Site icon Elemlámpa blog

Astrolux C8 – túl a csúcson

Astrolux C8 elemlámpa teszt – tartalom:

Bevezető
Gyártói specifikáció
Doboz tartalma
Felépítés
Mérete
Üzembe helyezés, kezelés
Mérések
Fénye
Konklúzió

Bevezető:

Úgy néz ki, hogy kezd az időjárás a kegyeibe fogadni, szóval el tudtam menni fotózni. A télen begyűjtött összes elemlámpát megfotóztam, lett is jó sok kép, még nyáron is a mostani képeket fogjátok nézni, de a lényeg az, hogy sok olyan elemlámpám van jelenleg, amiket nagyon szeretnék megmutatni Nektek! Ezek közül az egyik legnagyobb meglepetést számomra a BangGood saját márkás C8 variánsa, az Astrolux C8 volt. A külső és a méret már ismert, de ami benne rejtőzik, nos az minden várakozásom felülmúlta. Kellemes árazás mellett kapunk olyan funkciókat, amik hasznosak, mi több, olyan fényáramot présel ki magából ez a modell, hogy még sok nagyobb elemlámpa is megirigyelheti, köszönhetően a FET driver-nek. Vajon jobb tud lenni valóban, mint a Convoy C8, az olcsó kompakt throwerek jelenlegi királya? A cikk végére erre is megkapja mindenki a választ, lássunk is neki!

Gyártói specifikáció:

Gyártó: Astrolux (BangGood)
Modell: C8
Emitter típusa: Cree XPL-HI (1A és 3A)
Maximális fényáram: 1300 lm
Maximális fényerő: 102000 cd
Színhőmérséklet: 1A: 6500 K, 3A: 5500 K
Lencse: keményített ásványi üveg kétoldali AR bevonattal
Kapcsoló típusa: reverse clicky
Áramforrás: 18650 lítium akkumulátor (ajánlott magas terhelhetőségű cella)
Módok: 2 módcsoport 4/7 mód (világítási, ezeken felül 3 speciális mód)
Bevonat: HAIII kemény eloxálás
Vízállóság: IPX8
Ejtésállóság: 1,5 m
Tömege: 126 g (akku nélkül)

Doboz tartalma:

Az Astrolux C8 elemlámpát az Astrolux elemlámpák jellegzetes csomagolásában kapjuk meg. Ez egy vastag kartondobozt jelent, ami natúr színű, rajta az Astrolux logó feketével nyomtatva, a többi adat viszont matricázva található. A kartondobozt kettészedve láthatóvá válik az elemlámpánk, amit vastag szivacsos profil tart a helyén. A tartozékok sora elég szegényes, mindössze kettő pót tömítő gyűrűt, valamint egy egyszerű filléres csuklópántot találunk a dobozba rejtve. Legnagyobb meglepetésemre kezelési utasításnak nyomát sem leltem, pedig a menürendszer miatt mindenképp szükséges tartozék lenne szerintem. Semmi gond, a cikkben magyar nyelven mellékelem azt is.

Felépítés:

Az Astrolux C8 tökéletesen megegyezik az összes C8 típusú elemlámpával, a megszokott három fő részből épül fel.

Fej:

A fej minden dimenziójában megegyezik a már megismert Convoy C8 modellel, a bezel gyűrű gumi tömítőgyűrűvel szorítja a kétoldali AR bevonattal ellátott edzett üveg lencsét az alumínium SMO reflektorhoz. A reflektort kiemelve láthatjuk a Cree XPL-HI LED-et központosító gyűrűvel, a kiváló hővezetésű réz MCPCB (Metal Core Printed Circuit Board) lapot kettő csavar rögzíti a pill-hez, alatta hővezető pasztát találunk. A vezetékek nem kifejezetten vastagok, cserébe tisztességesen rá vannak forrasztva az MCPCB lapra. A fej külső felén a megszokott C8 formavilággal találkozunk, a nyak részén 4 bemarással alakítottak ki hűtőbordákat, amiknek bizony szerepe is van. A belső felébe vastag rézgyűrű szorítja be a szimpla aranyozott rugóval ellátott narancssárga színű drivert, amin sokat sejtetően a BLF feliratot is láthatjuk, pontos típusa BLF A17DD_L. Az amperhajhászok máris kezdhetik áthidalni ezt a rugót, itt bizony máris lehet nyerni némi plusz áramerősséget!

Test:

Mondanám, hogy itt bizony változtattak a Convoyhoz képest, de sajnos nem igazán tudom ezt kijelenteni, ugyanis nem. A test fej felé lévő végén bevonatok nélküli tökéletes trapéz profilú menetet találunk, melynek aljában egy gumi tömítő gyűrű állja útját a bejutó víznek- pornak. A zárókupak felé ugyan ezt láthatjuk, a különbség mindössze annyi, hogy itt a menet végig eloxált, csak a cső végén van a bevonat eltávolítva. Fontos megjegyezni, hogy a fém tiszta menet az a fej felé legyen, az eloxált pedig a zárókupak felé, mert bizony könnyen össze lehet fordítva is tekerni, aminek a következménye, hogy nem tudjuk zárni az áramkört, nem fog működni az elemlámpánk.

Ebbe a hibába figyelmetlenségből bárki beleeshet, első dolgunk ennek az ellenőrzése legyen, ha véletlenül nem működik az Astrolux C8 (vagy Convoy C8) elemlámpánk! A két menet közt nem túl agresszív rombusz mintát láthatunk, a két lelapoláson pedig a gyártó logója, illetve a megfelelőségi jelöléseket találjuk. Itt nincs zsákbamacska és trükközés, a CE jelzés valóban a “Conformité Européenne” jelölése, nem a megtévesztő, sok kínai terméken látható China Export jelölése!

Zárókupak:

A Convoy modelljéhez képest semmi meglepetést nem tartogat, teljesen megegyezik vele, legalábbis kinézetre. Sajnos ennél sem lett kialakítva a nyomógomb körüli peremen  mélyítés, ami segítené a kesztyűben kezelést, igaz így is megoldható a kapcsolása. A fekete gumi nyomógomb körüli peremen kettő méretes ovális lyukat martak, külső felén három részre lett osztva, ez is segít megtartani elgurulás ellen az elemlámpánkat. Belül réz menetes gyűrűvel (fordított menetes) van beszorítva a kapcsolót tartó PCB lap, melyre már dupla rugó került a jobb áramvezetés érdekében.

Mérete:

Az Astrolux C8 mérete nagyjából minden lámpahasználó számára egyértelmű, hiszen teljesen megegyezik a kedvelt Convoy C8 modell méretével. Nadrág zsebében már kevésbé kényelmes szállítani, de kaphatunk hozzá övtokot is, valamint kabát vagy pulcsi zsebében kényelmesen elfér, nem akadályoz a mozgásban.

Jól láthatóan a Samsung 30Q 18650 akku magasságának kb. duplája a Convoy C8, amivel teljesen megegyezik méreteiben az Astrolux C8. Az Utorch UT02 egy hangyányit hosszabb náluk, de inkább átmérőben látható a különbség, a fej is jóval nagyobb a nagyobb átmérőjű reflektor miatt. A leghosszabb a képen a Nitecore P16 taktikai elemlápa, viszont ez a legkarcsúbb az összes közül, de így sem kell szégyenkeznie a teljesítménye miatt.

Üzembe helyezés, kezelés:

Az üzembe helyezéshez mindössze egy 18650 méretű akkura van szükségünk, abból viszont magas terhelhetőségűt érdemes betenni az Astrolux C8 elemlámpánkba, ugyanis a driver turbó fokozatban már nagyobb mennyiségű áramot próbál kivenni az akkuból.

Ha az akku bekerült a helyére akkor máris működésre kész az elemlámpánk. A kezelése kicsit összetettebb, mint egy egyszerű elemlámpáé, de szerencsére egy jól átgondolt menüt kapott ToyKeeper jóvoltából a BLF A17DD_L driver. Alapvetően kettő módcsoport található benne, az egyik 4, a másik pedig 7 világítási fokozatot kapott. Mellettük van még 4 speciális mód is, mely mindkettő módcsoportban elérhető. A kezelés rövid (0,5 másodpercen belüli) valamint hosszabb (0,5 -1,5 másodperc közötti időtartam) kattintásokkal vezérelhető. Bekapcsolás után rövid kattintással a menüben “előre” lehet lépni, hosszú kattintással pedig visszafelé egyet.

Az elérhető világítási fokozatok:
1. csoport: holdfény, alacsony, közepes 1, közepes 2, magas 1, magas 2, turbó
2. csoport: alacsony, közepes, magas, turbó

A rejtett menüt mindkettő csoportban a legalacsonyabb világítási fokozatban érhetjük el a gomb hosszabb lenyomásával, majd felengedésével. Ekkor nem visszalép a turbó fokozatra, hanem a rejtett menüben lévő turbó fokozatot kapcsoljuk be vele. A rejtett menüben csak hosszabb gombnyomással tudunk közlekedni az elérhető menüpontok között. A turbó módot a fix 10Hz frekvenciájú stroboszkóp követi, ami után a kezelési utasításban részletezett akku töltöttségi szint visszajelzést és végül pedig a bicaj villogást érhetjük el, újabb hosszú gombnyomást követően a főmenübe lép vissza a legalacsonyabb fokozatba.

Elkészítettem a magyar nyelvű kezelési leírását amit letölthettek innen:

Astrolux C8 kezelési utasítás

Mérések:

Méretei: Legnagyobb átmérője 44,4 mm, hossza 144,3 mm.

Tömege akkumulátor nélkül: 150,5 g.

Hőtermelése:

A hőmérséklet teszt során az Astrolux C8 a 2. csoportban volt használva, tehát a turbó alacsonyabb áramfelvételre lépett vissza. Íme az elkészült grafikon, amiben a Convoy C8 8×1735 XPL-HI változata is meg lett mérve.

A turbó fokozatban indított Astrolux C8 az első kettő percben melegebb csak, mint a vetélytársa, majd a Convoy végig jobban melegszik, a 12. percben már 10°C hőmérséklet különbség van köztük. A teszt végére érdekességképp megmértem a zárókupakok hőmérsékletét is. Az Astrolux C8 37,6°C, míg a Convoy C8 47,2°C hőmérsékletig melegedett. Nem is kérdés, hogy melyiket kellemesebb kézben tartani hosszú távon. A kimeneti teljesítményben minimális különbség van a Convoy C8 2,8A áramfelvétele és az Astrolux C8 1,18A-es áramfelvétele esetén, ezt a tesztképeken is láthatjátok majd!

Mért áramfelvételek 1. csoportban:

Mért áramfelvételek 2. csoportban:

Mért fényerő: 101248 cd frissen töltött Samsung 30Q akkuval mérve, ez FL-1 szabvány szerint számolva 636 méteres világítási távolságot jelent.

Fénye:

A tesztképeket is elkészítettem, az első sorozat a megszokott 100m-es távon készült képeket tartalmazza.

Első fotón az Astrolux C8 fénye látható, mikor visszalép a turbó fokozatból. Utána a Convoy C8 XPL-HI LED-es változatának fénye, majd ezt követően újra az Astrolux C8 fénye látható, de már turbó fokozatban. A 4. képen az UTorch UT02 fénye, majd a legerősebb throwerem, a Klarus G35 fénye látható. Ez a 100 méteres táv nem annyira megerőltető egyik elemlámpának sem, nézzük nagyobb távon mit tudnak.

A második sorozat érdekesebb, itt már 200 méterre van a célpont.

Első képen a Nitecore P16 fénye lett lefotózva, majd őt követi az Astrolux C8 turbó fokozatból visszalépve. Harmadik képen a rivális Convoy C8 XPL-HI változata, közvetlen utána az Astrolux C8 turbó fokozatban. Elég szembetűnő az erőfölénye, ezt a használat során azonnal tapasztaltam én is. Ötödik fotón az UTorch UT02 fénye látható, megkockáztatom, hogy az Astrolux C8 nála is erősebb, majd az utolsó képen a Klarus G3 fénye látható, amint erőlködés nélkül átszeli a 200 métert, neki ez a táv csak bemelegítés.

Konklúzió:

Nem kellett sokat gondolkoznom, hogy kialakuljon a véleményem, ugyanis ami a Convoy C8-ból hiányzott, azt bizony az Astrolux C8 elemlámpájába besűrítették. A módcsoportok jól eltaláltak, a rejtett módok szerintem hasznosak és kifejezetten örülök neki, hogy van benne holdfény mód és akku töltöttségi szint visszajelzés is. Ezzel a driverrel szerelve egy teljes tuningoláson átesett C8-ast kapunk, szinte minden beavatkozást megtettek a gyárban amit kellett.

Van egy erős turbó mód a FET drivernek hála, réz DTP csillagon van a LED, a lencse pedig AR bevonattal van ellátva. Az eloxálás megfelelő minőségűnek tűnik, nem tudok belekötni, a kivitelezés is jól sikerült. A LED fókuszpontja jobban el lett találva, mint a Convoy C8 esetén (kettővel is összevetettem, ez biztos így van), ezért a hotspot szinte tényleg egy szabályos kör, ez is segít abban, hogy az általam is mért magas kandela értéket ebből az apró lámpából kipréseljük. Persze vannak negatívumok is, de csak pár apróság van amit meg kell említenem. Az egyik a kapcsoló gumi borítása. Érzésre sokkal vékonyabb anyagból van, mint a vetélytárs verziójánál, az pedig nekem jobban tetszik. A másik ami nem tetszett az a fokozatok kapcsolásának időzítése. A rövid gombnyomás az egyértelmű és könnyen sikerül bárkinek, viszont a hosszú gombnyomás időintervallumát meg kell szokni a tulajdonosnak, számomra nem volt elsőre egyértelmű. A beállítások menüben gyorsnak kell lennünk ha szeretnénk eltalálni a villanásokat, de csak kettő menüpont van összesen, ezért sok fejtörést ez sem okozhat senkinek.

A mért kandela érték igazolja a gyártói állítást, simán lehet mérési hiba az általam mért picit alacsonyabb érték, szerencsére a gyakorlati teszt során bizonyított az Astrolux C8, hogy simán legyűri hatótávban ellenfelét. Amperhajhászok persze próbálkozhatnak némi plusz teljesítményt nyerni a driver és a kapcsoló rugójának áthidalásával, valamint a LED-nél használt vezetékek vastagabbra cserélésével, de szerintem így is kiválóan teljesít gyári állapotban, márpedig az átlagos vásárlónak ez a legfontosabb! Akárhogy is nézem, azt a pár dolláros felárat amit kérnek érte azt bőségesen megéri, én ezennel új királyt avatok a relatív olcsó thrower kategóriában, mert a Convoy C8-ast az Astrolux C8 bizony letaszította a trónról, és ezzel az elemlámpablog ajánlott listájára is felkerül!

Megvásárolható:
Astrolux C8 XPL-HI
Samsung 30Q – ajánlott akkumulátor

Exit mobile version