Site icon Elemlámpa blog

Zanflare F1 Cree XP-L V6

Bevezető:

A GearBest saját márkás elemlámpája lesz ebben a cikkben a főszereplő, a Zanflare F1. Amiért számomra különösen kedves annak az az oka, hogy még 2016 augusztusában engem is megkeresett a GearBest levélben, hogy szeretnének saját márkanevet indítani a piacon, osszam meg velük a véleményem erről. Melyik gyártót javasolnám partnernek (ismert “nagyobb” márkák közül lehetett válogatni) és írjam meg hosszabban, hogy milyen ötleteim lennének, amivel egy valóban jó minőségű modellt tudnának kiadni. Már a hozzáállásuk is meglepően pozitív volt a témához, mert mindenképp magasabb minőséget szerettek volna, mint a széria modellek a piacon, egyes modellek átdolgozott/feljavított változata is tervben volt. Én megírtam a saját véleményem és ötleteim válaszban, és legnagyobb örömömre sok mindent viszont látok a kész modellben is. Gondolom jó pár embernek kikérték a véleményét, szerencsére úgy tűnik egy rugóra jár a lámpamániások agya. Nézzétek meg ti is milyen lett!

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Zanflare
Modell: F1
Emitter típusa: Cree XP-L V6
Maximális fényáram: 1240LM
Maximális fényerő: 16650cd
Színhőmérséklet: 6000-6500K vagy 4500-5000K
Kapcsoló típusa: Duál, reverse clicky + elektronikus
Áramforrás: 1x 18650 akkumulátor vagy 2x CR123 elem
Módok: 7 (holdfény, alacsony, közepes, magas, turbó, stroboszkóp, SOS)
Újratölthető: Igen, micro USB porton keresztül
Ejtésállóság: 1,5m
Vízállóság: IPX8

Csomag tartalma:

A Zanflare F1 modellt próbálták az erős középmezőnybe pozicionálni, így a csomagolás is elég exkluzívra sikerült. Gyönyörű, erős kartondoboz rajta színes nyomtatással. A dobozt kibontva mint egy ékszer a hófehér belsőben középen elhelyezve csak a lámpa látható, ezzel is próbálnak az érzelmeinkre hatni, tényleg úgy veszi ki az ember, mintha valami high-end eszköz lenne.

Ha már kivettük akkor tovább is bonthatjuk a dobozt a felső szivacsbetét eltávolítása után. Alatta is folytatódik a katonás rend, legfelül az angol-kínai nyelvű kezelési utasítást találjuk. A kettéosztott alsó szinten egyik oldalt teljesen elfoglalja a Zanflare F1 tartozékaként adott neoprénből készült övre fűzhető tok ami kifejezetten jó minőségű cipzárt is kapott ellenben kevésbé átgondolt, nehezen használható. Túlsó felén némi szilika gél társaságában találunk USB- mikro USB töltőkábelt, két darabos pót tömítés készletet, jó minőségű csuklópántot és egy felpattintható rozsdamentes acél klipszet is. A kiegészítők sora mondhatni teljes.

Üzembe helyezés:

A Zanflare F1 életre keltéséhez mindössze egy 18650-es méretű akkumulátorra, vagy két darab CR123-as elemre lesz szükségünk. Védett és védelem nélküli flat top akkuval is üzembiztosan működik szerencsére, így nem kell hozzá akkukat válogatni. Az akku töltöttségét nem tudjuk ellenőrizni, azt a lámpa csak ha merül akkor fogja nekünk jelezni először villogással, majd a lámpa teljes kikapcsolásával. Teljes a biztonság, ez szerintem igen vonzóvá teszi tesztem alanyát.

Beépített töltő:

A lámpatest felső részén, közvetlenül a fej alatt egy menetes gyűrűt helyeztek el, ezt letekerve férhetünk hozzá a mikro USB csatlakozóhoz, amin keresztül feltölthetjük a lámpában lévő 18650-es akkumulátort. Töltés során a mikro USB port mellett lévő LED piros fénnyel jelzi, hogy még tart a töltés folyamata, ha végzett akkor ez a fényjelzés átvált zöldre. Töltés során 5-5,10V között volt a feszültség végig, míg a töltőáram 0,8A-ről csökkent a töltés befejezéséig, ekkor a töltő teljesen lekapcsol, nem jut több áram az akkuhoz. A töltést két akkun ellenőriztem, mindkettőt 4,14V-os feszültségig töltötte. Lehetne még bele passzírozni némi kapacitást, de így legalább garantáltan nem teszi tönkre az akkut és már ez is pozitívum.

Érdekesség, de a töltés csak bekapcsolt lámpával működik, tehát a zárókupakban lévő kapcsoló valóban fizikailag is leválasztja az akkut. Ez azért jó, mert így nincs a lámpában szinte mérhetetlenül alacsony fogyasztás, a benne felejtett akkumulátort semmiképp nem fogja lemeríteni hosszabb állás esetén sem.

Kezelés:

A Zanflare F1 két kapcsolójával egészen egyértelmű működést biztosít. Nincsenek zavaros csoportok, nincsenek változtatható intenzitású fokozatok, csak teljesen egyértelműen elosztott öt világítási és két villogós üzemmód, ráadásul ez utóbbiak rejtett módként lettek megoldva.

A zárókupak végén lévő reverse clicky kapcsolóval tudjuk életre kelteni a lámpát. Bekapcsolás után ezzel a kapcsolóval már mást nem tudunk vezérelni, csak kikapcsolni ismételt megnyomása után. A fej oldalában lévő fém nyomógombbal ellátott mikrokapcsolóval tudjuk a világítási módokat vezérelni. Amilyen egyszerű olyan nagyszerű, mondhatnám, mert a fokozatok valóban jó elosztást kaptak. A holdfény mód végre valóban alacsony fényerőt produkál, az alacsony fokozatot követi a közepes, majd a magas. Ha mindez nem lenne elegendő, akkor még van lehetőségünk a fényerőt tovább növelni az oldalsó kapcsolón dupla gyors gombnyomással. Ekkor a gyártó által “Flare” módnak nevezett turbó fokozatba jutunk. Ekkor adja le a lámpa a legmagasabb teljesítményt, a gyártó ígérete szerint 1240 lumenes fényáram érhető el vele. A turbó fokozat időkorlátos, 30 másodperc után szinte észrevétlenül történik a magas fokozatba való visszalépés szép fokozatosan halványulva.

A nyomógombot két másodpercre lenyomva jutunk a villogó módokhoz. Azonnal a fix frekvenciás stroboszkóp indul el az aktiválás után, rövid kattintásra az SOS morze fényjelzést érjük el. Kilépéshez a villogó módokból ismét két másodpercig kell nyomva tartanunk az elektronikus kapcsoló nyomógombját.

Az alacsony feszültség védelem is működik tökéletesen, az akku feszültsége mikor beesik 3V alá akkor már visszavesz a fényerőből, majd a legalacsonyabb holdfény módba vált. Ez után már csak a lámpa ki-be kapcsolása után tudunk pár másodpercre extra fényerőhöz jutni, mert a beeső feszültség miatt hamar visszaáll a holdfény mód amiből nincs menekvés az akku feltöltéséig.

Módmemória természetesen van a driver-ben, így amelyik fokozatban kikapcsoljuk abban is fog a következő bekapcsolásnál indulni a Zanflare F1. Rendelkezik még fordított polaritás védelemmel, ami flat top akkuknál ha nem figyelünk akkor jól jöhet, illetve hővédelemmel, bár lejjebb látható, hogy erre nem sok szükségünk lesz.

Hőtermelés:

A turbó mód időkorlátja miatt szinte előre borítékolható, hogy a melegedéssel nem lesz probléma. Megmértem, a grafikont alább láthatjátok:

Jól láthatóan működik a “Flare” mód időkorlátja, a grafikon meredeken emelkedik az első percben, majd folyamatos lassú hőmérséklet emelkedés tapasztalható. Huzamosabb használatot is lehetővé tesz jó fényerő mellett a lámpa.

Mért áramfelvétel:

  1. 0,00A
  2. 0,12A
  3. 0,57A
  4. 1,49A
  5. 2,99A

Felépítés:

A Zanflare F1 alapvetően 3 fő részből áll, viszont a gyártó a tökéletes vízállóság elérése miatt a bezel gyűrűt a fejhez, a fejet pedig a testhez ragasztotta a gyártás során, ezért nem lehet szétszedni. Vagyis lehet, de erre én nem vállalkoztam, így csak szövegesen lesz leírva a tartalmuk. Szóval egy átlagos felhasználó alapvetően két részre tudja csak szedni a lámpát, a test és a fej egy darabot képez, csak a zárókupakot lehet letekerni.

Fej:

A bezel gyűrű ragasztva van a fejhez. Alatta gumi tömítőgyűrűn fekszik fel a tükröződés mentes bevonatokkal ellátott lencse. A lencse az alumíniumból készült SMO reflektora fekszik fel. A reflektor a központosító gyűrűre, amit a réz csillagon lévő Cree XP-L LED köré fekszik. A csillag alatt gyárilag hővezető paszta található. A fej egy darabból lett kialakítva, az unibody felépítés miatt a hővezetése tökéletes. Alsó felén a driver alja látható, itt egy réz tömbre fekszik fel az akkumulátor. A driver rejti a töltő elektronikát is és az elektronikus mikrokapcsolót, amit a fej oldalán lévő fém gombbal vezérelhetünk.

Kívülről a fej a megszokottal ellentétben hosszanti bordákat kapott a hőleadó felület növelése érdekében. Alatta közvetlen egy alu gyűrű takarja el az alsó-felső részén gumi tömítőgyűrűvel vízállóvá tett mikro USB csatlakozót.  Mellette található a töltést visszajelző LED. Minőségre úgy tűnik teljesen rendben van ez a része, víz nem juthat az érzékeny elektromos részekhez. Legnagyobb átmérője a kapcsoló nyomógombjánál 30mm, a hosszanti bordázott részen 28,5mm.

Test:

A test egyszerű alu cső, különlegességét a csavart mintázat adja. Ez a leginkább meghatározó motívuma a Zanflare F1 lámpának. Ezt lehet szeretni és lehet csúnyának találni, eléggé megosztotta érkezésekor az érdeklődőket. Szerintem nagyon jól néz ki és ezzel teljesen egyedi kinézetet kap a lámpa, persze ez csak magán vélemény. Egy biztos, ilyen mintázatot nem igazán találhatunk más modelleken. A fej felé lévő oldalon a meneten lévő ragasztón kívül egy gumi tömítőgyűrű biztosítja a vízállóságot. A másik végén gumi tömítőgyűrűt és viszonylag rövid, de szögletes profilú vékony menetet találunk. A test kívül-belül végig eloxálva lett a meneteknél is, csak a cső eleje és vége vezeti az áramot. Annak érdekében, hogy a test ne legyen túl nehéz a belső oldalon a csavart minta alatt kikönnyítették, így ha benyúlunk a zárókupak felől akkor érezhetünk egy kis falvastagság csökkenést.

Zárókupak:

Belső felén menetes alumínium gyűrű szorítja helyére a zárókupakban lévő kapcsolót tartó nyáklapot. Sima egyszerű rugóval csatlakozik az akku negatív pólusához, ez nincs áthidalva és tudomásom szerint nem is valami szuper vezetőből készült. Külső felén visszaköszön a fejen lévő hosszanti hűtőborda, így téve szimmetrikusabbá a lámpát. A zárókupak hátsó felén található egy jól eldugott kis üvegtörő tüske, ez a végén lévő peremből áll ki 45°szögben.

Vele szemben picit mélyítve lett a perem, bár sok értelme ennek nincs, ugyanis kesztyűben a kezelést nem segíti, ahhoz túl magas maradt a perem, cserébe itt lett egy hosszú, de mindössze 1 mm magasságú furat kialakítva a csuklópántnak. Ezt mondjuk jobban is megtervezhették volna, így vastagabb csuklópántot utólag lehetetlen befűzni. A gumi nyomógomb tetejére egy Zanflare logóval ellátott fém lap került, ezzel is növelve a minőség érzetet. A nyomógomb síkja beljebb van mint a zárókupak peremének síkja, gyertyaként felállítható biztonsággal.

Fénye:

Végre eljött a “jó idő” így újra fotóztam pár lámpát, köztük a Zanflare F1-est is. Méretben a leginkább közelítő modellek, igaz mindkettőnek a reflektor átmérője nagyobb az a Convoy M1 és az UltraFire WF-502B. Ez utóbbit most nem fotóztam mellé, mert értelmetlen lett volna. A szokott helyen a szokásos kimért 100m-es távolságra van a jobb oldali magas fa. Mivel levelek nincsenek ezért egy fehér lapot akasztottam az egyik ágra. Íme a képek:

Első képen a sokak által jól ismert Convoy S2+ a legerősebb 8×7135-ös driverrel. Sok szórt fény, de a 100 méter már túl nagy falat számára. Következő képen a Convoy M1-es ugyan így a legerősebb elérhető kiépítésben. A bemutatójából sokan ismeritek, ő már tudja a 100 méteres távot, igaz nem túl nagy fényerővel éri el a fán lévő lapot, de azért minden kivehető ezen a távolságon. Szórt fény is jelentős mennyiségű van jelen. Harmadik képen a Zanflare F1 fénye látható. Számomra is meglepő, hogy a fotón is mennyire beégett a fénye. Nagyjából az M1-el megegyező távot világít be, viszont jóval magasabb fényerővel. Hozzá kell tennem, hogy ez persze csak a 30 másodperces időkorlát eléréséig van így. Utolsó képen a Convoy C8 XM-L2 LED-es fénye látható sokkal kevesebb szórt fény és távolabb erősebb megvilágítás érhető el vele.

Fénye holdfény és turbó fokozatban teljesen PWM villogás mentes, a többi fokozatban kamerán keresztül látható, de a használat során egyáltalán nem zavaró.

Konklúzió:

A Zanflare F1 esetén elmondható, hogy egy igencsak jó minőségű termékkel rukkolt elő a megrendelő GearBest. Minőségre nem lehet panasz, a beépített réz mcpcb, az újabb fejlesztésű Cree XP-L LED, az AR bevonattal ellátott lencse, az időkorlátos magas áramú “flare” turbó fokozat, a hibátlanul működő és teljesen vízhatlanul elzárt mikro USB töltő csatlakozó mind, mind a felső kategóriát vetítik elénk. Az eloxálás is hibátlan és ellenállónak tűnik, nagyjából minden szolgáltatást amit csak szeretnénk tud a lámpa. Belekötni két dologba lehet mindössze. A megjelenése megosztó, de a meghatározó csavart minta egyben egyediséget is nyújt a modellnek. Megrázva a lámpát valami kattogó hangot hallat, valamelyik alkatrésze lazán van illesztve, páran tapasztalták ezt a “hibát”. Mivel szétszedni nem igazán lehet így én sem néztem utána mi lehet a hang forrása, de míg nem hívták fel rá a figyelmem addig nekem fel sem tűnt.

NCR18650B akkumulátor, Sipik SK68, Convoy S3, UltraFire WF-502B, Convoy M1, Zanflare F1, Convoy C8

Fényerejére nem lehet panaszunk, “flare” módban méretét meghazudtoló fényerőt produkál, de az okos elektronika figyel arra, hogy ne forrósodjon fel használat során. A töltés jól kezeli az akkumulátort, így erre sem kell külön figyelnünk. Jó választás lehet “egy lámpás” felhasználóknak, mert csak egy 18650-es méretű akkumulátor kell hozzá, hogy teljes értékű nagy fényerejű és fejlett lámpával rendelkezzenek. Nincs szükség semmi egyéb kiegészítőre, a telefon töltőkábele is megteszi tápegységnek. A menürendszer egyértelmű, nincs semmi bonyolult állíthatóság, vagy csoportok benne, így a kezelésével idősebbek is elboldogulnak könnyedén. Szerintem egy kiválóan sikerült típus a Zanflare F1, amiből két színhőmérséklettel rendelkező modellt is piacra dobtak.

Frissítés: A Zanflare exkluzív brandként folytatja életét, a továbbiakban nem megvásárolható a GearBest webshopjában!

Gyártói honlap: Zanflare F1

Exit mobile version