Site icon Elemlámpa blog

Convoy L2 XPL-HI 2016 bemutató

Bevezető:

A kínai Convoy márka lámpái közül bemutattam már az általános használatra leginkább alkalmas olcsóbb kategóriás S2+-t és az olcsó, de messzire világítani képes C8-ast is. Ha a következő fokozatba szeretnénk kapcsolni akkor már kicsit mélyebben kell a zsebünkbe nyúlni, hogy megkapjuk a 2016 januárjában frissített minden tekintetben nagyobb Convoy L2-es modellt.

Convoy L2-es két akkuval már nem zseblámpa méret

Némi történelem:
2013 januárban mutatkozott be az “ős” L2-es modell. Akkoriban fel is bolygatta az elemlámpás társadalmat, hiszen egy újabb nagy lámpa került a piacara ami relatív olcsónak számított kiváló minőség mellett. A nagy méretű, jó hővezető fej és a 26650-es akkumulátorok fogadására alkalmas test azonnal az egyik legkeresettebb thrower lámpává tette. Már az első szériát AR (Anti Reflex azaz tükröződés mentes) bevonatokkal ellátott üveglappal illetve “taktikai” forward clicky zöld gumiborítású (GITD) kapcsolóval adták ki, ezek a prémium gyártókra voltak jellemzők. Könnyű felismerni a fejen lévő ezüst színű rozsdamentes acél bezel gyűrűről. Ez véleményem szerint jó dolog volt, sajnálom, hogy változtattak rajta. Gyárilag még csak CREE XM-L LED volt beszerelve többféle színhőmérsékletben, a driver pedig 20mm-es LD-29 típusú került bele. A csomag ekkor a lámpából, kiegészítő hosszabbító csőből, 18650 akkuhoz átalakító műanyag csövekből állt.

Első szériás Convoy L2

A modellfrissítésről 2015. augusztusában reppentek fel az első hírek, majd a kiadására 2015. októberében került sor. Ekkor még nem a végleges változat lett kiadva, de a piaci igények miatt az új modell értékesítését már megkezdte Simon, a Shenzhen Convoy Electronics Co., Ltd. tulajdonosa. Ez után folyamatosan az igényeknek megfelelően frissítették a lámpát, szerencsére meghallgatásra kerültek a felhasználók javaslatai.

A legutolsó és egyben legnagyobb frissítésre 2016 januárjában került sor. Jelenleg az alábbi kiegészítőket és felszereltséget kapjuk a lámpához: díszdobozban érkezik, tartozékként kapunk hozzá két pici mágnest a védelem nélküli flat top akkukhoz, 4 darab műanyag csillagot a 18650-es akkuk központos beépítéséhez, jó minőségű csuklópántot, “taktikai” gyűrűt, második akku beszereléséhez hosszabbító csövet. A lámpában alapfelszereltség lett a kétoldalt AR bevonattal kezelt üveg, frissített LD-29 driver van már beépítve, és az alapértelmezett LED ezek után már a CREE XPL-HI V2-1A típus lett.

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Convoy
Modell: L2
Lámpatest anyaga: Alumínium (feketére eloxálva)
Lencse anyaga: Üveg, AR (tükröződés mentes) bevonattal
Reflektor típusa: Alumínium sima (SMO)
Vezérlő: Frissített LD-29
Emitter: Cree XPL-HI
Kapcsoló: (forward) Clicky
Használható akkumulátor: 18650 akkumulátor hézagoló műanyag csillagokkal, 26650 akkumulátor

Az L2 egy akkuval is képes ugyan arra a teljesítményre

Csomag tartalma:

Ez a modell díszdobozban kerül kézbesítésre minden esetben. A dobozban minden irányból szivacs védi a rövid csővel felszerelt lámpát a sérülésektől. A doboz hátsó részén utazik a hosszabbító csődarab gondosan fóliába csomagolva, illetve egy simítózáras zacskóban kapott helyet a jó minőségű csuklópánt és a 18650-es akkuhoz tartozó négy darab hézagoló csillag is. A doboz egyik oldalán a “taktikai” gyűrű van becsúsztatva, másik oldalán pedig a két kis mágnes, mindkettő gondosan fóliázva. Már ezt a csomagolást látva prémium érzésünk támad. Szerencsére a lámpát kézbe véve ez az érzés nem illan el, sőt!

Üzembe helyezés, kezelés:

Ez a modell is készen érkezik, csak akkumulátorra van szükség a beüzemeléséhez. Ebből használhatunk két félét is újabb két variációban. A test a tartozékként szállított műanyag “csillagokkal” képes fogadni a 18650-es akkumulátort is. Egy és két akkuval is üzemel a lámpa ugyan olyan fényerővel. Alapvetően 26650-es akkuhoz van a test tervezve.

Az általam rendelt alapmodellben Cree XPL-HI V2-1A hideg fehér színhőmérsékletű LED van beszerelve. Kézbe fogva a méret és a tömeg azonnal jelentkezik. Hosszú távon ez a lámpa nem lesz kényelmes! Ha csak egy akkuval használjuk akkor fej nehéz, így csuklóból kell tartani, ez pár perc után elég kényelmetlen. Célszerű feltekerni a hosszabbító közdarabot és két akkut tenni bele, így könnyebben megtaláljuk az egyensúlyi állapotot, ekkor viszont a tömege fog jelentkezni egy kis idő után. A zárókupakon lévő kapcsoló esetünkben forward clicky rendszerű, így a kezelése picit másabb, mint a megszokott és általában elterjedt reverse clicky kapcsolású lámpáknak. A módválasztás még a bekapcsolás előtt történik, később nincs lehetőség a lámpa kikapcsolása nélkül fényerőt változtatni. A gombot félig benyomva világítani kezd. Ha ekkor felengedjük, majd gyorsan félig ismét benyomjuk akkor a következő módba lép a lámpa. 4 fokozatot tartalmaz a driver: alacsony, közepes, magas és egy rejtett stroboszkóp módot. Ezt úgy érhetjük el, hogy a gombot kétszer félig nyomjuk be egymás után gyorsan.

A hőtermelése a hatalmas mennyiségű alumíniumnak és a rajta lévő hűtőbordáknak köszönhetően minimális. Magas fokozatban járatva 30 perc elteltével mindössze 20°C nőtt a fej hőmérséklete. Ez jó hír azoknak akik szeretnének kicsit többet kihozni a lámpájukból. Íme a szokásos grafikon:

Felépítés:

Felépítésre semmi újat nem láthatunk, a jól bevált klasszikus irányvonalat kapjuk. A méretes fej a testhez kapcsolódik, az opcionális két akkus közdarabot ez után csavarhatjuk a test meghosszabbításaként fel, majd a zárókupakkal ér véget a lámpa.

Fej:

Egy alutömbből lett kimunkálva, így a 20mm-es alu csillagon lévő LED közvetlenül adja át a hőt a tetemes mennyiségű alumíniumnak. A hűtés elősegítésére 4 hűtőborda lett belemarva a fej külső felébe. Ezeket a bordákat 72 fokonként hosszirányban is bemarták, így a lámpa nem tud elgurulni. A méretes bezel gyűrű gumitömítéssel kapcsolódik a két oldalon AR bevonattal ellátott üveglaphoz. Sűrű menettel tekerhető a fejre, ahol szintén tömítő gyűrű biztosítja a vízállóságot. Alatta a méretes és nehéz alumíniumból készült sima felületű (SMO) reflektor központosító gyűrűvel fekszik fel a CREE XPL-HI emitter köré. Az alu csillag alatt hővezető pasztát találunk és két csavarral van a fejhez rögzítve. A fej hátsó részében egy réz gyűrűvel van beszorítva az LD-29-es vezérlő.

Test:

Masszív alumínium csőből lett kialakítva, a falvastagsága meglehetősen nagy így attól nem kell tartanunk, hogy ha feldől vagy ütést kap a lámpatest behorpadna. A fej felé eső hatalmas menet trapéz kialakítású és nem kapott eloxálást, míg a zárókupak irányában végig bevonatos így csak a cső legvégén lévő felület továbbítja a testben az elektronokat. A két akkus felhasználáshoz járó kiegészítő cső esetén is figyeltek erre, így a lámpatest felé eső részén és a zárókupak felé eső menet is eloxálást kapott, így bárhol tekerjük szét a lámpatest hátulsó része után az áramkört megszakítjuk mindenképp. A külső felületén lévő gyűrűs megmunkálás nem csak jól néz ki, hanem stabil fogást is eredményez, bár ebben nagy szerepe van a 35 mm-es átmérőnek is.

Hosszabbító cső és a test

Zárókupak:

Nem tartogat túl sok izgalmat számunkra. Benne egy rézgyűrűvel van rögzítve a forward clicky típusú kapcsoló, amit a lámpa legvégén egy sima fekete gumi nyomógomb rejt. Szerencsére a nyomógomb körül körbefutó peremet egymással szemben két helyen is bemélyítette a gyártó, így nem csak a kapcsoló típusa lett “taktikai”, hanem a kialakítása miatt is rá lehet mondani ezt a mostanság divatos jelzőt. Legnagyobb előnye, hogy kesztyűben is kényelmesen és biztonsággal lehet a kapcsolót működtetni. A peremek magasabb részein egymással szemben két-két méretes ovális lyukat találunk a csuklópánt rögzítésére. Ebbe nem lehet belekötni, tökéletesen lett megtervezve és kivitelezve. Mivel a nyomógomb mélyebben fekszik, így a lámpa gyertyaként felállítható.

Fénye:

Lakáson belüli használatra nem túlzottan alkalmas a méret-tömeg-fényerő hármas miatt, bár alacsony fokozatban tényleg minimális fénye van. Közepes fokozaton már majdnem akkora fényerő távozik belőle, mint a C8-as modellből magas fokozaton. 100m-es távolságon már szinte elegendő is, de az igazi erő magas fokozaton érkezik meg.
Az első sorozat tesztképet a szokásos 100 méteres távolságon (a képen jobb oldalon lévő magas fa kimért 100m-es távolságra van) készítettem el három résztvevővel: BLF D80 XM-L2 LED-del szerelve, Convoy C8 XPL-HI V2 1A LED-del szerelve és utolsó játékosként a Convoy L2 XPL-HI V2 1A LED-del szállt ringbe.

A képek jól visszaadják a különbségeket a lámpák között. A D80-as bevilágítja a 100 méteres távot szinte teljes egészében, a hotspot szinte megszűnik létezni ezen a távon. A C8-as az XPL-HI LED miatt szűkebb szögben sugároz erősen, így nagyobb távolságon is megmarad a hotspot, bár ennek a mérete már jelentősen tágul ezen a távolságon is. Az L2 vetítési képén még erősebben látszódik a hotspot, viszonylag keskeny marad és kellően erős a megvilágítás mértéke is.

Az igazi különbség 200 méteren volt mérhető. A D80-as már szinte el sem világított erre a távra, a célba vett fa már alig kivehető, előtte viszont már mindent bevilágít, így ez is zavarja a távoli célpont megfigyelését. A C8-as esetén jobb a helyzet, a szűkebb spot elvilágít a 200m-es távra, igaz már elég halványan, már nem is igazán használható a fénye ezen a távon, de mindenképp verte a D80-ast. Az L2-es ezt az akadályt olyan könnyen teljesítette, mint a 100m-es távot a C8-as.

Konklúzió:

Hozta a lámpa amit elvártam tőle, számomra a felállított cél a 200 m-es táv használható erővel való megvilágítása volt, ezt a lámpa könnyedén teljesíti. A reflektor és az újabb XPL-HI LED összhangban dogozik, jól sikerült a tervezésük és a párosításuk is. Mivel 300m-es távolságban már volt a közelben pár áruháznak a reflektorfénye és a közvilágítás is odaszórt némi fényt így nem fotóztam le, de még ilyen távolról is jól körül lehetett a lámpa fényénél határolni a célpontnak tekintett fát. Szerintem szép teljesítmény, hiszen ha erősen elvilágítana erre a távra, akkor sem látnánk már egy kutya méretű élőlényt pontosan, csak egy foltot, ami mozog. Tesztjeimben nem a gyártói, hanem a valós használat során tapasztaltakra vagyok inkább kíváncsi. Nehéznek nehéz, de a két 26650-es akkuval az üzemidő is tisztességes, melegedés gyakorlatilag nincs a használat során, így véleményem szerint tökéletesen megéri a C8-as árának majd háromszorosát, ha valakinek tényleg egy ekkora távra elvilágító lámpára van szüksége.

Convoy S2+, Convoy M1, Convoy C8, Convoy L2 egy akkuval

Azt viszont fontos leszögeznem, hogy ez a lámpa tényleg alkalmatlan általános felhasználásra, így tényleg csak azoknak javaslom a megvásárlását akiknek szükségük van a C8-as tudásának a duplájára és nem jelent problémát a méret és a tömeg. Az ára a valóban bevilágított távolsághoz mérten csekély, a vetélytársak, akik hozzák ezt a minőséget, már inkább a felső kategóriából vannak jelen, így mindenképp jó vételnek számít ez a modell is.

Convoy S2+, Convoy L2 két akkuval, Convoy C8

Itthon hivatalos forrásból nem lehet beszerezni a Convoy termékeit, ezért Kínából célszerű őket megrendelni.

Megvásárolható:
Convoy L2

Mentés

Exit mobile version