JETBeam T6 keresőlámpa bemutató

JETBeam T6 elemlámpa teszt – bevezető:

Egy újabb flagship elemlámpát ismerhettek meg testközelből, méghozzá a JETBeam T6 modellt, a jelenleg kapható “legerősebb” keresőlámpáját a kínai gyártónak. Volt már korábban is a blogon pár termékük bemutatva és bizony ezek már nem az alsó kategóriába esnek, ez viszont az árcédulán is meglátszott minden modellnél. A T6 nem új modell, viszont már jó ideje szemeztem vele, mert mindig is vonzott a letisztult formavilága és hatalmas teljesítménye. Most eljött az idő, és szeretném Veletek is megosztani a hozzá kapcsolódó élményeim.

JETBeam T6 oldalról

Gyártói specifikáció:

Gyártó: JETBeam
Modell: T6
Emitter típusa: 4 darab Cree XP-L
Maximális fényáram: 4350 lm
Maximális fényerő: 119500 cd
Kapcsoló típusa: kettő elektronikus kapcsoló
Áramforrás: 4 darab 18650 lítium akkumulátor (nem tartozék)
Módok: 7 (alacsony, közepes, magas, turbó, stroboszkóp, SOS morze villogás, pozíció jelölés)
Újratölthető: NEM
Lencse: keményített ásványi lencse kétoldali tükröződésmentes bevonattal
Bevonat minősége: HAIII kemény eloxálás
Ejtésállóság: 1,5m
Vízállóság: IPX-8

JETBeam T6 doboz oldalai

Csomag tartalma:

Csúcsmodellről lévén szó a csomagolásra is odafigyelt a gyártó. A JETBeam T6 két rétegben van csomagolva. A színesen nyomtatott selyem fényű karton borítást még egy eredetiséget igazoló hologramos matricával is ellátták. Ezt a borítást tudjuk lehúzni a kék színű grafikával díszített vastag karton tároló dobozról, ami még egy zsinór fogantyút is kapott. Kibontva szembesülünk a viszonylag puritán felszereltséggel. Megtaláljuk szivacsos betétben az elemlámpát, hozzá a tartozék vállpántot, és egy pót tömítő gyűrűt. Papírokból kapunk bőségesen: angol- kínai nyelven íródott kezelési utasítást, garancia kártyát, minőség-ellenőrzést igazoló kártyát valamint egy termékazonosító kártyát is találunk a csomagban.

JETBeam T6 tartozékok

Üzembe helyezés, kezelés:

A JETBeam T6 életre keltéséhez négy darab 18650 méretű akkumulátorra van szükségünk. Abból viszont hosszabb (védett) button top típusokra, ugyanis a rövidebb vagy flat top akkuk csak lötyögnek a két pólus között. Ezzel mindenki aki tervezi a vásárlást előre kalkuláljon! Ha a megfelelő akkukat behelyeztük a testbe és a két tüskével központosított zárókupakot is rátekertük akkor viszont máris működésre kész állapotba kerül.

JETBeam T6 csomagolása

A kezelését két elektronikus kapcsolóval oldották meg, a viszonylag egyszerű menü sem bonyolítja túlságosan a használatot. A fej felé lévő gombra a JETBeam “bogár” logója került, a közvetlen alatta lévő másik nyomógombra pedig egy lefelé nyíl (talán?), minden esetre a gyártó a felső gombot világítás kapcsolónak, az alsó gombot pedig figyelmeztető kapcsolónak nevezte el, ami elég hülyén hangzik így lefordítva.

JETBeam T6 elölről

A bogaras gombbal lehet a világítási funkciók nagy részét aktiválni. A gombot hosszan, kb. 1 másodpercre lenyomva bekapcsol az utoljára használt fényerőn, amit a módmemória elmentett. Bekapcsolt elemlámpánál egy rövidet kattintva a turbó (4350 lm), magas (1500 lm), közepes (350 lm) és alacsony (30 lm) fokozatok követik egymást, meglepő módon csökkenő sorrendben. Kikapcsolni a gomb hosszú, szintén kb. 1 másodperces lenyomásával lehet. A gombon ki vagy bekapcsolt állapotban kettőt kattintva azonnal a turbó fokozatba lép.

JETBeam T6 switch banner

Az alsó, lefelé mutató nyíllal jelzett kapcsoló első sorban a villogási funkciókért felel. Az alacsony fokozat gyors elérését erre a gombra programozták. Ki vagy bekapcsolt elemlámpa esetén is dupla kattintásra azonnal a legkisebb fényerőre lép a JETBeam T6 elemlámpa. A gombot hosszan lenyomva a villogás csoport aktiválódik. Az első a sorban a fix frekvenciájú stroboszkóp, majd egyet kattintva ezen a gombon az SOS morze jelzésre kapcsol, újabb kattintással pedig a szokatlan pozíció jelölő fényt kapcsolja be, ami meglepő módon nem rövid felvillanással jelez, hanem pulzáló fénnyel villog, mint egy lassú stroboszkóp. A villogás és a világítási módok közt a kapcsolókkal könnyedén válthatunk, szerencsére van köztük átjárás. Kikapcsolni a villogó módokat is a felső “bogaras” gomb hosszú, kb. 1 másodperces lenyomásával lehetséges.

JETBeam T6 hátulról

Amiről még szót kell ejteni az a beépített akku töltöttség visszajelzés, ami szintén nem a megszokott módon működik. A nyomógombok alatt kék fény jelzi, ha az akku töltöttsége 20% alá csökken, ekkor kb. másodpercenként egy villanással jelzi, hogy már kezdenek elektron bevitelre vágyni a celláink. 20% felett viszont semmi egyéb fokozat, vagy jelzés nincs. Kész, csak ezen érték alatt jelez. 10% töltöttségi szint alatt a kék villogás sebessége megnő, ezzel jelezve, hogy most már tényleg tölteni vagy cserélni kell az akkukat.

JETBeam T6 power indicator banner

Hőtermelése:

Megmértem a hőtermelését is a JETBeam T6 modellnek, hiszen a nagy teljesítmény garantálja a huzamos használat alatti melegedést. Aztán teszt közben picit le is döbbentem. Íme a grafikon:

JETBeam T6 hőtermelése

Jól láthatóan az 1500 lumen fényáramot ígérő magas fokozatban a hatalmas alumínium darab tökéletesen elvezeti a hőt, szinte csak épp langyos lett a negyed órás teszt ideje alatt. Ezzel szemben a turbó módnál csak forrósodott, csak forrósodott és nem történt semmi. Sem időkorlát, sem hőmérséklet érzékelést nem tapasztaltam, egyszerűen csak nőtt a hőfoka és bizony irtózatosan meleg lett a JETBeam T6 a teszt végére. A fej legmelegebb pontja már meghaladta a 60°C hőmérsékletet is, de a jó hővezetés miatt az egész test átforrósodott. Érthetetlen egy csúcsmodellnél.

Felépítés:

A gyártó nem bízta a véletlenre a JETBeam T6 vízállóságát, ezért csak a zárókupakot lehet letekerni, a fej és a test össze lett ragasztva a gyártás során.

JETBeam T6 szétbontva

Fej+test:

A JETBeam T6 karakterét a hatalmas és egészen lapos kialakítású fej adja. Átmérője 88 mm a bezel gyűrűnél, ami fogazott kialakítású és letekerhető. A menet aljában gumi tömítő gyűrű található, a menet sűrű de finoman jár és határozottan megszorítható. A hatalmas lencse két oldalán tükröződés mentes bevonattal lett ellátva, a bezel gyűrű felé szintén gumi tömítő gyűrűt találunk, ezen fekszik fel. Meglepő módon a fejben lévő sima felületű (SMO) reflektor nem alumíniumból, hanem műanyagból készült. A reflektor belső felülete tökéletesen sima, nem találtam rajta hibát, a tükröződő bevonat is tökéletes minden látható helyen. A reflektor a Cree XP-L LED-ekre központosító gyűrűk segítségével fekszik fel, ezért a LED-ek tökéletesen centerben vannak, a vetített kép tökéletes.

JETBeam T6 fej szétbontva

A LED-ek egyedi “csillagra” vannak forrasztva, amit kettő csavar szorít a pill-re. Alatta hővezető paszta található. A fej külső felén a bezel gyűrű oldalán található a sorozatszám. Alatta kettő hűtőborda még a bezel gyűrű átmérőjével készült, ezekből 72 fokonként lemartak egy kis darabot, hogy az oldalára fektett elemlámpa ne guruljon el. Tovább haladva a következő 4 hűtőborda már “csak” 72 mm átmérőjű, ezeken is folytatódik az 5 bemarás. A legutolsó hűtőborda picit távolabb került a többitől, rajta 5 ovális lyukat is fúrtak, amikbe a vállpántot (!!!) tudjuk csatolni.

JETBeam T6 fej mérete
JETBeam T6, Imalent DT70, BLF Q8, Convoy C8, Convoy S2+

A fej itt véget is ér, majd az 52 mm legnagyobb átmérőjű testtel folytatódik a sor tovább. A végig rombusz mintával díszített testen négy sík lapolás található. Az egyikben a kapcsolót találhatjuk meg szép rozsdamentes acél kerettel a helyére szorítva. A két nyomógomb ugyan egymás mellett található, de a gyártó tervezőmérnököket is alkalmazott, nem csak formatervezőt, ezért a funkcionalitás is megvalósult. A nyíl jelölésű gomb felett lévő bogár jelölésű nyomógomb egy kicsit kiemelkedik, ezért sötétben is könnyedén megkülönböztethető a két nyomógomb.

A fém keret után a gyártó nevét és weboldalának címét láthatjuk. Oldalra gördítve a következő lapoláson a típusjelzést és némi szabvány jelölést találunk, alatta a szerény “High-End Series” felirat olvasható. Újabb negyed fordulat után a következő lapolásban már csak egy szabvány fotóállvány menetet találunk, ha tovább gördítjük az utolsó sík felületre, na oda már semmi nem jutott. Már kicsit hiányoltam is róla valami logót, vagy hasonlót. A test végén a menet kiváló minőségű, gyárilag zsírozott trapéz menet, végén egy tömítő gyűrűt találunk. Belső felében lett kimarva a négy akkunak a helye, belül a fej végén láthatóak az egyedi driver érintkezői, külső felén a két központosító furat, ami a zárókupak felhelyezésénél kap majd szerepet.

JETBeam T6 akkukkal
Védett magas terhelhetőségű 18650 cellák a helyükön

Zárókupak:

A zárókupak nem túl bonyolult szerkezet, de azért az átlagostól eltér. Kezdjük a hátsó felén, amin egy jó magas perem fut körbe és három kiemelkedő rész is található rajta. Ezekben egy-egy hatalmas ovális lyukat készítettek a csuklópántnak, vagy a tartozék vállpánt csatlakozásának. Kapcsoló ide nem jutott, egy kis kiemelkedő részt meghagytak az alján díszítésnek, de a kiemelkedő peremen így is biztonságosan megáll gyertyaként felállítva. Külső oldalán a kör keresztmetszetet letörésekkel alakították enyhén hatlap oldalúra, de ez csak díszítés, az elgurulást nem akadályozza.

JETBeam T6 zárókupak

Belső felében található az akku csatlakozó nyáklapja, ami a közepénél lett felfogatva úgy, hogy könnyedén körbe lehessen forgatni, ezzel megoldották a zárókupak rögzítésének problémáját, ugyanis a két szélső tüskét behelyezve a test végében lévő helyükre a nyáklap egy helyben marad, míg a zárókupakot rá tudjuk tekerni a menetre, de az akkuk érintkezői e közben nem mozdulnak el.

Tömege akkuk nélkül 537 g, legnagyobb átmérője a fejen mérhető 88 mm, magassága 164 mm.

Fénye:

Nem is szaporítom a szót, nézzük a 100 méteren készült képeket:

JETBeam T6 100m

Először is már most kérek mindenkitől elnézést, de a Convoy L6 egy kis technikai malőr miatt kimaradt az összehasonlításból, ugyanis a mágnest amivel összezárom az akkukat otthon felejtettem, így ő sajnos nem kap szerepet a cikkemben. Nos az első képen a Convoy C8 XM-L2 LED-es változatának fénye látható, amit a Nitecore P16 taktikai elemlámpa fényének fotója követ. Eztán egy hatalmas lépéssel máris a Klarus G35 csúcs thrower fénye látható, ami egy szűk csóvában jut el a célpontnak tekintett fáig. Utolsó képen a JETBeam T6 fénye turbó módban szinte nappali világosságot teremt a teljes távon.

Jöjjenek a 200 méteres távon készült fotók:

JETBeam T6 200m

Itt is a Convoy C8 XM-L2 modellel kezdem a sort, ami után a BLF Q8 4 LED-es kis szörnyetege villantja meg a fényét. A sziklafal pontosan 200 méteres távolságra van, érdemes megnézni az egyes lámpák által vetített képet is. A harmadik fotón látható a JETBeam T6 fénye, ami jó átmenet a flood és a thrower elemlámpák között, ugyanis a távot végig erős fénnyel világítja be, de a hotspot így is jó erős marad. Következő képen a Klarus G35 tipikus thrower vetített képe látható elenyésző mennyiségű szórt fénnyel és erős hotspottal. A végén pedig felkapcsoltam a “napot” az Imalent DT70 segítségével. Szerintem nem nagyon kell ehhez fűzni semmit. Brutális fénye nem csak távolra hord, beteríti az egész környéket.

Konklúzió:

Régen szemeztem a JETBeam T6 elemlámpával és mostanra már szerintem ki is ismertem annyira amennyire szükséges. A mérete igazán impozáns, hatalmas feje ellenére a hossza nem aránytalan, kézbe is szépen illeszkedik. A fél kilót meghaladó tömege mellé igazán jó döntés volt a gyártótól, hogy vállpántot mellékelt.

JETBeam T6 mérete 1
Convoy C8, JETBeam T6, Convoy L6

A hatalmas lencse miatt az elejét óvni kell, ehhez viszont nem mellékelnek sem hord táskát, sem egy lencsevédő burkolatot, ami a gyártó csúcs termékénél szerintem már elvárható lenne. A beépített töltést kihagyták belőle, ami viszont engem meglepett, jellemzően ilyen büdzsébe ez is bele szokott férni. Minden esetre a fénye ugyan hotspotos, de a jól elosztott fokozatoknak hála jól használható, kezelése egyértelmű, nincs bonyolítva.

JETBeam T6 mérete 2
Convoy S2+, BLF Q8, Imalent DT70, JETBeam T6

Nem titkoltan ez egy keresőlámpa, annak pedig tökéletesen meg is felel. Ami nem tetszett az a hővédelem hiánya, ami – ugyan nem egy friss modellről beszélünk, de – ma már nem maradhat ki egy felső kategóriás termékből sem, legalábbis szerintem. Csalódott viszont egyáltalán nem vagyok, hiszen a JETBeam T6 így is egy kiváló elemlámpa, igaz árkategóriájában már van lehetőségünk alternatívákat nézegetni.

Megvásárolható:
JETBeam T6 – BangGood
JETBeam T6 – FastTech

JETBeam T6 keresőlámpa bemutató” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Udvozletem..Szepen tartalmasan le lettek a dolgok irva,be le is vagnak a kozepebe…Nekem mar nagyonsok led lampam volt es most is van egy par tobbek kozott Jetbeam T6 ami itt tesztelve volt A minap adtam el a napnak titulalt Imalent DT70 lampa konkurenciajat egy Acebeam x45 tipusu lampat..Szerintem a mai szuper eros ledlampak ezekhez tartozik pl. az Imalent, Astrolux, Acebeam, Noctigon, Manker stb a kornak megfeleloen szuper erosek csak sajnos egy dolog maradt ki ami itt a tesztben sem volt megemlitve,vagyis a vilagitas idotartama maximalis erossegen..A Jetbeam ilyen teren nagyon jol hozza a formajat ugyanis max teljesitmenyen nem 2 3 percig birja hanem min 14x tovabb..Szoval nemertem mire jo egy szuper eros lampa ha csak 2 3 percig birja..En ezert is adtam el az acebeam x45 tipusu lampam.Szerintem egy lampa arrol is szol hogy milyen sokaig birja max fokozaton es nemcsak a lumen oruletrol ami csak ,nevetseges de percei meg vannak szamlalva c.tortenet..Ez valahogy nagyon erosen csak marketingrol es nem a hasznalhatosagrol szol hogy ki orzi meg a piacvezeto szerepet..

    1. Üdvözlöm Viktor!

      A meglátásai tökéletesen helytállóak, a lumenháborúba sajnos egyre több gyártó beszáll és ontja a feleslegesen magas teljesítményű modelleket, amik pillanatokra tudják a ráírt értéket, majd azonnal csökkentik is a fényáramot, hogy ne égessék el önmagukat. Szerencsére vannak még kivételek is! Többek között ezért nem szeretem a több LED-es kis lámpákat, mint a már tesztelt Astrolux S41, vagy akár a DQG Tiny 26650. Nem is lesz ilyen cikk mostanában, mert ezek már valóban a használhatatlan kategória. Nem szándékozom mostanában ilyen túlvezérelt modellt tesztelni, most inkább maradok a földön két lábbal. Ugyan a marketing értéke valóban magas egy olyan cikknewk, ahol irtózatos teljesítményű lámpa van fotózva, mi több, van is most nálam egy ilyen modell, de a használhatóságot mostanában próbálom előtérbe helyezni. Idén lesznek új márkanevek is tesztelve, illetve olyan kategóriák, amikkel eddig nem lehetett nálam találkozni. A mérések eredményeit én is érdeklődve várom.
      Jelenleg elkezdem visszamenőleesen is az üzemidőket mérni, amiből grafikon születik, ezeken jól lehet látni egy-egy modell turbó fokozatának az időtartamát és a visszalépés százalékos mértékét is. Érdemes ránézni, igen tanulságos lehet, ezért is kezdtem el ezt méregetni. Sz új cikkekben már alapból bekerül, míg a régieket ha még megvan a lámpa akkor szép lassan majd töltögetem fel őket.
      A visszajelzését köszönöm szépen!

      Üdvözlettel,
      WestBam

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .