Site icon Elemlámpa blog

Klarus Mi7 Cree XPL-HI V3 bemutató

Bevezető:

Sokan szeretik a kis lámpákat, ezzel én is így vagyok, viszont én azt is szeretem, ha egy lámpának van némi fényereje is. Az AA ceruza elemekkel a magas fényerő csak rövid időre áll rendelkezésre a legjobb modellek esetén is, vagy ha huzamosabban, akkor 2-4-8db alkáli elem kell bele, ami ha használjuk is a lámpát akkor kész anyagi csőd, viszont párosul hozzá fényerő is. Jó alternatívát jelent az olyan elemlámpa, ami nem csak AA alkáli elemmel, hanem azonos méretű 14500-as lítium akkumulátorral is működik. Ez esetben ha nincs más akkor működik elemről jelentősebb fényerő veszteség mellett, de ha éppen van feltöltött akku a közelben akkor magas fényerő is elérhető vele az apró méret ellenére. Jelen bemutatóm alanya,  a Klarus Mi7 is egy ilyen aprócska elemlámpa, ami működhet alkáli elemmel és lítium-ion akkuval is. Számomra az egyik kedvenc apróság lett, lejjebb részletezem miért is.

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Klarus
Modell: Mi7
Emitter típusa: Cree XPL-HI V3
Maximális fényáram: 700LM
Kapcsoló típusa: Elektronikus
Áramforrás: AA alkáli elem vagy 14500 lítium-ion akkumulátor
Módok: 5 (holdfény, alacsony, magas, stroboszkóp, SOS )
Anyaga: 6061-T6 alumínium
Felület kezelés: Kemény eloxálás (military standard HAIII)
Lencse: tükröződés mentes keményített üveg
Méret: 19×87,2mm
Tömege: 26,4g
Vízállóság: IPX-8

Csomag tartalma:

A Klarus Mi7 színes változatai (7 színváltozatot kínálnak) bliszteres csomagolásban kerülnek forgalmazásra, míg a titán verzió díszdobozban. Az átlátszó műanyag dobozban a lámpát szépen középen tartja egy műanyag betét, a kiegészítők a doboz aljába láthatatlanul vannak elrejtve. A tartozékok sora egész kellemes: kapunk egy kínai-angol kezelési utasítást, egy Klarus feliratos csuklópántot, egy pót-tömítést, egy kulcskarikát amit belefűzhetünk a lámpa végén lévő lyukba és végül egy egész jó minőségű biztosítható mini S karabinert is.

Üzembe helyezés, kezelés:

A Klarus Mi7 üzemkész állapotban érkezik, mindössze egy kis műanyag lapot kell eltávolítani a hozzá adott alkáli elemről, hogy az elektromos kontakt létrejöhessen. Ha a maximumot szeretnénk kihozni a kis lámpánkból akkor az AA méretű ceruza elemet egy ugyanekkora méretű 14500-as akkumulátorra cseréljük le. Ha ezzel megvagyunk akkor a fej oldalán lévő rozsdamentes acél kapcsolóval azonnal aktiválhatjuk is a világítási funkciókat.

Egy rövid kattintással azonnal a magas fokozatba kapcsol be a lámpa. Ismételt rövid kattintással az alacsony fokozatot tudjuk kapcsolni. Harmadik kattintásra kikapcsol a lámpa. A nyomógombot 2 másodpercre lenyomva a holdfény módba jutunk, a következő kattintás kikapcsolja a lámpát. Kétszer gyorsan kattintva a kapcsolóval a változó frekvenciájú stroboszkópot aktiválhatjuk, ismételt két gyors kattintással átlép az SOS morze villogásra. A villogást bármikor aktiválhatjuk, ismételt gombnyomásra az utoljára használt fokozatba lép vissza a Klarus Mi7-es. Természetesen kikapcsolt lámpa esetén is aktiválható a villogás, ilyenkor ismét kikapcsol a lámpa egy kattintás után. Egészen logikus és átgondolt az elosztása és a működése is, használat során is kényelmesnek bizonyult.

A fej oldalán lévő kapcsolót előrelátóan zárhatóvá tették. A lámpa zárása a nyomógomb kikapcsolt állapotban 5 másodpercig folyamatosan nyomva tartásával érhető el. Ekkor kettőt villan a lámpa, jelezve, hogy lezárt.
A feloldáshoz háromszor kell gyorsan kattintani egymás után, ez egyben az akku töltöttségének a visszajelzése.
A kis Klarus Mi7 ezt is tudja, bizony. Kikapcsolt állapotban a nyomógomb háromszori gyors megnyomására válaszul elvillogja, hogy kb. hol áll az akku töltöttségi szintje: 1 villanás – kevesebb, mint 30%, 2 villanás – 30%- 70% közti töltöttség, 3 villanás – 70% feletti töltöttség.

Hőtermelés:

Az apró test miatt különösen fontos tényező a melegedés. Ebből a szempontból kiválóan vizsgázott a Klarus Mi7:

Alkáli elemmel használva természetesen semmi extra melegedés nem jelentkezik, mondjuk ez esetben a magas és az alacsony fokozat szinte alig eltérő fényerőt produkál. Érdekesebb sokkal a lítium akkus teszt! Gyönyörűen dolgozik a hővédelem, az első három percben hirtelen nő a test hőmérséklete, majd mintha elvágták volna, folyamatos de nagyon lassú melegedés következik. Ekkor a lámpa természetesen visszavesz a fényerőből, így az eredetileg 700 lumen 400 lumenre csökken (gyártói adatok szerint) szinte észrevehetetlen átmenettel. Már a diagramból is jól látszik, hogy pl. ez is egy plusz pont a felsőbb kategóriának, hogy valós működő védelem dolgozik bennük. A driver ezen kívül alkáli (0.8V) és lítium (3,0V) áramforrás esetén is jelzi, hogy a töltöttségi szint leesett, ekkor holdfény fokozatba vált automatikusan.

Mért áramfelvételek 14500 akkumulátorral (4.2V KeepPower 800mAh):

AA alkáli elemmel (1.61V Duracell Industrial):

Felépítés:

A Klarus Mi7 mindössze két részre bontható. A test egy fémdarabból lett kialakítva, nincs külön zárókupak, a fej képez külön egységet.

Fej:

A fej rejti a lámpa lényegi részeit. Elölről a bezel gyűrűt letekerve  a menet alján egy gumi tömítő gyűrűt találunk. A bezel belső fele menetes, a reflektort lehet bele tekerni. A reflektor szorítja a helyére a tükröződés mentes bevonatokkal ellátott keményített karcálló üveglapot, ami egy gumi tömítő gyűrűn fekszik fel. A fejben egy méretes központosító gyűrű van a Cree XPL-HI LED-re pattintva. A LED alu csillagon fekszik fel az unibody kialakítású fejben, alatta hővezető pasztára utaló nyomokat találtam.

A driver és az elektronikus kapcsoló is a fejben kapott helyet. Nem találtam gyári szerelő furatokat, így nem bontottam szét a fej hátsó részét. Külső felén a kapcsoló rozsdamentes acél nyomógombot kapott, nyomáspontja határozott, jól érezhető. A fej oldalán három gyűrű lett bemarva a hűtőfelület növelése miatt. Ezeket négy darab trapéz bemarás is díszíti számomra ismeretlen okból. A nyomógomb alatt a gyártó és típus jelölés látható, túlsó felén a sorozatszám kapott helyet.

Test:

Egy darabból lett kialakítva a test és a zárókupak, így egyszerűsítve a lámpa felépítését. A fejhez sűrű menettel csatlakozik, a menet végén itt is gumi tömítő gyűrű található. A menet és a tömítő gyűrű gyárilag zsírozottan érkezett. Kívül-belül végig eloxált a test és a menetek is. A test belső végén az eloxálást eltávolították és egy aranyozott spirál rugót építettek be, ez nyomja az áramforrást a driver-hez illetve biztosítja a negatív pólusnak a kontaktot. A cső fej felé lévő végén van csak lecsiszolva a HAIII kemény eloxálás, így a testből csak itt juthat át az áram. Ebből az is következik, hogy a testet és a fejet enyhén széttekerve zárhatjuk a lámpát fizikailag is a véletlen bekapcsolás ellen.

Külső felületén gyémánt mintázatot kapott, legalábbis a gyártó marketing anyaga szerint, ez a gyakorlatban nagy méretű rombusz mintát jelent. Jól néz ki és a fogása is kellemes. A test végén lévő horonyba a rozsdamentes acélból készült klipsz illeszkedik pontosan, ez a gyári alapfelszerelés része. A test végén két perem kiemelkedik, rajtuk egy-egy méretes ovális lyuk található. Ide fűzhetjük a kulcskarikát vagy a csuklópántot. Igényesen, masszívra lett kialakítva, nem spóroltak sehol az alumíniummal. Természetesen gyertyaként felállítható. A Klarus Mi7 általam mért hossza 87,4 mm, tömege 28,3 g akkumulátor nélkül.

Fénye:

Apró méretéhez mérten tisztességes fény jut ki a lencsén a Klarus Mi7-ből, főleg ha lítium-ion akkumulátorral használjuk. A fotók a megszokott helyen és távokkal készültek:

Első képen alkáli elemmel maximum fokozatban elérhető fényerő látható. Már ez sem rossz pl. egy SK68-hoz viszonyítva, de az igazi erő akkor érkezik, mikor a 14500-as akkut tettem a lámpába. A második képen ez látható. A fényerő jelentősen megnőtt, mintha másik lámpát kapcsoltam volna be. A 100m-es távot nem tudta bevilágítani, de azért szépen elvisz kb. 50-60m-es távolságra. És ismét ki szeretném emelni, ez egy viszonylag apró lámpa, így ezt én szép teljesítménynek tartom. Az utolsó képen a már jól ismert Convoy S2+ fénynyalábja látható. Bő 50m-es távolságot erősen bevilágít, mellette a szórt fény is jelentős mennyiségű.
A gyártó ígéretének megfelelően a fénye minden fokozaton teljesen PWM villogás mentes.

Konklúzió:

A Klarus Mi7 egy igazán jól sikerült kis méretű, de használható fényű lámpa, akár kültéren is elegendő fényerővel. Az elérhető hét színvariánsból szerintem mindenki megtalálja a számára megfelelőt, aki pedig különlegességre vágyik annak tökéletes alternatíva a titánból készült verzió. A Cree XPL-HI LED segítségével egészen távolra is képes elvilágítani, a driver pedig szolgáltatásaival kényezteti a tulajdonost.

Színes társaság: AA alkáli elem, 14500 akkumulátor, 18650 akkumulátor, Klarus Mi7, UltraFire SK-68, Convoy S2+

Negatív tulajdonságot nem nagyon tudok mondani, ha nagyon szőrszálhasogató lennék akkor felhozhatnám, hogy a holdfény módba nem lehet már bekapcsolt lámpa esetén átlépni, de a használat során egyszer sem vettem észre ennek a hiányát. Mérete lehetővé teszi, hogy valóban társunk legyen a mindennapok során, zsebben hordva egyáltalán nem kényelmetlenül nagy. A 40$ körüli ára a felső kategóriában ahová a gyártó is pozicionálta termékét nem számít kiemelkedően magasnak, cserébe egy praktikus, sokoldalú EDC lámpát kapunk.

Sajnos a gyártása megszűnt!

Az elérhető variánsok:
Klarus Mi7 színes változatok
Klarus Mi7 Ti – titán verzió
Klarus Mi7 Red Blaze – limitált piros kiadás

Mentés

Exit mobile version