem fogsz érdemben messzebb ellátni, mint közepes fényerő mellett. Ezért nálam mindig van egy thrower típusú kézilámpa is (Nitecore MH27, Klarus XT12GT Pro, Sofirn C8G, stb.) A piros fényre meg lehet, hogy nem mennek a rovarok, de van egy kivétel, a lódarázs, az csak a zöld fényre nem megy, ezért írtam, hogy a zöld LED fontosabb. A felsorolt fejlámpák mind műanyagok, nem bírják úgy a kiképzést, mint egy fém házú lámpa. Fejlámpából még esetleg a Fenix HM23 lehetne opció, de a Nitecore HC60-at arra sem cserélném ki. Hát… nem vagyunk egyformák. 🙂

  4. Szeretem a nitecore temèkeit, az egy gombos felhasználói felülete talán a leglogikusabb a gyártók között. Instant holdfény fokozatból vagy vörösből lehet indulni, ez jó.
    Egyetlen szubjektív kritikám az SST-40 led. Nagyon moslék színe van, fóleg a melegfehérnek. Monokróm, hiányos színspektrum. Ezt a lámpát nem próbáltam, de a fenix HM61R (1.gen) fejlámpa nekem emiatt nagy csalódás volt, nagyon gyorsan eladtam. Szeretem a melegfehér fényt, visszasírom a fenix régi T6 leddel szerelt fejlámpáit. A cree kicsit kiszorult mostanság, de inkább osram és nichia leddel szerelt termékek között válogatok az új termékek között a fényspektrum miatt. Jó ha a melegben is van egy kis csillogâs.

  5. Van jópár fejlámpám. Szeretnék megosztani néhány gondolatot, ugyanakkor kíváncsi vagyok a többiek véleményére is.
    HC65 (v1) lámpát két futótársam is vásárolt (az én ajánlásomra). Mindketten méltán nagyon szeretik.
    Jómagam egy Acebeam H30 lámpával futok. Ez sokak számára meghökkentő – lévén egy meglehetősen nagy és nehéznek tartott lámpa, 21700 akksival, beépített USB-C töltéssel, kiegészítő piros és zöld fénnyel (lakott területen belül a zöld fényre váltok, ami egyébként meglehetősen erős fényű).
    Engem egyáltalán nem zavar a súlya (20…30 km-t szoktam vele futni max). Az erős fényét viszont nagyon szeretem. Sokat futunk erdőben és szántóföldek mellett. Mivel jelentősen megvilágítja a perifériát is, biztonságérzetet ad, hogy messziről észreveszem, ha esetleg a szántóföld felől ,,jön a zsukhel”.
    Számomra tehát fontos a nagy fényáram, és az is, hogy a lámpa ezt sokáig tudja tartani. A H30 ezt megfelelő méretű akksival és hűtőfelülettel is támogatja.
    Futottam kisebb lámpákkal is – Nitecore NU35, Petzl Actik Core – de ezeknek a fénye nekem sokszor kevés, az akksi pici, ezért félek, hogy hosszú használat esetén lemerül. Távolra elnézni velük messze nem összemérhető egy H30-as távolra nézéssel.
    Imalent HR30-at használok kerékpáron. Tetszik a koncentrált fénye, de kivitelre az egy vacak lámpa.
    Indoor és ház körüli használatra a Skilhunt H03 (TIR lencsés változat) szerintem verhetetlen. Jól eltaláltak a fokozatok, és nagyon szépen, egyenletesen terít.
    Nitecore NU10 se rossz kisebb munkákra. Sajnos mióta eltörött a tartója (ahogy sokaknak), nyugdíjazva van.
    Az NU35 szerintem egy alapvetően jó lámpa. Nekem egy rendes moonlight hiányzik belőle (a H03-hoz képest nagyon erős a legkisebb fokozata).
    Titeket tényleg zavar egy fejlámpa súlya? Órákat el tudok futni vagy padláson szigetelést lerakni a H30-cal, anélkül, hogy a súlya zavarna. Eddig egy esetben éreztem hátrányát: autó alatt hanyatt fekve könnyen hátracsúszik az ember homlokáról. De lehet egy szíj feszítés ezt is orvosolná (legtöbbször futósapkára rakom, ahhoz van beállítva a pánt).
    Ti tényleg tudtok éjszaka ótákat túrázni az erdőben egy beépített akksis, ultralight fejlámpával? Tényleg elég az a kevés fény és kicsi akkumulátor?
    Most egy Petzl reactive lighting-os lámpán gondolkodom. Nem gondolom, hogy egy alu testű Nitecore vagy Acebeam lámpához viszonyítva megérné az árát, de kíváncsi vagyok rá.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .