Site icon Elemlámpa blog

Convoy S9 elemlámpa bemutató

Covnoy S9 elemlámpa teszt – bevezető:

Kedvenc kínai gyártóm malmai rettenetesen lassan őrölnek. Szerencsére viszont folyamatos mozgásban vannak, ha ebből nem is látszik sok minden az átlagos felhasználók számára, de azért folyik pár fejlesztés a háttérben. Végre kiadtak egy új modellt, méghozzá egy olyan elemlápát, ami szerintem nagyon hiányzott a palettáról. Ez nem más, mint a Convoy S9 ami egy kompakt EDC elemlámpa, ami tartalmaz beépített töltőelektronikát is. Ez jó hír azoknak, akik még csak most ismerkednek az elemlámpák világával, ugyanis azonnal használni tudnak egy jó elemlámpát, és ehhez már töltőre sincs szükségük, elég egy 18650 akkut vásárolniuk. Na de ennyire ne szaladjunk előre.

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Convoy
Modell: S9
Emitter típusa: Cree XM-L2
Maximális fényáram: 500 lm
Színhőmérséklet: választható 4500K, 5500K, 6500K
Kapcsoló típusa: Elektronikus
Lencse anyaga: üveg (bevonatok nélkül)
Reflektor: alumínium textúrázott (OP)
Áramforrás: 1db 18650 akkumulátor
Módok:  4 (5%, 30%, 100%, stroboszkóp)
Módmemória: igen
Alacsony feszültség figyelmeztetés: igen
Fordított polaritás védelem: igen
Újratölthető: Igen, micro USB porton keresztül
Vízállóság: IP65

Csomag tartalma:

A Convoy S9 jelenleg díszdobozos csomagban érhető el, ami a vastag fehér kartondobozon kívül magában foglal még egy csuklópántot -igaz most már csak az egyszerűbb változatot- és egy rozsdamentes acél klipszet is. A dobozban mindennek megvan a saját helye a szivacs betétekben, az elemlámpa sem tud elmozdulni az utazás során, így a bevonat sem tud károsodni a hosszú úton.

Üzembe helyezés, kezelés:

A Convoy S9 élere keltéséhez mindössze egy 18650 méretű akkura lesz szükségünk. Más áramforrásról nem képes üzemelni, az alacsony áramfelvétel miatt nincs semmiféle igénye speciális cellára, bármely jó minőségű akkumulátor megteszi. Ha az akkut behelyeztük, majd a zárókupakot visszatekertük máris működésre kész az elemlámpa.

Világítási módok:

A Convoy S9 nem kényezteti a tulajdonost túl sok világítási funkcióval, de még a megszokott két világítási csoportról is le kell mondani a vásárlóknak, ugyanis ebben a modellben egy tejesen új driver kapott helyet. Módmemóriát szerencsére tartalmaz, bekapcsoláskor az utoljára használt fokozatban fog indulni az elemlámpa. Bekapcsolni egy rövid kattintással lehetséges a fej oldalán lévő puha, áttetsző gumival fedett nyomógombbal. A módváltás egy rövid kattintással történik. Az alacsony fokozatot a közepes, majd a magas követi, újabb kattintás után a sorozat kezdődik elölről. Egyszerű, egyértelmű, semmi bonyolítás nincs benne, ez  viszont jó dolog, ugyanis idősebbek is könnyedén megszokhatják a kezelését. Kikapcsoláshoz a nyomógombot hosszan kell lenyomni, nagyjából 2 másodpercre.

Villogási módok:

Villogásból csak egy fix frekvenciájú stroboszkóp  került a menübe, az is rejtve, ezért a sokak számára idegesítő és felesleges funkció mintha nem is lenne, ami szintén nagyon jó dolog. Előhívni ki és bekapcsolt elemlámpa esetén is dupla kattintással lehetséges. A megfelelő kattintási sebességet kicsit gyakorolni kell, de hamar rááll az ember keze. Kikapcsolni a villogást rövid kattintással a világítási módokba való átlépéssel, vagy a gomb hosszú lenyomásával a lámpa teljes kikapcsolásával lehetséges. Érdekesség, ami a nanjg driver-ekkel megegyezik, hogy a stroboszkóp a Convoy S9 esetén is menthető a módmemóriába, ezért aki csak ilyen céllal használná annak is jó lehet ez a modell, ugyanis egy sima kattintással is előhívható az elmentett stroboszkóp mód.

Töltöttség visszajelzés:

A kapcsoló gumi nyomógombja alatt elrejtett a gyártó kettő állapotjelző LED-et, az egyik kéken, a másik pedig pirosan világít. Ha bekapcsoljuk a Convoy S9 elemlámpát akkor azonnal láthatjuk, hogy nagyságrendileg milyen töltöttségen áll a benne lévő akkumulátor.

Sajnos csak nagyságrendileg, ugyanis ez nem egy túl okos szerkezet, nem tudja például elvillogni az akku pontos feszültségét. A gyártó állítása szerint 3,3V felett kéken világít a nyomógomb alatti fény, 3,3V és 3V között pedig piros fénnyel. Ha 3V alá esik a feszültség akkor a Convoy S9 teljesen kikapcsol! Viszont a leírtakkal szemben ezt tapasztaltam: A kék fény a teljesen feltöltött akku merülése során folyamatosan világított, az általam tesztelt példány 3,10 V feszültségen váltott át kékről piros fényjelzésre. 2,75 V feszültségnél a piros LED elkezd villogni, jelzi, hogy már rettentően merülőben van, majd pár percen belül teljesen kikapcsol a Convoy S9. Gyorsan kivettem az akkut, ekkor 2,73V-os feszültséget mértem benne. Ebből számomra az következik, hogy az akku kapacitását bőségesen ki is aknázza, így tényleg hosszú üzemidő érhető el vele, valamint jól működik a beépített túlmerítés védelmi áramkör.

Kikapcsolt állapotban az általam mért nyugalmi áramfelvétele 3,8 µA, ami igencsak alacsony érték, nem kell tartani attól, hogy heteken belül lemerül a behelyezett akku még ha nem használjuk az elemlámpát akkor sem. Ettől függetlenül javasolt a zárókupak negyed fordulattal letekerése, így az áramkört fizikailag is megbontjuk.

Hőtermelése:

Kis test, alacsony meghajtó áram, szóval melegednie azt bizony nem kell a Convoy S9-nek. Íme a grafikon:

Meglepő módon ez bizony felmelegedett, méghozzá már az egészen melegnek mondható 58°C hőmérsékletet is átlépte a 15 perces tesztidőszak alatt. Valami itt bizony sántít, mert nem lenne szabad ilyen mértékű hőnek felszabadulnia.

Mért áramfelvételek:

Jól láthatóan megvan a ludas, a gyártó által állított 1,4 A maximális áramfelvételt nagyjából 35%-al meghaladja a valós áramfelvétel, tehát a melegedés oka itt keresendő.

Beépített töltés:

A gyártótól csak annyi infót kapunk, hogy 1A-es beépített töltővel rendelkezik a Convoy S9 elemlámpa. Ezt a méréseimmel is meg tudom erősíteni, ugyanis a tápegységről felvett áram 5,08V feszültség mellett 1,05A áramerősség. Amit ígér azt tudja, ez kiváló!

Töltés során a nyomógomb alatt halványabb piros fénnyel világít míg a töltés folyamatban van, a töltés végeztével a fényjelzés átvált halványabb kék fényre. A töltés végén teljesen leválasztja a töltő elektronika az akkut a tápegységről. Kis pihenő után megmértem a védelem nélküli cellában lévő feszültséget, aminek értéke 4,18 V. Ez bizony tökéletesen működik, egyáltalán nem tölt túl!

Felépítés:

A Convoy S9 három fő részre bontható.

Fej:

A fej a megszokott letisztult formavilágú, elöl bezel gyűrű szorítja a GITD tömítést az alumíniumból készült textúrázott (OP) reflektornak, ami a Cree XM-L2 LED köré központosító gyűrűvel fekszik fel. A bezel ragasztva van, nem sikerült letekernem. A sima felületű bezel gyűrű után a fej középső részén némi rombusz mintát kapott, itt lett kialakítva a gumi fedéllel zárt mikro USB töltőcsatlakozó nyílása, tőle 180 fokkal eltolva pedig az átlátszó gumi nyomógombbal fedett elektronikus kapcsoló.

A fejen tovább haladva ismét sima felületet találunk, rajta csak a gyártó neve és az MK felirat látható. A fej belső felében található a driver amivel a töltő elektronika is egybe van szerelve. A piros PCB lapot egy vastag réz gyűrű szorítja a fejbe. Szétbontani ebből az irányból nekem nem sikerült, a gyűrűt kitekerve a driver-t nem tudtam megmozdítani. Az akku pozitív pólusához aranyozott rugóval csatlakozik a driver érintkezője.

Test:

A testet nem bonyolították túl a gyártás során. A fej felé lévő menetről (ami nem azonos az S2+ menetével!) az eloxálást eltávolították, viszont gyárilag zsírozva érkezett! A menet végén egy gumi tömítőgyűrűt találunk. A test középső része eztán teljesen szimmetrikus, egy magasabb perem után találunk egy barázdát, amibe a tartozék klipszet pattinthatjuk be, értelem szerűen kinek hogy tetszik, mindkét irányból használható.

A barázdát rombusz mintával díszített felület követi,  amin négy hosszanti bemarás töri meg az egyhangú textúrát. A másik végén a menet szintén igényes, trapéz profilú (és ez megegyezik az S2+ menetével, tehát a zárókupakok variálhatóak), ugyan úgy a tövében egy gumi tömítő gyűrűvel, viszont itt végig eloxált, ezért a zárókupak enyhe letekerésével az áramkör megszakítható fizikálisan is, itt zárható az elemlámpa véletlen bekapcsolás ellen.

Zárókupak:

Először is azt kell leszögeznünk, hogy az első szérián egy egyszerű félreértés miatt sima M6 menet került kialakításra a szabvány tripod csatlakozó helyett a zárókupak végén, a kapcsoló helyén. Ez a későbbiek során javítva lesz! A menetet egy kiemelkedő csonka kúpba vágták bele, de ennek a magassága a zárókupak végén körbefutó peremnél alacsonyabb, ezért hibátlanul megáll gyertyaként is a Convoy S9. A körbefutó peremen két hatalmas ovális lyuk lett kialakítva a csuklópántnak.

Oldalán a perem után vékony bemarás fut körbe, majd a testen is megtalálható rombusz mintával találkozhatunk itt is. A zárókupak belső fele nem tartogat sok meglepetést, a belső vége fém tisztára van marva, középső részén pedig még egy mélyebb bemarást is elhelyeztek, amibe az aranyozott rugó feszül, ami az akku negatív oldalának nyomódik.

Általam mért tömege 62,7 gramm akkumulátor nélkül, teljes hossza 114,3 mm, átmérője 24 mm.

Fénye:

A képeket a megszokott helyen készítettem, viszont ebben a “szépséges” párás-ködös és természetesen nedves környezetben. Íme a fotók:

Első képen a Convoy S2+ fénye látható a legerősebb driver-rel szerelve hideg színhőmérsékletű LED-del. Közvetlen utána a tesztalany Convoy S9 természetes fehér fénye látható. Szemre sem nagyon látható különbség, ezt a fotók, ahol a különbségnek igazán látszódnia kellene is megerősítik, nem igazán mondható gyengébbnek a magas áramfelvételű társával szemben. Harmadik képen az egyik kedvencem, a Convoy M1 fénye látható, ami már elvisz a 100 méteres távolságra lévő fáig. Utolsó képen a Convoy C8 XM-L2 LED-del szerelt változatának fénye látható.

Fényében alacsony és közepes fokozaton is PWM villogás látható, magas fokozaton viszont ettől mentes a fénye!

Konklúzió:

Eljött hozzám kedvenc kínai gyártóm legújabb elemlámpája és azt mondom, hogy nem rossz, egyáltalán nem rossz, sőt! Az alap elgondolás szerintem piacképes, ugyanis jó árazás mellett kapunk egy jól működő, funkcionális modellt, ami minőségeben és tudásban is simán lehetne egy kategóriával magasabban. Cserébe vannak apró dolgok, amiken még lenne mit finomítani, szerencsére a gyártó úgy néz ki partner lesz ezekben is, legalábbis a kapcsolattartójával való levelezésből ez derült ki.

18650 akkumulátor, Convoy S9, Convoy S2+, Convoy M1, Convoy C8

Arról, hogy egyéb színekben piacra kerül-e, illetve az apró változtatások mikorra lesznek kivitelezve sajnos nincs információm, emlékezzünk a cikk elején leírtakra, ezek a malmok bizony nagyon lassan őrölnek. Akinek viszont tetszett a Convoy S9, az máris három féle színhőmérsékletű LED-del szerelt változatból is választhat.

Megvásárolható:
Convoy S9 – gyengébb, a tesztben szereplő változat
Convoy S9 – erősebb változat

 

Exit mobile version