Eagle Eye X2R Cree XM-L2 bemutató

Bevezető:

Sokszor felmerül fórumokon, hogy melyik az a lámpa ami: olcsó, jó minőségű, jó a fénye, van beépített töltés is. Erre főleg az első elemlámpájukat vásárlók szoktak rákérdezni, mert szeretnének spórolni a töltőn pár ezrest. Mivel a sokszor ajánlott Convoy S2+ az utolsó pont miatt kiesik a listából, de az érdeklődők kötik az ebet a karóhoz, így sok verzió nem marad az alacsonyabb árkategóriában. Az Eagle Eye gyártó hasonló méretű modellje, az Eagle Eye X2R lehet a megfelelő választás. Nézzük is meg gyorsan, hogy mit tud a gyakorlatban.

Eagle Eye X2R oldalról

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Eagle Eye
Modell: X2R
Emitter típusa: CREE XM-L2 U2
Maximális fényáram: 550LM
Színhőmérséklet: 1A 6000-6500K / 3C 5000-5500K
Kapcsoló típusa: Reverse clicky
Áramforrás: 18650 lítium akkumulátor
Módok:  (alacsony, közepes, magas)
Újratölthető: Igen, micro USB porton keresztül
Bevonat minősége: HAIII kemény eloxálás fekete vagy szürke színben
Ejtésállóság: 1,5m
Vízállóság: IPX-65

Eagle Eye X2R doboza

Csomag tartalma:

Az Eagle Eye X2R szerény csomagolásban érkezett hozzám. Sima fehér, fényes kartondoboz, mindenféle jelölés nélkül. A dobozban a lámpán kívül találtam még egy jó minőségű csuklópántot, zöld, de nem GITD gumi nyomógombot és kettő pót tömítő gyűrűt. Végül is nem olyan rossz ez a pakk, főleg ha az elemlámpa is jó minőségű.

Eagle Eye X2R tartozékok

Üzembe helyezés, kezelés:

A lehető legegyszerűbb szerkezettel van dolgunk, ezért kifejezetten jó választás lehet idősebbeknek is. Üzemkészen érkezik hozzánk, csak egy 18650-es méretű akkumulátorra van szükségünk az életre keltéséhez. Az Eagle Eye X2R a zárókupakban egy reverse clicky kapcsolóval rendelkezik, a három világítási módot azzal tudjuk elérni. Alacsony, közepes és magas módok állnak rendelkezésre. Semmi csicsa, semmi villogás vagy egyéb speciális mód.

Eagle Eye X2R elölről

Jól is van ez így, aki csak egy sima elemlámpát keres annak erre van szüksége.  A driver rendelkezik fordított polaritás védelemmel és alacsony feszültség figyeléssel is. 3V alá csökkenő feszültség esetén villogással jelzi, hogy tölteni kell az akkut. Módmemória van benne, ha több, mint 5 másodpercig van egy fényerőn használva akkor azt megjegyzi, majd újbóli bekapcsoláskor abban indul a lámpa, feltéve, hogy legalább 5 másodpercet folyamatosan ki volt kapcsolva. Egyszerű – nagyszerű.

Beépített töltő:

A beépített töltő a gyártó állítása szerint 0,9A-es áramerősséggel képes tölteni az akkumulátort. A töltés folyamán a kikapcsolt elemlámpának a fejében lévő mikro USB nyílásba kell bedugni a tápkábelt. Ekkor a lámpa felvillan, a töltésjelző LED elkezd kéken világítani. Ez után kezdhetjük a töltést a lámpa bekapcsolásával. Amint bekapcsoltuk egyből átvált a töltésjelző LED piros fényűre. Ez annyit jelent, hogy tölti az akkumulátort.

Eagle Eye X2R hátulról

Méréseim szerint túlszárnyalja a gyári leírást a töltő rész, 5,09V feszültség mellett 0,98A áramerősséget mértem a töltőkábelen. A töltési folyamat befejeztével a fejen lévő visszajelző LED átvált kék fényjelzésre. Kis idő elteltével valóban befejezi a töltési folyamatot és lekapcsolja az adapterről a lámpát. Ekkor kis pihenő után 4,22V-os feszültséget mértem az akkumulátorban. Picit túltölt, de bőven a biztonságos határon belül marad, nyugodtan lehet használni ezt a részét.

Hőtermelése:

Kis test, nagy hőtermelés. Lassan már általános szabállyá válik ez az alsó-közép kategóriában. Ekkora testben képtelenség a hőt elvezetni és átadni a környezetnek, csak hővédelemmel ellátott driver képes kordában tartani, viszont az Eagle Eye X2R nem rendelkezik ilyen extrával. Ez meg is látszik a grafikonon:

Eagle Eye X2R hőtermelés

Maximumon járatva azonnal elkezd forrósodni a lámpatest, és idővel csak minimálisan csökken a hőtermelése. A kezdeti hőfok viszonylag magas 28,6°C volt, de a negyed órás teszt alatt tovább emelkedett 27°C-al a test hőmérséklete.

Mért áramfelvételek az egyes fokozatokban:

  • 0,10A
  • 0,50A
  • 1,75A

Felépítés:

Klasszikus felépítésű az Eagle Eye X2R elemlámpa, három fő részre bontható:

Eagle Eye X2R szétszedve

Fej:

A testtel megegyező vastagságú fejben kapott helyet a driver és a töltőelektronika is. A bezel gyűrűt letekerve kijön a bevonatok nélküli lencse és az alatta lévő GITD gumi tömítőgyűrű. Alattuk központosító gyűrűn fekszik fel az alumíniumból készült OP reflektor az alu csillagon lévő eredeti Cree XM-L2-es LED köré. A LED alatt hővezető pasztára utaló nyomokat láttam. A fej unibody kialakítású, nincs kitekerhető pill, a LED felülről van szerelve, a driver és a töltőelektronika alulról. Ez a hővezetésnek jót tesz, igaz nem ennyire kis test esetén.

Eagle Eye X2R fej szétszedve

Kívülről a bezel gyűrű tökéletes, ritka trapéz menete után egy gumi O gyűrű biztosítja a vízállóságot. Az utána következő mélyedésbe van bepattintva a gumigyűrű amiről lelóg a mikro USB töltőnyílás fedő gumija. A csomagba szerintem hasznosabb lett volna ebből egy pót darabot elhelyezni, mint a gumi nyomógombból, ez nagyobb eséllyel fog elszakadni idővel. Tovább haladva a fejen kívülről, igényes rombusz mintázatot találunk. Ennek egy részét kimarták, itt helyezték el a töltőnyílást, tőle 90 fokra jobbra pedig a töltésjelző LED-et. Tovább haladva kapunk még egy díszítő barázdát, majd egy kis sima körgyűrűs kialakítást, ezzel a fejen végig is értünk. Hátsó felében menetes réz gyűrű szorítja helyére a drivert és tartja a helyén a töltőelektronikát. Az akkuhoz aranyozott rugóval csatlakozik a driver.

Test:

Eagle Eye X2R test oldalról

A test elején és végén csodálhatjuk meg a szinte tökéletes, nagy menetemelkedésű trapéz meneteket. A mentek aljában egy-egy gumi tömítőgyűrű zárja el a bejutó víz útját. A fej felé picit kevesebb a menetszám, mint a zárókupak felé. A teljes felülete megkapta a HAIII szabványt teljesítő kemény eloxálást, csak a cső két vége lett lecsiszolva, itt történik az áramátvitel a testen belül.Külső palástja kapott a fejen már megtapasztalt jó minőségű rombusz mintából, amit csak egy helyen tör meg az enyhén mélyített bemaráson elhelyezett gyártói logó és típusmegjelölés. Falvastagsága tisztességes, belső fele szintén teljesen eloxált.

Eagle Eye X2R test elölről

Zárókupak:

A zárókupak korrekt módon szintén kapott egy kis rombusz mintát a középső részén. A test felé egy mélyedés és egy sima gyűrű díszíti. A végénél az árok után lévő gyűrű szélesebb, két egymással szemben lévő negyed köríven ki lett mélyítve, ezért kesztyűben is könnyen kezelhető. A kiemelkedő peremekben két-két hatalmas ovális lyuk lett kialakítva, könnyedén befűzhető bármilyen csuklópánt. A nyomógomb gumi borítása beljebb van a perem síkjánál, gyertyaként a lámpa biztonsággal felállítható.

Eagle Eye X2R zárókupak szétszedve

Apropó, kapcsoló. Gyorsan menjünk is a zárókupak belső részéhez. Menetes réz gyűrű szorítja be a helyére a kapcsolót tartó nyáklapot. Az akkuval itt is aranyozott rugó biztosítja az elektromos kapcsolatot. Gyárilag kiváló minőségű Omten kapcsoló került beépítésre, ami garancia a tartósságra és magas terhelhetőségre.

Teljes hossza 120,7mm, legnagyobb átmérője 24mm. Tömege akkumulátor nélkül 66,1g.

Fénye:

Fényerejét a megszokott helyen fotóztam meg a legfőbb vetélytársával:

Eagle Eye X2R fénye

Első képen az Eagle Eye X2R látható. A fénye meleg színhőmérsékletű, fényereje meglepően jó, szépen terít és nem is érzem gyengének. Következő képen azonnal össze is tudjuk hasonlítani a Convoy S2+ legerősebb gyári verziójával. Nőtt a megvilágítás ereje, de nem számottevő a különbség, holott majdnem egy amper a kettő lámpa áramfelvétele közt a különbség! Szép  eredmény az Eagle Eye X2R részéről. Harmadik képen a Convoy M1-es fénye látható. A nagyobb fejátmérő és az erősebb hotspot megteszi a hatását, mindkettő riválisánál távolabbra juttatja a fénysugarat. Mellette a szórt fény mennyisége is számottevő.

Eagle Eye X2R szürke
A szürke eloxálású verzió is jól mutat

Fénye minden fokozaton teljesen PWM villogás mentes!

Konklúzió:

Nézzük reálisan a dolgot, a legnagyobb vetélytársával szemben mit tud nyújtani az Eagle Eye X2R. Méretben kb. ugyan akkora, mint az S2+, a különbség elhanyagolható. Külsőre jobban megnézve akár ikrek is lehetnének, minimális az eltérés, a méretet összehasonlító képen jól látszik. A bevonat minősége mindkettő modell esetén kiváló. A menetek az Eagle Eye X2R testén jobb minőségűek. Az egyetlen számottevő különbség a beépített töltő. És akkor nézzük meg, hogy mennyibe is kerül az egyik és mennyibe a másik. S2+ legolcsóbb változatban 10$ körül van akcióban. Az Eagle Eye X2R ára 18$ környékén stagnál. A kettő közti különbségből azért egy jó NCR18650B akku és egy LiitoKala Lii-100-as töltő nagyjából kijön.

Eagle Eye X2R mérete
NCR18650B akkumulátor, Convoy S3, Convoy S2+, Eagle Eye X2R, Convoy C8

De akkor kinek is lehet jó vétel az Eagle Eye X2R? Annak, akinek tényleg csak egy elemlámpa kell. Idősebb családtagoknak, funkcionalitást szerető egyéneknek akiket még nem fertőzött meg az elemlámpás hobby. Olyanoknak, akik csak egy elemlámpát szeretnének egy akkuval, és évente csak pár alkalommal veszik használatba. Nekik kiváló választás lehet. A három alap világítási mód a mindennapok során tökéletesen elegendő, nincs szükség villogásra, nagyon helyesen azt ki is hagyta a gyártó. Tényleg semmi téren nem rosszabb, mint az ár/minőség bajnok Convoy S2+, így bátran ajánlom ennek a megvételét is, akár ajándéknak is megfelelő lehet egy akkumulátorral kiegészítve.

A kedvezményes ár eléréséhez az általános elemlámpa kategória kupont tudod használni!

Elérhető változatok:
Eagle Eye X2R – BangGood
Eagle Eye X2R fekete, meleg színhőmérsékletű LED-del
Eagle Eye X2R fekete, hideg színhőmérsékletű LED-del
Eagle Eye X2R szürke, meleg színhőmérsékletű LED-del
Eagle Eye X2R szürke, hideg színhőmérsékletű LED-del

Mentés

Eagle Eye X2R Cree XM-L2 bemutató” bejegyzéshez 6 hozzászólás

  1. szia,

    megint a segitseged kernem: azon agyalok, hogy a reflektor es/vagy a lencse kompatibilisek a convoy s2-vel? vagy kulon beszerezheto mondjuk smo reflektor az x2r-hez?

    1. Elvileg a Convoy rövidebb reflektora (ami sz S2+-ba passzol) az stimmel bele. Kérdés, hogy az XM-L2 LED mellett jelentős lesz-e a javulás az SMO refivel. Az S2 és S2+ tesztekben láthatod, hogy mindkettő túllő a sima S2+ által elérhető távolságon, de azokban XPL-HI LED van, az viszont sokat számít.

      1. köszönöm!
        nem a tuning a cél, pusztán a cserélhetőségre, mint opció voltam kíváncsi. ha tudnék valahonnan s2+ reflektort rendelni, akkor már kipróbálnám, hogy az smo mennyit változtat a lámpa fényén.

        1. Tessék. Bár ez a gyári XPL-HI átalakításhoz, de méretre stimmelnie kell. Kérdés a közepén a lyukátmérő mennyire stimmel az XM-L2 LED-hez.

          1. az árát elnézve gyanítom, hogy a kompatibilitást egy akciós S2+ beszerzésével fogom letesztelni 😀
            köszi mégegyszer!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..