Convoy H1 fejlámpa bemutató

Convoy H1 cover

Convoy H1 fejlámpa teszt tartalom:

Bevezető
Gyártói specifikáció
Doboz tartalma
Felépítés
Mérete
Üzembe helyezés, kezelés
Mérések
Fénye
Konklúzió

Bevezető:

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, és vagytok általam Ti is, hogy elsőként kaphattok pontos információkat, valamint leírást a Convoy H1 fejlámpáról, még a kereskedelmi forgalomba kerülés előtt. A gyártó, akárcsak mi, nagy reményeket fűz az új modellhez, hiszen ezen a piacon még nem tette magát próbára. Sikerülhet neki olcsón jó minőséget nyújtania? Elég ehhez csak pár alkatrészt összerakni, vagy esetleg többre is szükség lehet? Mivel ez nem egy “fizetett reklám”, szabad kezet (tollat billentyűzetet) kaptam, tehát valós tapasztalataim lesznek leírva, nem csak a szép és jó dolgok. Lássunk is hozzá, hiszen kedvenc olcsó, de minőségi gyártónk első fejlámpájáról van szó!

Convoy H1 elölről

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Convoy
Modell: H1
Emitter típusa: Cree XM-L2
Maximális fényáram: 1046 lm
Színhőmérséklet: 4200K, 5000K, 6500K
Kapcsoló típusa: elektronikus
Lencse anyaga: üveg, kétoldali AR bevonattal
Reflektor: alumínium textúrázott (OP)
Áramforrás: 18650 lítium-ion akkumulátor
Módok: 5 (alacsony, közepes, magas, turbó, stroboszkóp)
Módmemória: igen
Vízállóság: IPX6

Convoy H1 doboza

Doboz tartalma:

Díszdobozban kerül a tulajdonosokhoz a Convoy H1 pipalámpa, akárcsak az S2+ különlegesebb kiadásai. A dobozban az alábbi tartozékokat találjuk meg a lámpán kívül: fejpánt és klipsz. Nem szenvedünk a bőség zavarában, de ezen az áron ennyi tartozék jár mindössze.

Convoy H1 tartozékok

Felépítés:

Mintha egy klasszikus elemlámpa került volna a kezünkbe, csak a reflektor lenne elfordítva rajta, 3 fő darabra bontható a Convoy H1 pipalámpa is:

Convoy H1 szétszedve

Fej:

A legfontosabb láncszem, ami a teljes elektronikát is tartalmazza. Sajnos töltőelektronika nem került bele, viszont mégis történt 1-2 újítás, ami már előrelépés. A test felé található a driver, amit egy menetes réz gyűrű szorít a helyére. 21 mm átmérőjű, Convoy felirattal van ellátva, de ez más mint az eddig megszokott változatok, már csak azért is, mert ezt elektronikus kapcsolóval lehet vezérelni. A fejen kívülről a nyak részen a gyártó és típusjelölés olvasható, amit két körbefutó barázda követ egymás után.

Convoy H1 fej oldalai

Innen indulva válik pipalámpává az egész szerkezet, ugyanis a reflektort a gyártói jelölés felé 90 fokban elfordítva helyezték el. A reflektor alumíniumból készült textúrázott felületű. Alatta Cree XM-L2 LED található, ami nem egy fiatal darab, de ebben a kialakításban a hatalmas rajta lévő dóm jót tesz a vetített képnek, valamint a belőle kihozható maximális fényáram is bőségesen elegendő. A reflektor előtt AR bevonattal ellátott lencsét találunk, ami felett sajnos nem GITD, csak szimpla gumi tömítés  található, amit rozsdamentes acél bezel gyűrű szorít a helyére. A fej másik oldalán, a LED hűtését jól oldotta meg a gyártó, igaz ez már kiforrott módszer, így közvetlen a pill szerepét ellátó aludarabból lettek kialakítva a hő elvezetésért felelős hűtőbordák, amik jól dolgoznak.

Convoy H1 fej

Az elektronikus kapcsoló a reflektortól 90 fokra balra lett elhelyezve. Érdeklődve néztem, hogy van-e szerepe annak, hogy áttetsző a gumi borítása, amit a bezel gyűrűhöz hasonló rozsdamentes gyűrű szorít a helyére. Jelentem, van, lentebb részletezni is fogom! A fej vége teljesen sík felület, amin apró perem fut körbe. Elég csupasz ez a része, egy-két minta, vagy gyártói logo jól állt volna neki.

Test:

A test nem lett túlbonyolítva, a gyártótól megszokott formula szerint készül. A fej felé lévő menet bevonatok nélküli natúr fém, az áramot ez vezeti. A menet jó minőségű, trapéz profilú, a végében egy gumi tömítő gyűrűt találunk. A fej felé egy szélesebb gyűrűt hagytak, ami utána azonnal egy keskeny barázda következik. Ide lehet felpattintani a tartozék klipszet. A test a megszokott rombusz mintázatot kapta, de 6 darab hosszirányú és 3 darab kereszt irányú barázdával 24 kis kockára lett osztva, ami elég mutatós.

Convoy H1 test

A test vége felé haladva az utolsó sor minta után azonnal a menet tövében lévő gumi tömítő gyűrűvel találkozunk, amit a fej elején lévő menettől eltérő, kifejezetten jó minőségű, trapéz profilú menet követ, ami végig eloxált bevonatot kapott. A test falvastagsága mindenhol megfelelően magas.

Convoy H1 faágon

Zárókupak:

Nos itt hiányérzetem támadt. Nekem (most tényleg magamról beszélek) hiányzik innen egy baromira erős mágnes, vagy legalább a neki kiképzett fészek. Belül a talp részben egy plusz mélyedés lett kialakítva amibe egy aranyozott spirálrugó lett beszorítva. Ha nagyon szeretném megmérhetném, hogy mennyi hely van a rugón belül és kísérletezhetnék mágnesekkel, hogy milyen vastag fér el, és az megtartja-e a lámpát elég stabilan, de ez nem az én dolgom, a gyártónak kell ezzel foglalkoznia.

Convoy H1 zárókupak

A test felé a fém tisztára mart belső talprészből jut át az áram, a menet végig eloxált, tehát a zárókupak lazításával lehet a lámpát fizikailag zárni. Külső peremén a test felől kiszélesedik picikét kúposan, majd az oldalán 6 darab apró letörés díszíti. A talpán a középső részén picikét mélyítve lett az anyag, ezért a külső peremen egy gyűrűn fekszik fel a lámpa, ami gyertyaként stabilan felállítható, viszont nincs hely például csuklópánt befűzésének.

Mérete:

Előző cikkemben jeleztem, hogy szaporodnak a pipalámpáim. A sorozat újabb taggal bővült:

Convoy H1 mérete

Nem lett túl apró a Convoy H1 fejlámpa. A sort AA alkáli elem nyitja, majd őt követi az NCR18650B akkumulátor, aminek méretét mindenki ismeri. Az Armytek Tiara A1 Pro fejlámpa méretben majdnem megegyezik a Nitecore HC30 fejlámpával, ami a mai napig a legtávolabbra világító fejlámpám. Őt követi sokak kedvence, a Skilhunt H03. Nála picit testesebb és magasabb is a Convoy H1, aminél már csak az Armytek Wizard Pro fejlámpám nőtt nagyobbra. Csináltam egy képet amin össze lehet hasonlítani a pipalámpák fejének “hátulján” lévő hűtőbordákat, valamint mellé tettem egy Convoy S2+ elemlámpát is:

Convoy H1 hűtőbordák

Üzembe helyezés, kezelés:

Az üzembe helyezéshez egy 18650-es akkura van szükségünk, más áramforrással nem üzemel. Lehet button top vagy flat top, mindkettőt elfogadja a Convoy H1 pipalámpa. Ha betettük az akkut, ráhúztuk a zárókupakot akkor máris működésre kész állapotba kerül. A kezelése elég egyszerű, ami nem is baj, én szeretem, ha valami funkcionális és egyértelmű. A gombon egyet kattintva a lámpa az utoljára használt módban kapcsol be, van benne módmemória. Képes megjegyezni a stroboszkóp módot is.

Convoy H1 fejpánttal

A gombon egyet kattintva mindig a következő világítási fokozatba lép. 4 mód van, amiket én az alábbiaknak neveztem el: alacsony, közepes, magas, turbó. Ezek kattintás után ebben a sorrendben ismétlődnek. Kikapcsoláshoz a gombot hosszan, kb. 2 másodpercre kell lenyomni és nyomva tartani. Az alacsony mód sajnos nem holdfény mód, a turbó pedig nem időzített és nem is figyel hőmérsékletet, nem lép vissza, viszont iszonyúan melegszik használata közben a Convoy H1, ezért csak időlegesen használható fokozatnak javasolnám. A magas fokozatot tartósan is lehet használni, ekkor nem fogja leégetni a fejünk ha fejlámpaként használjuk. A stroboszkóp módot a gombon kettőt kattintva tudjuk bekapcsolni ki és bekapcsolt lámpa esetén is. Újabb kattintásra visszalép az aktiválás előtti állapothoz.

Convoy H1 virágok közt

Még egy speciális funkciója van, méghozzá a nyomógomb alatt világító vörös fénnyel jelzi, ha az akku merülne, ami végső stádiumban még villogással is jelez, hogy cseréljük ki az akkumulátort. Nem csak jelzi, hanem a lámpát ki is kapcsolja teljesen a driver. 2,78V-os feszültséget mértem az akkuban a lámpa kikapcsolása után, ami elég alacsony érték, de még nem káros az akkumulátorra.

Convoy H1 hátulról

Mérések:

Méretei:

  • legnagyobb átmérője: 30 mm
  • teljes hossza: 105 mm

Tömege akkumulátor és klipsz nélkül: 69,9 g

Hőtermelése:

Convoy H1 hőtermelés

Nos az van, akárcsak a többi Convoy modell esetében, hogy sem hővédelem, sem időzített visszalépés nem figyel helyettünk, ezért a Convoy H1 is képes eléggé felmelegedni. A grafikonon jól látszik, hogy folyamatosan kúszik fel a hőfok, a teszt végén éppen nem érte el a 70°C hőmérsékletet, ami már elég forró és kellemetlen, ha véletlenül hozzánk ér. Ez fejlámpa esetén hatványozottan hátrányos tud lenni, ezért én nem javasolnám fejlámpa üzemben a turbó mód használatát hosszabb ideig. A magas fokozat elég fényt biztosít és nem melegszik túlzottan fel a lámpa feje sem, célszerű tartósan abban a módban járatni!

Convoy H1 elölről

Futásidő:

Itt most két grafikonból álló animációt készítettem. Az egyikben arra voltam kíváncsi a turbó fokozatban hogy alakul az üzemidő, a másikban pedig a magas fokozatban néztem meg ugyan ezt. Íme a két grafikon:

Convoy H1 runtime

A turbó fokozatban egészen jól tartja a fényét a 36. percig, mikor is már csak a kezdeti fényáram 86% áll rendelkezésre, majd innen nagyjából lineárisan csökken a fényáram mértéke, 74. percben már csak 50%, míg a 108. percben már csak 4%-os fényáram áll rendelkezésre, és ekkor kikapcsol a lámpa. Magas fokozatban mondhatni végig lineárisan csökken a mérhető fényáram, 100%-ról 200 perc alatt esik 50%-ra, majd 400 perc után már mindössze 6% áll rendelkezésre. 435. percben kapcsolt ki a lámpa végleg.

Fényerősség:

Turbó módban 3861 cd, FL1 szabvány szerint 124 méter hatótáv.
Magas módban  1647 cd, FL1 szabvány szerint 81 méter hatótáv.

Áramfelvételek:

  • 7,4 µA készenléti áramfelvétel
  • 0,03 A – alacsony
  • 0,09 A – közepes
  • 0,65 A – magas
  • 2,47 A – turbó

Fénye:

Csapjunk is a közepébe. Ha már ilyen sok pipalámpa került elő akkor hasonlítsuk össze őket, hogy mire is képesek “bevetés” közben. Persze nem a reális, hosszabb távon használt fényerőkre voltam kíváncsi, hanem a kipréselhető maximumra, hiszen néha távolabbra is el kell(ene) látnunk velük. A szokásos 100 méteres távra vittem őket, a fehér lap az út jobb szélén (fehér pötty) kimért 100 méterre van, de a cél most nem az volt.

Convoy H1 fénye

Első fotón mindjárt a Convoy H1 fénye látható magas fokozatban. Ez az, amit tartani tud egészen sokáig túlzott melegedés nélkül. Utána közvetlenül a Skilhunt H03, a “nagy” rivális fénye következik a sorban. A TIR lencse miatt szórja nagyon a fényt, de mégis viszonylag gyengének számított a mezőnyben, pedig az erősebb turbó módban fotóztam. Harmadik képen az Armytek Tiara A1 Pro fejlámpa fénye szintén szórt fény, mivel ez is TIR lencsét használ, szemre mégis erősebbnek tűnt, mint az előző. Negyedik a Nitecore HC65 turbó fokozatban. Érdemes megnézni, hogy mennyire szélesen terített fénye van, pedig reflektoros kialakítású. Távolságra nem sokkal tud többet, mint az előtte lévő pipalámpák, nagyjából 40 méteren használható a fénye. Őt követi a Convoy H1 turbó módban.

Convoy H1 fák közt

Távolságra nagyjából 50 métert tud, a vetített kép egészen homogén, némi szórt fény egy külön gyűrűben jut a lábunk elé is. Nem így a Nitecore HC30 esetén, ami a legtávolabbra világító fejlámpám, viszont nála jól látható, hogy a reflektor miatt picit távolabb kezdődik a fénynyaláb. Utánuk a Convoy S2+ fényét fotóztam, méghozzá a legerősebb kiépítésű 8×7135 driveres változatét. Egyébként szemre nem igazán tűnt erősebbnek, mint a H1 fejlámpa, a színhőmérséklet csalóka lehet a képeken. Az utolsó fotóra került az Armytek Wizard Pro fénye. A Cree XHP50 LED iszonyú mennyiségű fényét a TIR lencse megtöri, ezért a közeli tárgyakat erősen világítja meg, de távolságra nem tud többet a többi fejlámpánál.

Convoy H1 klipsszel

Konklúzió:

Reális vételnek tűnik a Convoy H1 fejlámpa-pipalámpa, egyetlen dologgal nem vagyok kibékülve, mégpedig a tartozék fejpánttal, aminek minősége és használhatósága hagy némi kívánni valót maga után. Ha csak ülünk és szabad kell legyen a két kezünk akkor megfelelő, de mozogni már nehézkes vele, hiszen a lámpa tömege miatt könnyen elmozdulhat a fejünkön. Ezt nagyon bízom benne, hogy hamar észre fogják venni, és jobb minőségű, fejtetőn is átívelő fejpánt lesz a  Convoy H1 alaptartozéka. Másik említésre érdemes negatívum a melegedés, amivel tisztában kell legyen a használó, hiszen hővédelem nincs benne.

Convoy H1 taplón

Ha ezeken túllépünk még egy apróságba lehet belekötni, ami már tűnhet kukacoskodásnak, de a többi gyártótól megszoktuk, ezért én szívesen látnám a Convoy fejlámpában is, az pedig egy jó erős mágnes a zárókupakban, ami megtartja a lámpát stabilan. Ezeken kívül viszont csak jó véleményem van róla, hiszen a megszokott kidolgozottságot, jó minőségű és időtálló bevonatot találtam rajta, vagyis hozza a megszokott Convoy minőséget, valamint a fokozatok is elég jól elosztottak. Nem is sorolnám alsó kategóriába, sokkal inkább a középkategória alsó szekcióját ostromolja a Convoy H1, onnan próbál vevőket csábítani.

Convoy H1 fatörzsön

Megnézve a kínálatot az alacsonyabb árkategóriában egyedül talán az Eagle Eye X1R lehetne alternatívája, de annak fényárama alacsonyabb, valamint a felületkezelés minősége is elmarad a Convoy minőségétől, cserébe kapunk mikro USB töltési lehetőséget valamint 18350 akkuhoz átalakító csövet. Egyáltalán nem kapunk fejpántot, szóval arányaiban jobb üzletnek találom a Convoy H1-et (a teljes árú X1R-hez mérten), még akkor is, ha ehhez is venni kell utólag jobb minőségű fejpántot. Megelőzendő a sok-sok kérdést: ajánlott minőségi Skilhunt fejpánt, vagy olcsóbb variánsként ezt a noname kínai terméket vásárolhatjátok hozzá meg.

Megvásárolható:
Convoy H1 – frissített változat
Convoy fejpánt

Convoy H1 fejlámpa bemutató” bejegyzéshez 12 hozzászólás

  1. Hi. Thanks for the review. Tell me please, do you measure and chart the temperature?

    1. Hello Karol,
      Of course. Each review includes a 15-minute warm-up graph, launched at the highest mode. The horizontal axis is the time in minutes, the vertical axis is the temperature in degree Celsius. In this review above, this graph:

  2. Szia! A mostani akcióban már egy kicsit másképp néz ki. Szerinted csak a test változott, vagy van más, komolyabb (nem csak kinézetet érintő) változás is? Illetve szerinted az S2+ rövid csöve jó-e hozzá?

    1. Szia! Szerintem csak test változott meg, más változást én nem látok. Soha nem volt rövid csövem S2+-hoz ezt a fejlámpát pedig eladtam, ezért nem tudom összepróbálgatni, hogy a menetek stimmelnek-e a sima S2+-al. Talán valaki olvassa, akinek van és válaszol 🙂

  3. Sziasztok! Most jött meg a lámpa. Lehet, hogy a driver is más benne. Az enyém rövid gombnyomásra kapcsol be és ki, hosszú gombnyomásra vált a fokozatok között. Stroboszkópot próbáltam két gyors nyomással előcsalogatni, de csak a turbó kapcsolódik olyankor. Módmemória rendesen működik.

    1. Köszönöm a visszajelzést!
      Esetleg azt meg tudod nézni, hogy van-e benne végre hővédelem, vagy ez is felforrósodok 60-70°C hőmérsékletre is akár?

    1. Hogy a laikusok is képben legyenek:
      A cikk megjelenése óta máris frissült a H1 fejlámpa. A cikkben még nagyobb textúrázott négyzetek díszítették a testet, az új változat már kis téglalapokkal van csúszásmentessé téve. Ez a két test nem azonos meneteket használ.
      Ugye jól értelmeztem a leírtakat?

  4. H1 meneteit az S2+-hoz próbáltam hozzá, azzal nem azonosak. Az frissítés előtti H1-el nem tudom megpróbálni, mert abból nincs példányom. A hővédelmet nem próbáltam még, többnyire beltérben használom, alacsonyabb fényerőn. Majd meglesem azt is aztán írok.

  5. Hővédelem szerintem nincs benne. 6 percig járattam legmagasabb fokozaton. Fényerőből nem vett vissza, s nagyon átforrósodott.

    1. Akkor tuti nincs benne, már vissza kellett volna vegyen ennyi idő után. Köszönöm, hogy megnézted!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .