Site icon Elemlámpa blog

Convoy C8 XM-L2 és XPL-HI bemutató

Bevezető:

A korábban már bemutatott S2+ modell mellett helyezkedik el minőségben a Convoy másik nagyon népszerű modellje, a C8-as. Ennek a lámpának már kultusza van az elemlámpa kedvelők köreiben nem csak a megfelelő gyártási minőség és gyárilag is magas fényerő miatt, hanem a könnyű és elég széles skálán való tuning potenciál miatt is.

A legújabb kiadású “clear” változata a Convoy C8-nak

Gyárilag kétféle LED emitter közül választhatunk, a régebbi modellben csak CREE XM-L2 volt beépítve különféle színhőmérsékletben, az új modellben viszont választhatunk CREE XPL-HI LED-et is némi felárért cserébe három színhőmérsékletben.

A legújabb kiadású Convoy C8-as 2016 augusztusában lepleződött le, “clear” néven található meg a kínálatban. Méretre megegyezik az előző kiadásokkal, viszont több ponton is javítottak a továbbfejlesztett “új” C8-as változaton. Egyedi ezüst eloxálással van ellátva, a LED már rézből készült MCPCB lapra van szerelve. Kapott AR bevonatos lencsét és az átdolgozott, újabb firmware-rel ellátott piros drivert építik bele. Ebben a lámpában már 12 csoport közül tudunk választani a megszokott funkciókon felül, természetesen jóval magasabb áron, mint a cikkben bemutatott változatoknál.

2015 harmadik negyedévben egy frissítésen esett át a “régi” Convoy C8-as, ezzel is növelve a vevő elégedettséget. Az új modellben ami jelenleg még a régi modell mellett kapható már a fej egy darabból van kimarva, így megszűnt a betekerhető alumínium “pill”, ezzel is javítva a fej hőleadó képességét, illetve a 16mm-es alu csillagot felváltotta a 20mm-es alu csillagos változat.

Convoy C8 szürke eloxálással

A konstrukció annyira bevált már megalkotása idején, hogy hamar rákaptak a másolásra. Sok esetben olcsóbb, kevésbé minőségi és méretben kicsit eltérő modellt kapunk, de vannak kifejezetten feljavított változatok is a piacon saját márkanéven. A legolcsóbb alternatívát a noname és mindenféle Fire márkanevű másolatok adják, a felső kategóriában pedig a XinTD C8 nagyon népszerű testre szabható és minőségi alkatrészeivel (időközben ennek forgalmazása megszűnt). A piacon jelenleg az egyik legerősebb elérhető változat az Astrolux C8.
A régebbi modellről ebben a cikkben már nem szeretnék sokat írni, ugyanis az már kivezetés alatt van, így a bemutató a továbbiakban az új modellekre fog korlátozódni.

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Convoy
Modell: C8
Anyaga: Alumínium
Lencse típusa: Üveg
Reflektor típusa: Alumínium sima (SMO)
Módmemória: Igen
Alacsony feszültség védelem: Igen
Fordított polaritás védelem: Igen
Használható akkumulátor: 18650
Kapcsoló: Reverse clicky
Fej átmérője: 44.5mm
Test átmérője: 25.6mm
Hossza: 143mm
Tömege: 145g

Convoy C8 feketére eloxálva

Csomag tartalma:

Mindkét lámpát sima fehér kartondobozban kaptam meg plusz bubis csomagolásban, mindösszesen egy egyszerű karpánt volt hozzájuk tartozékként. Nem is baj ez, inkább a lámpa minőségére költsenek mint a csili-vili csomagolásra.

Üzembe helyezés, kezelés:

A megszokott módon, csak egy 18650-es méretű akkumulátorra van szükségünk az üzembe állításhoz. Ez akárcsak a korábban bemutatott S2+ esetében most is lehet védett és védelem nélküli cella. Ha az akkumulátor bekerült akkor a zárókupakon lévő kapcsolóval lehet ki-be kapcsolni a lámpát. A módválasztás is megegyezik a már bemutatott S2+ változattal, vagyis a vezérlő két csoportos. Első csoportban három világítási mód áll csak rendelkezésre: alacsony, közepes és magas fokozatok sorban egymás után. A másik csoportban az előző bővül egy stroboszkóppal és egy SOS jelzéssel. A módváltás bekapcsolt lámpánál a kapcsoló félig benyomásával, majd visszaengedésével történik. Módmemória van a driverben, így 3 másodperc múltán megjegyzi ha egy fokozaton használjuk, következő bekapcsolásnál az lesz az aktív fokozat.

Használhatóság szempontjából fontos megemlíteni a melegedést. A nagyobb fej és a jó hőelvezetés miatt ezt a lámpát már magas fokozaton is lehet tartósan mindenféle károsodás nélkül járatni. A mérést légmozgás nélküli 22°C fűtött szobában végeztem zárókupakra állított lámpákkal. Igazából érdemi különbség nincs a két lámpa között, negyed óra alatt kb. 5°C volt a két lámpa között az eltérés. Az XPL-HI LED-es változat éppen 55°C fölé melegedett ez idő alatt.

Felépítése:

Felépítése a klasszikus irányvonalat követi. A fej jelen esetben elég méretes, a test normál hosszúságú, nem túlzottan vastag, majd a végén a zárókupak a beépített reverse clicky kapcsolóval zárja a sort.

Fej:

A fej, ami a modellfrissítésen leginkább átalakult most már nem tartalmaz külön betekerhető “pill”-t, egy alutömbből lett forgácsolva és a LED a 20mm-es alu csillaggal már közvetlenül a fej anyagának adja át a keletkező hőt. Ez a gyári modellek esetében minimális javulást okoz, de ha szeretnénk kicsit magasabb fényerőt elérni akkor már jelentősen javul a dióda terhelhetősége a hatékonyabb hőátadás miatt. A gyári modellek esetében a jól bevált eredeti CREE LED-ek kerülnek a 20mm-es átmérőjű alu csillagokra. Tökéletesen centerben van a dióda, a vetítési kép a megszokott szimmetrikus, tökéletes kör alakú. A reflektor alumíniumból készült, a két verzióban tökéletesen megegyezik, csak a LED központosító gyűrűje különböző. A vezérlő a fej alsó felében van rögzítve, jelen esetben nanjg 105D típus került beépítésre.

XPL-HI LED-es változat, a fej hátulról, XM-L2 LED-es változat

Test:

A test sok meglepetést nem tartogat számunkra, talán a lámpának a legkevésbé izgalmas darabja. A felső kategóriában megszokott trapéz alakú meneteket itt is viszont látjuk, a test elejénél eloxálás nélkül, a zárókupak irányában a menetek teljes eloxálással vannak ellátva, csak a cső végén lévő perem vezeti az áramot, így ez a modell is zárható a véletlen bekapcsolás ellen a zárókupak enyhe letekerésével. Középső részén kapott némi rombusz mintát így kevésbé csúszik kézbe fogva, ez talán lehetett volna picit határozottabb. A cső elején és végén is található a menetek után egy-egy tömítő gumigyűrű, így a lámpa fröccsenő víz ellen védett, de szabványosítva ez nem lett mint a prémium termékeknél.

Zárókupak:

A zárókupak rejti a reverse clicky működésű kapcsolót egy egyszerű fekete gumi nyomógomb alatt. A kupak kb. háromnegyedén található 3mm-es átmérőnövekedésnek nem csak design szerepe van, abba tudjuk a lámpát fogva az ujjunkat megakasztani, így nehezebben csúszik ki a kezünkből. Sajnálatos módon a kapcsoló nyomógombja körül körben fut a perem az S2+ modellel szemben, így kezelése kesztyűben sokkal nehezebb, itt praktikusabb lett volna a taktikai kialakítás használhatóság szempontjából. A peremben két méretes ovális lyuk található, bennük lehet rögzíteni a lámpához járó egyszerű karpántot. A perem magasabb mint a gumi kapcsológomb, így a lámpát fel lehet állítani gyertyaként.

 

 

A zárókupak szétbontva: alumínium váz, gumi nyomógomb, alátét, kapcsoló PCB lapon, alu szorító gyűrű

Tömege üresen:
Kb. 145g

Méretei:
Teljes hossz: 144mm
Fej hossza: 66mm
Fej legnagyobb átmérő: 44mm
Test átmérő: 25mm

A választható opciók:

LED:

Kérhető a lámpa XM-L2 és XPL-HI LED diódával is az alábbi színhőmérsékletekben:
XM-L2 U2-1A 6500-7000K
XM-L2 T6-3B 5000-5200K
XM-L2 T6-4C 4300-4500K
XM-L2 T5-5B 4000-4200K
XM-L2 T4-7A 3000-3200K

XPL-HI V2-1A 6500-7000K – színhőmérséklet megfelel U2-1A
XPL-HI U6-3A 5000-5200K – színhőmérséklet megfelel T6-3B
XPL-HI U3-7A 3000-3300K – színhőmérséklet megfelel T4-7A

A száraz adatoknál többet elárul egy kép a színhőmérsékletekről:

Fénye:

A megszokott helyen fotóztam meg pár lámpának a fényét összehasonlításképpen. Az összes Convoy lámpa a legerősebb 8×7135 driver-rel van szerelve a képeken. A megvilágított cél a jobb oldali hátsó fa, ami kimért 100m-es távolságra van.

Az első lámpa a Small Sun ZY-T8-as modellje. Fénye erősen kékes árnyalatú. A szűk hotspot elvilágít a 100m-es célig, de fénye nem túl erős. A következő lámpa a Convoy C8-as XM-L2 LED-del szerelt változata. Határozottan erősebb az első lámpánál, a hotspot 100m-en már eléggé kiszélesedik, a szórt fény végig bevilágítja az utat viszonylag erősen. Utána a Convoy C8-as XPL-HI LED-del szerelt változata következett. Ez már egy vérbeli thrower. Szűk és erős hotspot, a 100m-es célon is erős a megvilágítás mértéke. Jelentősen kevesebb a szórt fénye mint a régebbi LED-del szerelt változatának. A BLF D80-as szintén XM-L2 LED-del van szerelve. Nem világít olyan erősen el a célig, mint az ugyanilyen LED-del szerelt C8-as. Az utat beteríti a fénye. Végül a Convoy S2+ a legerősebb driverrel szerelve látható. Fénye kb. 50m-es távolságig viszonylag egyenletesen és szélesen beteríti az utat.

Konklúzió:

Személy szerint mindkettő lámpával tökéletesen elégedett vagyok. Ugyan mindkettő távoli célpontok megvilágításában erős, mégis más karakter a különböző emitterek miatt, mint az a tesztképeken is látszik. Az újabb XPL-HI LED-del szerelt változat ténylegesen erősebben világít nagyobb távolságra, míg az XM-L2 LED-es változat picit több szórt fénnyel átlagos felhasználásra valamivel kellemesebb. A viszonylag kompakt méret miatt övre csatolható tokban a viselése nem kényelmetlen, ára igen pénztárcabarát és a gyártási minőségre sem lehet panaszunk. A beszerelt alkatrészek jó minőségűek, a forgalmazás kezdete óta folyamatosan pozitív visszajelzések érkeznek a márka termékeiről, így akinek nem elég az S2+ hatótávja de nincs több tízezer Forintja elemlámpára és akkura annak sok gondolkozni valója szerintem nincs, megtalálta a számára megfelelő modellt.

Small Sun ZY-T08, Convoy C8 XM-L2, Convoy C8 XPL-HI, BLF D80, Convoy S2+

Itthon hivatalos forrásból nem lehet a lámpákat beszerezni, így csak Kínából tudjuk megrendelni:

Convoy C8 – XM-L2 változat
Convoy C8 – XPL-HI változat

Mentés

Exit mobile version