Site icon Elemlámpa blog

Skilhunt H03 fejlámpa – minőség jó áron

Skilhunt H03 fejlámpa teszt bevezető:

Pár fejlámpával már találkoztatok a blogomban, de egyik sem volt igazán jó minőségű. Ebben az írásomban már egy kategóriát ugorva egy valóban jó minőségű fejlámpát szeretnék bemutatni, ami ugyan még mindig nem a legfelső kategória, de az ár/érték aránya kiváló. A Skilhunt H03 igen közkedvelt darab, főleg azért, mert ára éppen 10e Ft alatt tud maradni úgy, hogy  közben sok extra funkciót is tartogat, valamint a beépített textúrázott TIR lencse szinte tökéletesen hotspot mentes fényt hoz létre. A viszonylag homogén megvilágítás közeli munkánál alacsonyabb fényerőn kellemes a szemnek, én a természetes fehér (NW) színhőmérsékletű változatot vásároltam és mutatom be. Nézzük is meg mit nyújt a Skilhunt H03 ebben a fejlámpa tesztben!

 

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Skilhunt
Modell: H03
Emitter típusa: Cree XM-L2 U4
Maximális fényáram: 1000LM
Maximális fényerő: 3800cd
Színhőmérséklet: 6000-7000K (CW); 4000-5000K (NW)
Kapcsoló típusa: Elektronikus kapcsoló
Áramforrás: 18650 lítium akkumulátor vagy 2x CR123A elem
Módok: 7 (alacsony, közepes, magas, turbó, stroboszkóp, pozíció jelölés 1, pozíció jelölés 2)
Bevonat: HAIII kemény eloxálás
Vízállóság: IPX-8
Ejtésállóság: 1m

 

Csomag tartalma:

A Skilhunt H03 igényes, színesen nyomtatott kartondobozban érkezik, rajta kis ablakocska mögött azonnal látható is a fejlámpa. Kibontva a dobozt, a belső műanyagból formázott panelt kihúzhatjuk. Felső részén csak a fejlámpa van bepattintva, így a kis ablak mögül nem tud elmozdulni a csomagoláson belül. Az alsó részen találhatóak meg az alábbi tartozékok: jó minőségű, logóval ellátott csuklópánt, rozsdamentes acél klipsz, fejpánt, 2 db pót tömítőgyűrű, gumibetét a mágnes helyére, fejpánt összeszerelési útmutató, angol-kínai nyelvű kezelési utasítás, garancia kártya. Jól láthatóan nem fukarkodtak semmin, mindent megkapunk a Skilhunt H03 fejlámpához amire csak szükségünk lehet. Esetleg még egy kis tok amibe mindezt szállíthatjuk is jól jönne, de ennyi pénzért ne legyünk telhetetlenek, az már nem fért bele.

 

Üzembe helyezés, kezelés:

Az üzembe helyezéshez semmi extrára nincs szükségünk, csak egy feltöltött 18650 akkura, ami lehet flat top és button top típusú is, vagy két darab CR123A lítium elemre, amiket sorba kötve lehet betenni a Skilhunt H03 fejlámpába. A lámpa azonnal üzemkész állapotba kerül. A tartozékok közt megtalálható fejpánt összeszerelési utasítás alapján gyerekjáték összefűzni a jó minőségű, fejtetőn is áthaladó fejpántot. Ha ezekkel megvagyunk akkor már csak be kell a szilikonos gumi tartóba csúsztatni a pipalámpát és máris használatra kész.

 

Világítási módok:

A fejen található elektronikus kapcsolón egy rövidet kattintva azonnal bekapcsol és világítani kezd a Skilhunt H03. Rövid kattintással ez után sorban érjük el az alacsony, a közepes, magas és végül a turbó módot. Ha végigértünk a sorozaton akkor ismételt kattintásra elölről kezdődnek a fokozatok. Kikapcsoláshoz kb. 2 másodpercre kell lenyomnunk folyamatosan a kapcsolót. Módmemóriát tartalmaz a driver, következő bekapcsolásnál az utoljára használt fényerőn fog újból bekapcsolni. Természetesen itt még nincs vége a tudásának. Minden egyes fokozatban két fényerőből van lehetőségünk választani, amit aztán megjegyez a driver, és a későbbiek során az adott fokozathoz már az általunk választott fényerő fog tartozni. Ehhez a kiválasztott fokozatban kettőt kell kattintani a kapcsolón, és azonnal láthatjuk a másik hozzárendelt fényerőt.

 

Speciális módok:

A kapcsolót háromszor gyorsan lenyomva egymás után ki vagy bekapcsolt lámpa esetén a Skilhunt H03 speciális világítási fokozatai közé jutunk. Ilyenkor a változó frekvenciájú stroboszkóp az első ami bekapcsolódik. A következő villogási módot két gyors kattintással érhetjük el, ez a pozíció jelölő fény kb. 2 másodpercenként egy rövidet villant a fejlámpánk. Ismét kettőt kattintva a kapcsolón a második pozíció jelölő fokozatba jutunk, ilyenkor másodpercenként egy hosszú felvillanás látható. Ismételt két gyors kattintással a speciális fokozatok kezdődnek elölről. Csak egyet kattintva a kapcsolón átvált a sima világítási módok közül az utoljára használt fokozatba. A kapcsolót hosszan lenyomva kikapcsoljuk a fejlámpát.

 

És ezzel még mindig nincs vége! A kapcsolót le tudjuk zárni és a lámpa helyzetét jelölő villogást is be tudunk kapcsolni a Skilhunt H03 modellen! Kikapcsolt fejlámpa esetén kb. két másodpercre lenyomva a kapcsolót először felkapcsolja a memorizált világítási fokozatot, majd azt kikapcsolva a lámpa helyzetét jelölő piros fényű villogást aktiválja a kapcsoló alatt. Ekkor a nyomógomb le van zárva, nem tudjuk vele bekapcsolni a fejlámpát. Ha egy rövidet kattintunk a kapcsolóval, akkor ezt a piros villogást is ki tudjuk kapcsolni, ilyenkor csak a zár aktív a kapcsolón. A kikapcsoláshoz ismét kb. 2 másodpercre kell lenyomni a kapcsolót, ekkor mindig alacsony fokozatba lép át a Skilhunt H03. Elég egyszerű és egyértelmű a kezelése.

 

Természetesen a driver ennél is több funkciót tartalmaz. Van benne hővédelem, fordított polaritás védelem, módmemória, alacsony feszültség figyelmeztetés ami 3,3V alatt a gomb alatti piros LED kettő villanásával jelez 10 másodpercenként, 3V alatt pedig  hármat villan tíz másodpercenként, persze közben a fényerőt is visszaveszi a driver.

Hőtermelése:

Kis test, viszonylag magas teljesítmény, ez nem a legjobb páros hőtermelés szempontjából. Nézzük a grafikont:

 

Mint várható volt, a Skilhunt H03 irtózatos melegedésbe kezdett, majd az elektronika beavatkozott, csökkentette a fényerőt, így csökkent a hőtermelése is. A negyed órás teszt alatt egyre laposabbá vált a grafikon teteje, de a hőtermelés folyamatos, a hővédelem nem elég agresszív, szerintem erősebben is beavatkozhatna, hogy ne nagyon menjen a hőfok 45°C fölé.

Felépítés:

A Skilhunt H03 a megszokott pipalámpa felépítést követi, három fő részből áll:

 

Fej:

A fej és a test a Skilhunt H03 fejlámpában össze van ragasztva. Mivel bontanom nem sikerült így nem tudtam kellően szemrevételezni. A TIR lencsét a LED előtt fém keret szorítja a helyére, valószínűleg tömítőgyűrű is van alatta, mert a gyártó IPX8 szabvány szerinti vízállóságot ígér. A keretet négy apró torx csavar szorítja a helyére, nekem itthon ilyen pici méretben még a műszerész készletemben sem volt. Felette a mikrokapcsoló gumi nyomógombját menetes acélgyűrű szorítja a fejbe. A mikrokapcsoló egészen erősen kattintható, határozottan minőségi darab érzését kelti.

 

Hátsó felén 4 darab, a fejlámpa méreteihez képest hatalmas hűtőborda adja át a LED-nél keletkező hőt a környezetnek. A LED a gyártói adatlap szerint réz csillagra került felforrasztásra a jobb hővezetés miatt. A fej alsó fele teljesen sima, a végén kör profil lett kimarva, ide lett elhelyezve a gyártó logója, a típusjelölés, a weboldaluk címe és a CE minősítés jelölése. Egy közepes méretű lyuk is található a hűtőbordák felett közvetlenül, ide lehet a csuklópántot felfűzni.

 

Test:

A test és a fej a jobb vízállóság miatt gyárilag ragasztva van, ezt fentebb már említettem is, nem sikerült bontanom őket. A test kifejezetten jó fogású és egészen egyedi kinézetet kapott. A két végén található kiemelkedő perem pontosan illeszkedik a fejhez és a zárókupakhoz. A menet a zárókupak végig eloxált, sűrű, de trapéz alakú és könnyen, pontosan jár, erősen meghúzható. A fej felé lévő kiemelkedő perem alatt közvetlenül lett a klipsznek kialakítva a helye. A zárókupak felé, hogy szimmetrikus legyen szintén csináltak egy ilyen sima gyűrűt, de az már keskenyebb, nem illeszkedik rá a klipsz. A test középső része rombusz mintázatot kapott, ami szerintem pont megfelelő, ezt három részre bontja kettő körbefutó bemarás. A díszítést itt nem fejezték be, a kapott három gyűrűn a rombusz mintát négy hosszanti marással törték meg. Szerintem jól néz ki, elég egyedire sikerült. A fogást nem rontja, vagy javítja, csak optikai szerepe van.

 

Zárókupak:

Nem túl izgalmas a zárókupak kinézete. Alja teljesen sima,csak egy körbefutó bemarás díszíti. Természetesen gyertyaként felállítható, bár ilyenkor oldalra világít. Oldalán hat bemarás segíti a letekerésnél a fogást, illetve egy körbefutó bemarás itt is díszíti. Belül a menet végig eloxált, az áram átvitele az aljában lévő gyűrűn keresztül történik. A gyűrű alatti horonyba kapaszkodik egy egyszerű acélszálból hajlított háromszög alapra kialakított rugó. Én ezzel a megoldással még mindig nem vagyok kibékülve, nem értem, hogy miért alkalmazzák, hiszen csak kis felületeken érintkezik, kevésbé biztonságos az áram átvitele. Ezt a rugót ha kivettük utána tudjuk kicserélni az erős neodímium mágnest a csomagban lévő gumilapra, ha nincs erre szükségünk.

 

Általam mért hossza kereken 100mm, a fej legnagyobb átmérője 27,5mm, a TIR lencse látható átmérője 15,5mm. Tömege akkumulátor nélkül 45,6g.

Fénye:

A megszokott hely, pár már bemutatott fejlámpa és egy Convoy S2+ szállt a ringbe a Skilhunt H03 ellen. Íme az elkészült fotók ehhez a fejlámpa teszthez:

 

Első képen a Boruit RJ-02 fénye látható, a leggyengébb a mezőnyben. Őt követi a tesztalany Skilhunt H03 egyenletes, terített fénnyel. Ugyan nem egy fotonágyú, de szélesen teríti a fényt, nincs meghatározható hotspot. A teljesítménye turbó fokozatban elegendő nagyobb terület bevilágítására is. A következő képen a Convoy S2+ szerepel a legerősebb kiépítésben. Jól terít, sokan ismerik a fényét – szerencsére egyre többen vásárolnak a visszajelzések szerint- sokaknak ez a kép mond a legtöbbet a viszonyításnál. Utolsó képen a korábban bemutatott SMO reflektoros Nitenumen H01 fejlámpa fénye látható. Még a Convoy S2+-nál is távolabb világít hasonló vetítési kép mellett. A hotspotos vetítési képe kisebb távon vagy alacsonyabb fényerőt használva sokkal jobban láthatóvá válik. Fénye minden fokozaton teljesen PWM villogás mentes.

Konklúzió:

Úgy gondolom, hogy az akciós árát bőségesen megéri a Skilhunt H03. Tényleg egy jó minőségű fejlámpát és pipalámpát kapunk 10e Ft magasságában. Bőséges a tartozékok listája, a kialakításába tényleg nem tudok belekötni, jól eltalálták. A driver kellően okos, sokat tud és szerintem hasznos plusz funkciókat építettek bele az egyszerűbb Skilhunt H02-es modellhez képest. Az erősen szórt fény nagyon jól használhatóvá teszi, nem csak a távoli célpontokat képes megvilágítani kb. 30m-es távolságig erősen, közelre használva kisebb fényerőn is nagyon kellemes a szemnek.

NCR18650B akkumulátor, Nitenumen H01, Skilhunt H03, Convoy S2+

A beépített töltés ebből a modellből kimaradt, ami sokaknak biztosan furcsán hat ebben az ársávban, engem ez egyáltalán nem zavar, szinte csak a tesztek alatt szoktam a lámpákban lévő töltőt kipróbálni, egyébként nem bízom bennük annyira, hogy használjam is. Akinek ez probléma az kénytelen lesz más modell után nézni. Cserébe a mérete igencsak visszafogott tudott maradni, jól láthatóan alig nagyobb az egész Skilhunt H03, mint egy 18650-es akku. Én bátran ajánlom a megvásárlását annak, aki az olcsóbb kategóriánál már jobb minőséget keres, szerintem nem fog benne csalódni, sőt, kifejezetten hasznosnak fogja találni és megszereti hamar. Amennyiben épp nem akciós az ára, akkor a kuponos oldalon kell keresgélni, ugyanis általában hozzá lehet jutni az általam is említett ár környékén sok esetben.

Megvásárolható:
Skilhunt H03 – a tesztben szereplő fejlámpa
Skilhunt H03 RC – beépített töltővel
Skilhunt H03F – diffúzoros változat
Skilhunt H03F RC – diffúzoros változat töltővel
Skilhunt H03R RC – reflektoros töltővel
Skilhunt gyári fejpánt

Mentés

Exit mobile version