Site icon Elemlámpa blog

Imalent DT70 – valós 16000 lumen

Bevezető:

A kínai Imalent nem túl régi gyártó a piacon. Mivel én sem találkoztam még velük ezen szerettem volna változtatni, de nem sikerült eldöntenem, hogy melyik modellt válasszam. A kis DN70 volt a kiszemelt, de mindig csak tologattam a dolgot. Már szemeztem az Imalent DT70 flood elemlámpával, de az ára nem volt túl baráti, igaz az akkori csúcsmodellről volt szó a kínálatból. Azóta már kiadták a még erősebb DX80 modellt is, illetve kuponnal igencsak le lehetett a tesztalany elemlámpa árát nyomni, ezért végül beszereztem egyet. Mivel is tudnám megfelelően jellemezni? Talán a szörnyeteg szóval. Még az összehasonlító képekhez sem tudtam mit tegyek be, mert nincs mivel összehasonlítanom az L6-oson kívül. Végül erre is találtam megoldást.

 

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Imalent
Modell: DT70
Emitter típusa: 4 darab Cree XHP70 (dedómolva!)
Maximális fényáram: 16000LM
Maximális fényerő: 123000cd
Színhőmérséklet: 6500K
Kapcsoló típusa: duál elektronikus kapcsoló
Áramforrás: 4 darab 18650 lítium akkumulátor (tartozék)
Módok: 7 (alacsony, közepes, magas, turbó, stroboszkóp, pozíció jelölés, SOS)
Újratölthető: Igen, micro USB porton keresztül
Bevonat minősége: HAIII kemény eloxálás
Ejtésállóság: 1,5m
Vízállóság: IPX-8

Csomag tartalma:

Mivel a gyártó egyik csúcsmodelljéről van szó cikkemben, ennek megfelelően a csomagolását is elég exkluzívra tervezték. A selyem fényű színesen nyomtatott vastag kartondoboz már megjelenésével tiszteletet parancsol. A doboz oldalfala felhajtható, mágnesesen van rögzítve, illetve a nyíló részen gyári zárószalagot találunk, hogy biztosak legyünk abban, hogy mi nyitjuk ki a dobozt először. Felnyitva a dobozt a gyönyörű fekete belsőbe sűrű szivacsos-gumis betétbe helyezték az Imalent DT70 -est. Innen egy fekete szalag segítségével tudjuk a szorosan illeszkedő elemlámpát kiemelni.

Mellé egy fekete kartondobozt csúsztattak be, ezt is ki tudjuk húzni. Ebbe van elrejtve a méretes, gyöngyvászonból készült tépőzárral záródó övtok. Az övtokban van elrejtve két pót tömítőgyűrű és egy USB- mikro USB töltőkábel. Ebben az árkategóriában nekem hiányzott a kábelből a márkajelzés, szerintem beleférhetett volna egy Imalent felirat legalább az egyik csatlakozón. Találunk még a dobozban egy fényes vastag papírra nyomtatott angol és kínai nyelvű kezelési utasítást is.

Üzembe helyezés, kezelés:

Mivel az Imalent DT70 csúcsmodellt teljesen felszerelve kapjuk, ezért akkut sem kell keresni hozzá, azt is tartalmazza a készlet. Miután kibontottuk a dobozt és kiemeltük a lámpát a helyéről szét kell tekernünk a testet és a fejet, utána pedig távolítsuk el a biztonsági műanyag lapot az akkuk tetejéről. Ha ez megvan akkor lehet összetekerni és már azonnal harcra kész nem mindennapi teljesítményt ígérő elemlámpánk. Ezt mikor összetekertük a kis OLED kijelzőn felvillanó IMALENT felirat is megerősíti. Mindössze kettő elektronikus kapcsolót működtető nyomógombot találunk rajta, ezekkel lehet vezérelni a világítási módokat. Az egyik gombra a nemzetközi Stand-by szimbólum, míg a másikra az autókból jól ismert távolsági fényszóró szimbólum került. A gombok selymes tapintású gumival borítottak.

A stand-by jelzésű gombot megnyomva azonnal bekapcsol az Imalent DT70. Mivel a driver rendelkezik módmemóriával, ezért az utoljára használt fokozatban kapcsol be. Ezt a gombot röviden lenyomva tudunk a fokozatok közt váltani. Alacsony, közepes és magas fokozatok váltják egymást. A gombot hosszan lenyomva kikapcsol az elemlámpánk.

A reflektor jelzésű gomb több funkcióval is bír. Kattintva ha már világít az Imalent DT70 elemlámpánk akkor a kijelzőn érhetjük el az akkuk aktuális feszültségének kijelzését. Ismételt kattintásra újból az aktuális módhoz tartozó lumenszámot írja ki a kis OLED kijelzőn. Röviden, kb. 0,5 másodpercre lenyomva mint egy “fénykürt” használhatjuk, ekkor felemeli a fényáramot a maximális 16000 lumen értékre. Elengedve visszavált az éppen használt fokozatra.

Ha a gombot lenyomva tartjuk több, mint 3 másodpercre akkor átlép fix turbó fokozatra. Ez egészen addig így is marad míg a hővédelem be nem kapcsol, ekkor a fényáramot kb. 2000 lumenes értékre veszi vissza. A gombbal kettőt kattintva gyorsan egymás után átjutunk a villogás csoportba. Elsőnek a fix frekvenciájú stroboszkópot kapcsolja be, majd ismételt dupla kattintással az SOS morze villogást és újabb duplázás után pedig a pozíció jelöltést érjük el, ami kb. 3 másodpercenként villant egyet. Kis érdekesség, hogy három gyors kattintással az előző villogási fokozatba lép vissza a driver.

Kikapcsolt elemlámpa esetén a reflektor jelzésű gombot hosszan lenyomva azonnal elérhetjük a turbó fokozatot, illetve dupla kattintással a villogó fokozatokat is. Kikapcsolásukhoz hosszan kell lenyomni a standby jelölésű gombot. Morze jeleket is küldhetünk vele, a gomb rövid lenyomásával, majd felengedésével, kb. 1,5-2 másodperces időkorlátig, mert hosszabban lenyomva bekapcsolja a turbó fokozat.

Az aktuális fokozatok használata közben a kijelzőn kiírja, hogy éppen melyik van használatban. Világítási módokat használva az ígért fényáram értékét írja ki, a villogó módokban pedig STR, SOS, BEA jelzésekkel kommunikál a felhasználóval. Túlmelegedéskor kis háromszögben lévő piktogrammal jelzi, hogy melege van.

Beépített töltés:

Csúcsmodellről lévén szó ez a funkció sem maradhatott ki az Imalent DT70 elemlámpából. A vaskos, USB feliratú gumidugó alatt található mikro-USB töltőnyíláson keresztül tudjuk táplálni a beépített töltőelektronikát. Erre ha a maximális fényerőt használjuk lesz is szükség, ugyanis a 4 darab Cree XHP70 LED nem takarékoskodik az energiával, hiába van a testben 4 darab magas kapacitású 18650 akkumulátor párhuzamosan kötve. Az akkuk szép szinkronban fogytak tapasztalataim szerint, de sokkal érdekesebb, hogy ha már rá vagyunk szorulva akkor a beépített töltőelektronika hogyan bánik velük.

A kijelzőn “elem” sziluettben jelzi a töltöttségi szintet

A töltő 1,75A-t vett fel a fali adapterből, akkunként ennek a negyedével, vagyis kevesebb, mint 500mA-el kell számolni, ami kímélő, cserébe igencsak lassú töltést eredményez. A töltés végeztével az áramfelvétel teljesen megszűnt, bontottam az áramkört, majd kis várakozás után az akkukban 4,19V-os feszültséget mértem, ami tökéletes eredmény!

Hőtermelése:

A lentebbi diagram igazán tanulságos, jól látható, hogy egyes fokozatokban mennyi ideig képes működni az Imalent DT70 csúcsmodell:

Alacsony fokozatban gyakorlatilag nincs mérhető hőtermelése, míg a közepes fokozatban ami már 1000 lumen fényáramot ígér is éppen csak langyosodik, tökéletesen alkalmas folyamatos üzemre. Ez köszönhető a hatalmas fejnek, ami a keletkező hőt felveszi és jól elosztva továbbítja is a környezetnek. Magas módban már nem tud ilyen hatékonyan megküzdeni a fej a hatalmas hőtermeléssel, és kicsivel a 2. perc előtt működésbe lép a hővédelem. Ekkor szépen  visszaveszi a fényerőt, majd meg is indul a hőmérséklet csökkenése, idővel pedig a lassú visszamelegedés. Túlzás lenne azt állítanom, hogy az 50 fok körüli testet kellemes kézben fogni, mert nem az.

A turbó fokozatról nincs is mit mondani. Kb. 1,5 percig képes az elérhető legmagasabb fényerőre, majd azonnal visszavesz a driver hővédelme. A hirtelen felhevült testen magasabb a belső hő, mint a magas fokozatban volt, ezért miután visszavett utána is magasabb marad a hőfoka, ami szépen lassan kúszik egyre magasabbra.

Felépítés:

Két fő részből épül fel az Imalent DT70 elemlámpánk:

Fej:

Az Imalent DT70 feje nagy és nehéz. Egymagában 305g a tömege, amiből például két komplett Convoy C8 kijönne, de az L6 hatalmas fejétől is csak 70g-al könnyebb, holott abban egy darab Cree XHP70 LED van elhelyezve. Első részén a bordázott bezel gyűrűt láthatjuk ami a fej belső felébe tekerhető sűrű menettel. Alatta közvetlen a kétoldali AR bevonattal ellátott lencse fekszik fel egy sima fekete O-gyűrűre, így oldották meg a fej vízállóságát. A hatalmas alumíniumból készült OP reflektor központosító gyűrűk nélkül fekszik fel a 4 darab gyárilag dedómolt Cree XHP70 LED fölé. Nem hibázott a gyártó egy tized millimétert sem, tökéletesen centerben van mind a négy LED. A LED-ek egyedi MCPCB lapra lettek forrasztva, alatta természetesen hővezető paszta található.

A fej külső fele futurisztikus mintázatot kapott, ezáltal nagyon trendi is lett. Első szakaszában, ahol még a reflektor miatt szélesebb 3 darab hűtőborda lett kialakítva, ezeket hat hosszú és vékonyabb hosszanti bemarás töri meg, ezek közt pedig hat darab szélesebb, de rövid bemarás is díszíti. Alatta a fej enyhén beszűkül, itt 5 körkörös hűtőbordát martak az anyagába, amiket alul-felül hosszanti kiemelkedő fémtömeg tör meg. Az egyik oldalon vastag gumidugó alatt rejtőzik a mikro-USB töltőnyílás. Túlsó felén a két elektronikus nyomógomb és közte az OLED kijelző található.

Hátsó felén a driver alsó felét láthatjuk, illetve egy kisebb és egy nagyobb réz gyűrűt. A külső, szélesebb réz gyűrűre fekszik fel a betekert test, itt történik az áram átvitele az akkuk felől, közvetlen a driver-hez. A belső vastag rézgyűrűre fekszik fel az akkuk pozitív pólusa, e miatt csak button top akkukkal használható az Imalent DT70.

Test:

A test kevésbé érdekes és futurisztikus, mint a fej. Az 50mm átmérőjű test belső felében az akkuknak stabil hely lett kimarva, hosszanti bordák tartják őket a helyükön, valamint középen egy alu rúd is biztosítja őket, hogy semelyik irányba ne tudjanak elmozdulni. Ezek tökéletesen el is látják feladatukat. A test alsó felében érdekes módon nem egy méretben passzoló és becsúszó panellel oldották meg az akkukkal az elektronikus csatlakozást, hanem minden akku alá egy aranyozott, rugós peremű alátétet tettek. Hogy ez a jövőben gyenge pont lesz-e nem tudom, minden esetre érdekes megoldás.

A külső felén hosszában diagonál mintázatot kapott, ami szerintem méretéhez képest nem túl agresszív, egy vékonyabb elemlámpán tökéletes lenne, de a vastag testhez jobban illene egy karakteresebb bordázat. Ezt hosszában 8 darab bemarás dobja fel, hogy ne legyen túl unalmas. Az alsó részén kapott még némi lépcsőzetes lezárást a test, amit körben 12 darab kisebb bemarás is díszít. A hátsó fele teljesen simára lett marva, így legalább stabilan megáll a talpán, de csak teljesen sík felületen. Szerintem hagyhattak volna egy pici 1-2 mm-es körbefutó kiemelkedő peremet. Itt található a gyártó és típusjelölés valamint a szerény “Flood king” felírat.

Tömege akkumulátor nélkül 439g, legnagyobb átmérője 70mm, hossza 147mm.

Akkumulátorok:

Az Imalent DT70 modellhez akkumulátort is ad a gyártó. A pontos típusjelzése: Imalent MRB-186P30. A 3000mAh kapacitású akkut a gyártó kifejezetten nagyobb terhelésre ajánlja, gyárilag 15A-es maximális folyamatos terhelésre vannak specifikálva. A védett akkuk rendelkeznek alacsony feszültség, túltöltés és rövidzárlat elleni védelemmel is.

Gyorsan bedobtam az OPUS BT-C3100-as akkutöltőbe őket, hogy egy-két tesztet végrehajtsak rajtuk. A mért valós kapacitás 3029 és 3087 mAh között volt, szó nincs kamuzásról. A belső ellenállásuk is korrekt keretek közt van, 48-58 mΩ közti értékeket mértem ami védett cellához képest nagyon alacsony, kiváló érték.

Fénye:

Ez volt az a fotózás, ahol problémák halmazával kellett szembenéznem. Először is mivel vessem össze a fényét? A legerősebb elemlámpám a Convoy L6 fényárama is eltörpül ezzel a szörnyeteggel szemben. Aztán gond volt az elkészült fotókkal is, ugyanis azok beégtek kisebb távolságon a hatalmas fényáram miatt, így a záridőből is vissza kellett vennem, hogy láthatóak is legyenek a különbségek. Az elkészült képek egyáltalán nem adják vissza a látottakat, de így az arányokat össze tudja bárki könnyedén hasonlítani. (elnézést mindenkitől, nem vagyok profi fotós, biztosan van olyan beállítás is amivel jó lett volna)

Először is a 100m-es sorozat:

Gyakorlatilag nappali világosságot sikerült elérni az Imalent DT70 turbó fokozatában a 100m-es távolságon. A Volvo XC90 flagship modell az egyik legfejlettebb LED-es fényszóróval rendelkezik jelenleg a piacon. A vetített kép tökéletes, a kontúrokat mintha borotvával vágták volna el, hajszál pontosan ott vannak, ahol lenniük kell. A tompított fényszóró nyilván nem releváns a tesztben, de azért hozzá fotóztam azt is a sorozathoz. A távolsági fényszóró felfelé kevés szórt fényt enged, a szigorúan kordában tartott vetítési képével simán bevilágítja a 100m-es távolságot, végig hatalmas és egyenletes fényt produkálva.

Az Imalent DT70 viszont tipikus flood elemlámpa, rengeteg szórt fénnyel, ami minden irányba kilép a reflektorból. A 100m-es távolságot erőből teljesíti, hatalmas fénye tényleg nappali világosságot produkált ezen a “rövid” távon. Érzésre erősebb még az autó fényszóróinál is. Lefotóztam még a 8000 lument ígérő magas fokozatot is, a fotón jobban látható a különbség, mint használat közben. Az utolsó képen a Convoy L6-os fénye a turbó fokozat ellenére is jól láthatóan eltörpül a többiek mögött, pedig alapvetően egy nagyon erős elemlámpa ő is!

Majd csináltam képeket 200m-es távolságon is:

A záridő itt is rövidebbre van véve, ezért nem kivehető, de a 200m-es távolság sem kottyant meg a résztvevőknek. Az XC90 távolsági fényszórói gyönyörűen, szinte homogén fénnyel borították be végig az utat. Az Imalent DT70 ezt is erőből nyomta le, viszont a szemnek kevésbé kellemes, mivel a sok szórt fény közeli távolságon mindent erősen megvilágított, és ezáltal a sok visszavert fény miatt kevésbé jól lehetett látni nagyobb távolságon vele. A Convoy L6 is megugorja ezt a távot, de kevésbé sok a közeli szórt fénye, köszönhetően a viszonylag mély reflektornak. Nagyobb távolságon egy picit jobban látni vele, de fénye eltörpül a magas és turbó fokozatban járatott Imalent DT70 mellett, cserébe ő akár folyamatosan is tud turbó fokozatban működni, nem melegszik túl.

Konklúzió:

Pozitív képet alakított ki bennem a gyártóról az Imalent DT70 csúcsmodell. Minden funkciója hibátlanul működött, az ígért hatalmas fényáram is megvolt érzésre. Ebben a kategóriában már nem a használhatóság, sokkal inkább a kinek van nagyobb valós fényáram feltüntetve a dobozon a lényeges, amit végül is teljesít. A közepes és magas fokozat közötti hatalmas ugrást viszont indokolatlannak tartom, ide legalább plusz egy fokozatot beiktathatott volna a gyártó, szerintem a használhatóságot javította volna.

Az Imalent DT70 mérete eltörpül az XC90-es LED fényszóróival szemben. Szégyenkezni valója viszont nincs!

A beépített töltés szépen működött, a felhasznált anyagok első osztályúak, a tartozék akkuk is elég magas színvonalat képviselnek. Megkapjuk a csúcsmodellnek kijáró szép körítést is, de azért vannak hiányosságai, amik nekem szemet szúrtak. Például nincs tripod felfogatásra lehetőség. Nincs csuklópántnak hely kialakítva. Nincs vállpántnak felfogatási pont kialakítva. A listaárat tekintve ezeknek pedig bele kellene, hogy férjenek.

18650 akkumulátor, Convoy C8, Imalent DT70, Convoy L6

Persze bele lehet mindenbe kötni, hiszen mindenkinek más és más az igénye, mindezektől függetlenül egy őrült teljesítményű elemlámpa birtokosa lesz a vásárló. Fényét tekintve inkább kisebb távolságon nagy felületet világít be (flood), mindezt az 1000 lumenes közepes, vagy a hővédelem által visszavett 2000 lumenes fényárnál hosszabb időn keresztül is képes tartani. Tartalék pedig marad benne, nem is kevés, sokak számára ép ésszel talán fel sem fogható, hogy ilyenre is képes lehet egy elemlámpa. Pedig de, hiszen kipróbáltam és veletek is megosztottam!

Kifutott modell, már nem gyártják 🙁

Gyártói oldal: Imalent DT70

Mentés

Mentés

Exit mobile version