Világító kapcsoló Convoy lámpákba 10 perc alatt

Világító kapcsoló Convoy lámpákhoz:

Sokan sok kérdést tettetek fel az egyik legegyszerűbb bárki által elvégezhető módosításról, így részletesen leírok minden információt és a szükséges alkatrészeket is linkelem ebben a bejegyzésben.

Amire szükségünk lesz:

Convoy kapcsoló és nyomógomb
Convoy gyári kapcsoló panelen, gyári fekete gumi nyomógomb, cseredarab kék színű GITD nyomógomb, BLF kapcsoló világító panelen

A folyamat:

1.

A zárókupakot letekerve a belső szorító gyűrűtől kell először megszabadítani a kapcsolót. Ehhez én egy erős csipeszt szoktam használni, de zégerfogó is tökéletesen megteszi. Ha nekifutottál és nem sikerült akkor a következő mondatot nem olvastad. Szóval fordított menet van rajta, a lazításhoz jobbra kell tekerni a gyűrűt.

2.

Ha ezzel megvagyunk akkor a gyári alkatrészeket szépen bontsuk ki, a komplett kapcsoló panel és a fekete gumi nyomógomb mehet a fiókba pótalkatrésznek, a továbbiakban nem lesz rá szükségünk. Akinek szerencséje van annak nem alu alátét támasztja meg a kapcsolót, hanem egy átlátszó műanyag. Neki a következő fázis kimarad.

Convoy kapcsoló szétszedve
A zárókupak szétbontva, a beépítésre váró alkatrészek még külön-külön

3.

Az alu alátétet kell átfurkálni, hogy a fény átjusson rajta. Ehhez én állványos fúrót és egy szorító fogót használtam. Akinek ez nem áll rendelkezésére az befoghatja pl. satuba az alátétet és szépen forgatva egyesével jöhetnek a lyukak. A fúrást ha nem vagyunk biztosak magunkban vagy a képességeinkben inkább bízzuk szakemberre, egy sörrel a kezünkben ha bemegyünk egy lakatoshoz egészen biztos nagyon szívesen megoldja nekünk. Még ez is jobban megéri, mint a fekete kapcsolót nézegetni bekötözött kézzel!

4.

Ha elkészült a fúrás akkor már csak a világító kapcsoló lapját kell méretre csiszolni, hogy pontosan illeszkedjen a szorító gyűrű peremébe. Nem nagy feladat, egy csiszolópapírt az asztalra téve kb. 5-6 húzással le tudjuk takarítani a kitöréskor ott maradt nyáklap darabkát. Illesszük bele és jöhet az utolsó lépés.

Világító kapcsoló panel a kifúrt alátéttel
Világító kapcsoló panel rajta a szorító gyűrű, tetején a kifúrt alátéttel

5.

Célszerű fejjel lefelé összeszerelni az egész kapcsolót, így az alátét nem fog félrecsúszni. Először is kézzel nyomjuk a helyére az átlátszó, vagy kék nyomógombot a zárókupakba. Eztán a rugónál fogjuk meg a világító nyáklapot, amire előtte már ráillesztettük a szorító gyűrűt. Felül a kapcsoló nyakán lévő peremre helyezzük rá a kifúrt alátétet. Húzzuk rá az egészre a zárókupakot, majd szépen lassan tekerjük balra a kupakot, míg bele nem kap a menet a szorító gyűrűbe. Ha elkapta akkor kézzel tekerjük össze, míg meg nem szorul. Most már megfordíthatjuk, nem tud félre csúszni az alátét. Amivel kitekertük a szorító gyűrűt azzal a szerszámmal ismétlem, balra forgatva szorítsunk még egy kicsit rajta.

Kész is vagyunk, jöhet a próba!

GITD gumi nyomógomb
A kék GITD nyomógomb zölden foszforeszkál

Akku a lámpába, zárókupak ráteker, mielőtt teljesen kétségbe esnénk a lámpákat kapcsoljuk le a helységben ahol vagyunk és ellenőrizzük, hogy valóban világít a kapcsolónk, vagy nem. Világítania kell ha mindent jól csináltunk. A képek csalókák, főleg a kapcsolónak az oldalán lévő marketing képek. Nem lesz erős a fénye, épp arra elég, hogy éjjel teljes sötétségben megtaláljuk a lámpánkat a nélkül, hogy bármit is felborítanánk. Szabadban ha épp nincs telihold akkor meglepően erősnek tűnik a fény, akár irányjelzésre, vagy pozíció jelölésre is használhatjuk feltűnés nélkül.

A világító nyomógomb és a feltöltött foszforeszkáló nyomógomb egymás mellett.

Működés során ha a lámpát bekapcsoljuk akkor a kapcsoló világítása lekapcsol egészen addig, míg újra ki nem kapcsoljuk a lámpát. Jól ki lett találva, és igencsak látványos ez a pár perces átalakítás.

Sok sikert minden barkácsoló kedvű olvasónak!

Világító kapcsoló Convoy lámpákba 10 perc alatt” bejegyzéshez 6 hozzászólás

  1. Nem mérte valaki mennyi az áramfelvétele? Az akkut túl lehet meríteni vele, vagy lekapcsol a védelem?

    1. Nem mértem, de annyira alacsony kell legyen, hogy hónapokig biztosan nem okozhat gondot egy feltöltött 18650 akkunak. Ha védett az akku akkor nem tudja túlmeríteni, mert az akku védelme lekapcsol valahol 2,50-2,70V körül. Ipari cellával fene sem tudja, lehet ez a picike áram képes túlmeríteni.

      1. Kíváncsiságból megmértem: 80 µA az áramfelvétel – ha jól számolok egy jobb akku 2 évig is bírja – annyi idő alatt meg csak feltöltjük egyszer-egyszer.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .