Convoy L6 Cree XHP70 bemutató

Bevezető:

A Convoy L6 az eddig készült legerősebb elemlámpája a gyártónak. Nem árt ha megismeritek, mert ennyi pénzért ennyi fényt mástól nem igazán lehet kapni. A lumenszám valós, a LED eredeti Cree XHP70 típusú. Ráadásul szakítva a hagyományokkal itt már bizony réz DTP csillagon van gyárilag is a LED a jobb hőátadás miatt. Ha ez nem lenne elég akkor van még mellé AR bevonatos lencse is a hatalmas fejben, illetve a driver és a kapcsoló felé áthidalt rugók gyárilag. Minden adott egy kiváló lámpához, nézzük meg részletesebben is.

Convoy L6 szemből
Convoy L6-os felszerelt taktikai gyűrűvel a test végén

Története:

2015 decemberében került szóba először, hogy a Convoy kiad egy minden eddiginél erősebb lámpát, az L2-es nagy testvérét. Már a tervezés során magasra tették a lécet: Cree XHP-70 LED, OP reflektor, AR bevonatos lencse, két 26650-es akkumulátorra optimalizálva, hátsó és oldalsó kapocsló, minimum 4.5A áramerősség a LED-nek, minimum 3500 lumen fényáram, driver és a kapcsoló felé áthidalt rugók, rejtett stroboszkóp és PWM mentes fény.

Convoy L6 metszet
A kezdeti tervek közül az egyik nyilvános metszet

A jó hír az, hogy ezek mind teljesítve lettek, méghozzá túlteljesítve. 2016. április végére gyorsultak fel az események. Az első darabok elkészültek, a  tesztelésnél minden rendben ment, így májusban már be is került a kínálatba. Csak egy választható színhőmérsékletben (5000K) volt elérhető az első pár darab, ekkor álltak át a réz DTP csillagok alkalmazására is. Ebben a hónapban Simon már a gyártótól szerezte be a LED-eket és elérhető lett 5 különböző színhőmérséklet. Szeptember elején bekerült a kínálatba az első ezüst színűre eloxált Convoy L6, ez úgy tűnik a többi modellnél is be lesz vezetve előbb-utóbb. 2016 novemberében került piacra az üres host is a modderek legnagyobb örömére, illetve limitált darabszámban SMO reflektort is lehet vásárolni a lámpához.

El is érkeztünk a jelenbe, a bemutatóban is már a végleges modellt fogom vizsgálni.

Convoy L6 hátulról
Convoy L6 taktikai gyűrű nélkül

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Convoy
Modell: L6
Emitter típusa: Cree XHP70
Maximális fényáram: 3800LM
Színhőmérséklet: 6000K, 5700K, 5000K, 4000K, 3000K
Kapcsoló típusa: zárókupak: clicky, test: elektronikus
Áramforrás: 2x 26650 akkumulátor
Módok: 5 (alacsony, közepes, magas, turbó, rejtett stroboszkóp)
Vízállóság: IPX-8
Reflektor: alumínium, OP
Fej átmérő: 75mm
Test átmérő: 35mm
Hossza: 255mm
Tömege: 550g akkumulátorok nélkül

Convoy L6 ezüst modell hátulról

Csomag tartalma:

A csomagolás a Convoy L6 esetén egy méretes natúr karton doboz az erősebbik, vastag fajtából. Belül szivacsos bélésben utazik a lámpa és a zacskóba csomagolt taktikai gyűrű. Más kiegészítőt ehhez a modellhez nem kaptam, de nem is hiányzott semmi.

Convoy L6 dobozában

Üzembe helyezés, kezelés:

Két feltöltött 26650-es méretű akkura lesz szükségünk az üzembe helyezéshez. A Convoy L6 kettő kapcsolóval van ellátva, egyik a zárókupakban, másik a fejben lett elhelyezve. A zárókupakban lévő forward clicky “taktikai” kapcsolóval lehet a lámpát ki-be kapcsolni. Ennek más funkciója nincs, a módváltás a fejen lévő elektronikus kapcsolóval történik. Ha bekapcsoltuk akkor a fejen lévő fekete gumiborítású kapcsolóval választhatunk az elérhető 5 fokozat közül, ebből a stroboszkóp rejtett módként dupla gyors kattintással érhető el. Az alacsony (50mA), közepes (200mA), magas (1,7A) és turbó (5A) módok sorban követik egymást, a driver rendelkezik módmemóriával is. A hatalmas méretű fej és a rajta lévő hűtőbordák hatásosan vezetik el a folyamatosan használható turbó fokozatban keletkező hőt is. Az alábbi diagramon jól látható, hogy veszélyes túlmelegedéstől nem kell tartani a használat során. A mérést két teljesen feltöltött LiitoKala 5000mAh kapacitású 26650-es akkumulátorral 22°C hőmérsékletű szobában légmozgás nélkül végeztem.

Convoy L6 hőtermelés

A 15 perces teszt alatt 56°C-ra emelkedett a fej legmelegebb pontja, ami a leadott valós teljesítményt tekintve kiváló eredmény. Ez első sorban a hatalmas hővezető felületnek és tömegnek köszönhető. Valós felhasználás során még ennél is kedvezőbb a helyzet, jelentősen kitolható az üzemidő a hasonló hőfok eléréséig.

A mért áramfelvételek nálam így alakultak:

  1. 0,06A
  2. 0,20A
  3. 1,49A
  4. 4,78A

Felépítés:

A megszokott három fő részre bontható a nagy méretű Convoy L6 is.

Convoy L6 szétszedve

Fej:

Egy méretes alumínium darabból lett az egész fej kimunkálva. A pill integrált, az FX-30-as driver-t a fej hátulja felől réz gyűrű szorítja a helyére. A driver-en lévő aranyozott rugót gyárilag áthidalták egy darab vezetékkel. Kívülről lett beépítve egy gumi nyomógomb alá az elektronikus kapcsoló amivel a módváltás történik. A  méretes hűtőbordákra hat darab bemarás lett kialakítva, ezek biztosítják a lámpát elgurulás ellen. A fej elején alumínium bezel gyűrű szorítja helyére sima fekete gumitömítéssel a tükröződésmentes bevonattal (AR) mindkét oldalon ellátott lencsét.

Convoy L6 fej
Fej szemből, oldalról és hátulról.

A lencse alatt a hatalmas és nehéz textúrázott alumíniumból készült reflektort központosító gyűrű illeszti a Cree XHP-70-es LED-je köré tökéletesen központosan. A LED 20mm-es réz DTP csillagon hővezető pasztával lett az integrált pill-hez csavarozva, a hőátadás tökéletes. Gigászi méreteit talán a tömege jellemzi leginkább: Csak a fej 375 gramm. Emlékeztetőül megemlítem, hogy a Convoy C8-as lámpa általam mért tömege 145 gramm. Legnagyobb átmérője 75mm, legkisebb átmérője a logóval ellátott részén 40mm.

Test:

A test a nagy méretű Convoy L2-es modellhez képest itt nem bontható két részre, csak két akkuval üzemel ez a lámpa. Most nem gyűrűs, hanem “kockás” mintát kapunk a testen. A kockás minta diagonális négyzet mintázatot kapott, ezzel is növelve a 35mm-es átmérőjű test fogásának biztonságát. A hátsó felén van a menetes sima gyűrű amit ki lehet cserélni taktikai gyűrűre. A menetek nagy menetemelkedésűek és trapéz alakúak. A zárókupak felőli részén végig eloxált, míg a fej felé fém tisztán lett hagyva. A mentek után egy-egy gumigyűrű biztosítja a vízhatlanságot. Legnagyobb falvastagsága 3,85 mm a testnek.

Convoy L6 test

Zárókupak:

Nem meglepő módon a zárókupak is igényesen lett kialakítva. A gumi nyomógomb alatt kapott helyet a forward clicky kapcsoló. A “taktikai” érzést növeli a kapcsoló körüli gyűrű két szomszédos negyed körívén lévő mélyítés is, így kesztyűben is biztonsággal használható. A magasabb íveken két-két hatalmas ovális lyuk lett kialakítva a csuklópántnak. Oldalát nyolc darab bemart minta díszíti. Alulról menetes réz gyűrű szorítja helyére a nyáklapot amire a nagy áramú kapcsoló van forrasztva.  Az akku felé lévő aranyozott rugó itt is gyárilag át lett hidalva egy darab vezetékkel a maximális áramleadás érdekében.

Convoy L6 zárókupak

Teljes tömegét akkumulátorok nélkül 551 grammnak mértem, hossza 252mm.

Fénye:

El is érkeztünk a legizgalmasabb részhez. Mivel nem hazudott egy adat sem a lámpa kapcsán, így volt is mit várni. Csúcsmodellről lévén szó Simon is odatette magát és meg is lett az eredménye. Az elkészült fotókat a megszokott helyen készítettem el pár ismertebb lámpával együtt. Sajnos a téli időjárás meglátszik a képeken is enyhe köd formájában.

Convoy L6 fénye

Minden képet ugyan azzal a beállítással készítettem, jól érzékelhetőek a különbségek a lámpák közt. Az S2+ a megszokott szépen terített fényével 50m körül elfogy, a C8-as XM-L2 LED-es változata szór némi fényt is, mellette a 100m-es célt is megvilágítja jól láthatóan. A Convoy L2 mint erős thrower lámpa kevés szórt fény mellett erősen megvilágítja a célpontot. Az L6-os az utolsó a képen, a hatalmas fényerő azonos beállítások mellett beégette a fotót is. Erős fénynyaláb borítja be az utat a 100m-es célnál is. A távolságot nem ésszel, erővel győzi le, akár 200m-es távolságon is használhatjuk úgy, hogy a táv végén is érzékelhető a megvilágítás. Fénye minden fokozaton PWM mentes. Fényereje nagyságrendileg egy autó reflektorával összevethető!

Konklúzió:

A Convoy L6 megadja azt amire vágyunk. A kidolgozás minősége kiváló, az eloxálásra sem lehet panaszunk. A műszaki tartalom megfelel a kor követelményeinek, logikusan lett felépítve minden pontján. Két akkuval a súlypont nem tolódik túlzottan előre, így a fogása kényelmes, igaz hosszú távon nehéz a lámpa, vállpántnak viszont nincs hely kialakítva. Nyilván nem ezt a méretet fogja senki előnyben részesíteni egy kis esti séta során, de akinek szüksége van erre a fényerőre akár huzamosabb ideig is annak a tömege nem jelenthet gondot. Mivel a hővezetés is tökéletesen lett megoldva így még turbó fokozatban sem kell tartanunk attól, hogy hamar visszavesz a lámpa a fényerőből, nyugodtan lehet használni, nincs időkorlát a driver-ben. Sajnos túlmelegedés védelem sem került bele, így némi figyelmet igényel a használata, de ennyi pénzért szerintem ez bocsánatos bűn.

Convoy L6 méret összehasonlítása más modellekkel
LiitoKala 26650 akkumulátor, Convoy S3, Convoy C8, Convoy L2, Convoy L6

 A két 26650-es akkunak köszönhetően az üzemidő nagyon hosszú ha csak magas fokozatban használjuk. Fogadja a test a védett és a védelem nélküli akkukat is, védelem nélküli Flat top akkuknál viszont nekünk kell megoldani a két akku érintkezését egy pici mágnessel. Mivel minden alkatrésze kapható így nem kell tartani attól, hogy ha elromlana akkor ki kell dobni és újat venni, ez szerintem hatalmas plusz a Convoy lámpái esetén. Akinek egy igazán erős lámpára van szüksége, de nem tud több tízezres lápákat megfizetni, annak ideális választás lehet tesztem alanya. Legolcsóbban Kínából tudjuk beszerezni, célszerű onnan megrendelni.
Megvásárolható:
Convoy L6 XHP70 fekete – a tesztben szereplő változat
Convoy L6 XHP70 ezüst – a tesztben szereplő változat
Convoy L6 XHP70.2 fekete – új változat

 

Mentés

Convoy L6 Cree XHP70 bemutató” bejegyzéshez 8 hozzászólás

  1. Alapos munka!
    Nagyon komoly teljesitmenye van ennek a lampanak! El is gondolkodtam, hogy vegyek-e egyett? Biztos jo moka a sotetben vilagitani vele:)

    1. Ez az a lámpa mókázni feleslegesen nagy méretű és teljesítményű, arra szerintem megteszi egy C8-as de még egy S2+ is. Akik nem használtak még rendes lámpát azoknak leesik az álluk azoktól is 🙂

  2. Sziasztok!

    Azt szeretném kérdezni, hogy lehet-e használni két 18650-es akkuval + valamilyen toldóval ezt a lámpát?

    Köszi,
    Zoli

    1. Lehet, de nem javasolt, ezért nem is ad a gyártó hozzá szűkítőt, mint pl. az L2-höz amiben a csomag része. Ha mindenképp így szeretnéd használni akkor csak nagy terhelhetőségű védelem nélküli akkuval, pl. 30Q próbálgasd, de jobb lenne két 26650 akku mellé.

  3. Azt lehet tudni mekkora a leghoszabb akku méret ami még belefér?
    Védet akkuk ugye hoszabbak és amit kinéztem 69mm kb. Ami elég hosszúnak számít.
    Átlag védelem nélküliek 65-66mm körül vannak ahogy látom.

    1. Kis türelmet kérek és megírom a választ, épp nem vagyok a lámpáim közelében.

    2. Nos kipróbáltam a két leghosszabb akkuval amit itthon találtam, a FandyFire 26650 akkuim 70mm hosszúak, a kettőt betettem és tökéletesen működött velük. A kétoldali rugó enged bőven, szerintem simán el fog férni, megveheted őket.

      1. Köszönöm szépen, hogy leellenőrizted a méreteket! Sokat segítettél!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .