Site icon Elemlámpa blog

Convoy S11 bemutató

Convoy S11 elemlámpa teszt tartalom:

Bevezető
Gyártói specifikáció
Doboz tartalma
Felépítés
Mérete
Üzembe helyezés, kezelés
Mérések
Fénye
Konklúzió

Bevezető:

A Convoy soha nem volt híres arról, hogy sorban jönnének ki az újabbnál újabb modellek a gyártósorról. Aztán tavaly megérkezett a C8+, a klasszikus C8-as ráncfelvarráson átesett változata, majd idén első kézből értesülhettetek a Convoy H1 fejlámpáról is. Most pedig kedvenc olcsó, de minőségi termékeket kínáló gyártónk újabb modelljét ismerhetitek meg, a Convoy S11 elemlámpát. Cree XHP50.2 LED, 26650 akku, és már hővédelem is van benne. Jó lesz ez nekünk? Erre keresem a választ elsősorban.

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Convoy
Modell: S11
Emitter típusa: Cree XHP50.2
Maximális fényáram: 2400 lm
Színhőmérséklet: 3000K; 4000K; 5000K; 6500K
Kapcsoló típusa: forward clicky
Lencse anyaga: Üveg, kétoldali AR bevonattal
Reflektor: Alumínium, OP
Áramforrás: 18650 vagy 26650 akkumulátor
Módok: 5 (alacsony, közepes, magas, turbó, rejtett stroboszkóp)
Módmemória: Igen
Vízállóság: nincs szabványosítva

Doboz tartalma:

Rettentő puritán csomagban jutunk hozzá a Convoy S11 elemlámpához. Sima fehér kartondoboz, benne bubis fóliában a Convoy S11, egy filléres csuklópánt és kettő gumigyűrű a tartozékok teljes sora. Meglepő módon ezek a gumigyűrűk nem illenek a test egyik végére sem, mivel ezeket nem tartalékba kapjuk, hanem a 18650-es akkura tehetjük őket hézagolónak, hogy ne lötyögjön a testben az akku, ha nem 26650-es akkuval használnánk.

Felépítés:

A Convoy S11 mintha az S2+ felnagyított változata lenne, a felépítése is kísértetiesen hasonlít hozzá. 3 fő darabra bontható:

Fej:

Kereshetjük, de bizony nem fogjuk megtalálni a fejen a bezel gyűrűt. Ennek oka egyszerű: nincs. Akárcsak az S2+, a Convoy S11-es fej része is hátulról lett összeszerelve. Igazából sok izgalmat nem tartalmaz a fej fém része, ugyanis az első bő két centin teljesen sima a felülete, majd 6 nem túl mély körbefutó bemarással imitálják a hűtőbordákat. Hogy ne legyen annyira egyszerű a külső ezért a lámpa tengelyével párhuzamosan is ejtettek a “hűtőbordákra” 6 darab bemarást, szerintem teljesen feleslegesen. A fej vége felé egy újabb teljesen sima felületű gyűrűt találunk, ezzel végig is értünk rajta. A belső persze sokkal izgalmasabb. Meglepő módon egy hatalmas, betekerhető réz pill-re van építve a driver és a LED is.

A fejbe először egy gumi tömítőgyűrű került, erre fekszik fel a kétoldali tükröződésmentes bevonattal ellátott lencse. A lencsének nyomódik az alumíniumból készült textúrázott (OP) reflektor. A reflektor központosító gyűrűn fekszik fel a Cree XHP50.2 LED köré. A LED-et 20 mm-es réz PCB lapra forrasztotta a gyártó és a réz pill-re kettő csavarral rögzítette, természetesen hővezető pasztával a két felület között. A réz pill túloldalán látható az új driver ami 22 mm-es átmérőjű és FX-50 jelzéssel van ellátva. Ezt egy újabb réz gyűrű szorítja a pill-be. A pill legszélén lévő két furatának segítségével lehet az egész fejet hátulról összeszerelni.

Test:

A test kevésbé izgalmas, mivel csak egy egyszerű alumínium cső. Tökéletesen követi a megszokott Convoy építési módot. A test fej felé lévő végén a menet bevonatoktól mentes, a meneten keresztül jut a fejbe az áram. A menet persze jó minőségű trapéz profilú, és finoman is jár. A végében egy darab gumi tömítő gyűrűt találunk. Érdemes figyelni a megfelelő irányra összeszereléskor, mert a test két végén lévő menet egyforma! A test látható része ennél a modellnél új mintázatot kapott, ami egészen jól illik a megnövekedett átmérőhöz. A sima felületet hat egyenlő távolságra lévő körbefutó barázda osztja fel.

Két egymással szemben lévő oldalán egy-egy kis letörést készítettek a test oldalán, ide a gyártó logója és a típusjelzés került. Tovább haladva a test végén lévő menet gumi tömítő gyűrűje következik, majd a teljes egészében eloxált menet követ. Itt csak a cső végéről lett a bevonat eltávolítva, a zárókupakból azon keresztül jut a testbe az áram.

Zárókupak:

Nem egy ördögi szerkezet ez sem. Akárcsak a sokat emlegetett S2+-ban, a Convoy S11-ben is egy réz gyűrű szorítja a belsejébe a PCB lapot, ami egyik oldalán a forward clicky (!) kapcsolót, mások oldalán pedig a kis vezetékkel áthidalt aranyozott rugót tartja. A kapcsoló felett fekete gumi nyomógombot találunk.

Kívülről a teljesen sima felületet kettő körbefutó vékonyka barázda dobja fel, amik közt 8 darab hosszanti bemarás díszíti tovább a zárókupakot. A végén két egymással szemben lévő negyed köríven lemartak a körbefutó peremből, így kesztyűben is gyerekjáték a gomb nyomkodása. A kiemelkedő peremek közül az egyiken kettő hatalmas ovális lyukat alakítottak ki, így elég sokféle csuklópántot tudunk befűzni. Gyertyaként természetesen stabilan felállítható!

Mérete:

Egyáltalán nem kis méretű a Convoy S11, az alábbi képen ezt jól lehet érzékelni:

A sorban az első egy védett Samsung 30Q 18650 akku, amit a tesztalany üzemeltetéséhez használt LiitoKala 26650-es akkumulátor követ. A már megismert AA elemmel üzemelő Convoy T2 modellt az Astrolux S1 követi, amit az Olight Seeker 2 Pro 21700-as akkut használó lámpája követ. Picikét hosszabb ennél a Convoy M1-es, aminél széltében és hosszában is nagyobb a Convoy C8+ thrower. Meglepő módon a sort a Convoy S11 zárja, ugyanis ő a leghosszabb, ráadásul a vastagsága is jelentős a többi lámpához képest.

Üzembe helyezés, kezelés:

Az üzembe helyezéshez mindössze egy 18650-es méretű akkumulátorra és a tartozék gumi hézagoló gyűrűkre, vagy pedig egy 26650-es méretű akkumulátorra van szükségünk. Ha az áramforrást a lámpába helyeztük, máris üzemkész állapotba kerül a Convoy S11. Nem válogat a flat top és a button top akkuk között, bármelyiket betehetjük, működni fog vele!

A kezelése egyszerű, bár sokaknak biztosan meglepetést okoz a forward clicky kapcsoló, ami nem feltétlenül a legjobb döntés ebben a lámpában, mivel nem egy “taktikai” felhasználású modellről van szó. Szóval bekapcsolás előtt, mielőtt “kattanna” a kapcsoló kell félig lenyomással, majd a gomb visszaengedésével és újabb félig lenyomással kiválasztani a használni kívánt fokozatot. Ha azt beállítottuk, akkor a gombot nem szabad felengedni, hanem teljesen “kattanásig” le kell nyomni, és a lámpa ekkor bekapcsol teljesen. Sajnos bekapcsolt állapotban már nincs lehetőségünk módot váltani, ahhoz ismét ki kell a Convoy S11 elemlápát kapcsolni, majd bekapcsolás előtt kiválasztani a szükséges másik fokozatot.

A módkiosztás a gyártó állítása szerint 0,1%-3%-30%-100% elosztású. A négy fokozat ebben a sorrendben ismétlődik, rejtett villogó fokozat a fix frekvenciájú stroboszkóp, amit dupla félig lenyomással kapcsolhatunk még bekapcsolás előtt. A driver rendelkezik hővédelemmel, ami a turbó fokozatban előzi meg a lámpa túlmelegedését azzal, hogy 60°C belső hőmérsékletnél a teljesítményt 30%-ra veszi vissza a gyártói leírás alapján, sajnos nem szépen halványul, hanem “ugrik” vissza. Természetesen a driver rendelkezik módmemóriával, az utoljára használt fokozatban fog újra bekapcsolni az elemlámpa a következő indításnál, ha 3 másodpercnél hosszabb ideig használjuk az adott fokozatot.

Mérések:

Méretei:
– legnagyobb átmérője: 33,2 mm
– teljes hossza: 139 mm

Tömege akkumulátor nélkül: 170 g

Fényerősség:
Turbó fokozatban: 10800 cd
Magas fokozatban: 4770 cd

Hőtermelése:

Sok varázslatot nem láthatunk. Ha turbóban indítjuk akkor a hővédelem nagyjából 4 perc után vesz vissza a teljesítményből, majd ha visszavett akkor egészen stabilan tartja is a 45°C környéki hőfokot. Sajnos azt tapasztaltam, hogy ha egyszer felmelegedett, utána már nem igazán lehet a turbó fokozatot újra aktiválni, ugyanis az nagyon hamar visszalép, ismét beavatkozik a hővédelem pár másodperc után. A jó hír az, hogy magas fokozatban járatva a Convoy S11 hőfoka elég lassan emelkedik, 15 perc alatt majdnem elérte a 40°C hőfokot. Az érdekessége a dolognak, hogy nagyságrendileg ebben a fokozatban a fényárama megegyezik az S2+ erősebb változatával, viszont ez nem égeti szét a kezünk!

Futásidő:

Első tesztben arra voltam kíváncsi, hogy mit tud ha turbóból indítjuk, és mikor kapcsol ki. Indítva picivel 3 perc után máris visszalép a hővédelem miatt a kezdeti fényáram 42%-ra, amit aztán szép stabilan tart is további 155 percen keresztül, majd lecsökken a fényáram 1% alá, már-már holdfény szintre. Ezzel még elvan sokáig, bár ezt már nem lehet használni sok mindenre, 271 perc futásidő után pedig végleg kikapcsol a Convoy S11.

A Magas fokozatot is megvizsgáltam, ha már a turbó csak mutatóba van, ott viszont szépen teljesítette amit kellett. Bekapcsolás után meglepően stabilan tartotta a fényerőt, 163 perc alatt csökkent le 94%-ra, innen viszont jön a lejtő. 3 perc alatt lezuhant a fényáram 2% körüli értékre, majd a 275. percben kikapcsolt. És itt jön az anomália. Ugyanis az akku picit magához tért, 9 perc múlva újra bekapcsolt a lámpa, majd 6 perc után kikapcsolt, majd ezt még párszor eljátszotta. Olyannyira tetszett neki ez a “játék”, hogy mikor szétszedtem és rámértem az akkura már csak 2,51V feszültség volt benne, ami azért elég alacsony érték, és elképzelhetőnek tartom, hogy ha éjszakára még bekapcsolva hagyom, akkor tovább is meríti! Erre oda kell figyelni a használata során!

Fénye:

A jól megszokott 100 méteren fotóztam le a fényét a Convoy S11 elemlámpának. Íme az elkészült fotók:

Első fotón a Convoy S2+ 6×7135 driverrel szerelt verziójának maximális fényereje látható, amit a Convoy S11 magas fokozatban fotózott fénye követ. Ha a színhőmérséklet különbségtől eltekintünk a kettő nagyjából azonos fényt produkál, viszont az S11 ebben a fokozatban nem melegszik! Harmadik képen a Nitecore MH23 turbó módban fotózott fénye látható, ami már simán megvilágítja a 100 méterre lévő fát és a mögötte lévő tereptárgyakat is. Nem így a Convoy S11, ami turbó módban ugyan távolra is elvisz, de koránt sem olyan erősen világít el erre a távolságra. Őt követi az Armytek Viking Pro v3, ami sima XHP50 LED-et használ, de sokkal koncentráltabb a fénye, a 100 méter neki gyerekjáték. Az utolsó fotóra kontrasztnak tettem a 3200 lumen fényáramú Olight Seeker 2 Pro modellt, ami jelenleg szerintem a legjobb erdőjáró lámpa.

Konklúzió:

Hirtelen sok újdonság tűnt fel a Convoy márka berkein belül. Ez látható is a Convoy S11 elemlámpán szerintem. Próbálják a piaci réseket betömködni, de közben nem igazán hallgatnak a felhasználókra, vagy a nézik meg az igényekhez társuló megoldásokat. Valószínűleg a kapkodás miatt kerülhetett ebbe a modellbe a forward clicky kapcsoló, ami egyáltalán nem illik hozzá. Benne van az új FX-50 driver, amiben van a módmemória, valamint egy jó erős turbó fokozat. Viszont a hővédelmet én negatívumként tapasztaltam. Ha egyszer bekapcsoltuk, utána nem tud annyira visszahűlni a lámpa, hogy újra aktiválható legyen. Vagyis aktiválható, de 20-30 másodpercen belül vissza is lép. Célravezetőbb lett volna egy 2-3 perces időzítőt bele tenni, mert szükség esetén bármikor elő lehetett volna csalogatni a Convoy S11 elemlámpában lakozó tartalékot. Így viszont csak egyszer, bekapcsolás után közvetlenül van erre módunk, majd meg kell elégedjünk a 30%-os teljesítmény nyújtotta fénnyel. A méretét illetően nem kicsi és nem könnyű!

De persze van sok pozitívuma is, mert a bevonat a szokásos jó minőséget képviseli, valamint az AR bevonatos lencse is dicséretes ebben az árkategóriában. A kidolgozottságra nem lehet panaszkodni, ugyan a formaterv láthatóan nem egy megbízott designer munkája, inkább egy lelkes gyári munkás költséghatékonyan kivitelezhető megoldása, de mégis egészen mutatós. Összességében nem egy rossz elemlámpa ez, ha általános célra vásároljuk meg otthoni használatra, mivel azt tudja amit az S2+, de ez nem égeti le a kezünk, ráadásul az üzemidő is elég szépen alakul ha 26650 akkuval használjuk. Ha mindenképp egy olcsó lámpát szeretnénk ami 26650 akkuval megy akkor érdemes foglalkozni vele, de kicsit drágábban sokkal fejlettebb elemlámpákat is ki lehet fogni ebből a kategóriából.

Megvásárolható:
Convoy S11 – fekete
Convoy S11 – szürke
Convoy S11 – kék
Convoy S11 host – üres lámpa azoknak akik építgetni szeretnének
Convoy S11 SST40 – Luminus SST40 LED + kék test
Convoy S11 SST40 – Luminus SST40 LED + szürke test

Exit mobile version